Veel grote snoekbaars op een klein stukje water ??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henko Slegh
    Banned
    • 05-01-2005
    • 61

    Veel grote snoekbaars op een klein stukje water ??

    Veel grote snoekbaars op een klein stukje water ??

    Van de week tijdens het aasvis vangen ving ik 3 grote snoekbaarzen achter elkaar op het aasvisje wat ik naar boven haalde. Een werphengeltje bij gelegd en ving er nog 7 stuks bij. Allemaal boven de 80 cm in twee uur tijd. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt ?

    Bij de snoek komt dit regelmatig voor in feb/maart , Maar snoekbaars !!!!
    Kan iemand dit verschijnsel.

    Henko Slegh.
  • visseninpolen
    Met enige kennis...
    • 01-01-2005
    • 301
    • wichmond

    #2
    Hoi Henko,

    Het is mij nooit overkomen dat ik zoveel snoekbaars ving. Maar als ik met vrienden in de haven viste, en er ving 1 een snoekbaars, dan werd er ook door de anderen ook wel 1 of twee gevangen. We hebben het hier dan wel over kleinere vis, maar toch. Snoekbaars is een echte school vis (heb ik gelezen). Van snoek wist ik dat dus weer niet, ik dacht echt dat die een eigen territorium had. Want als ik 3 of 4 snoeken ving, terwijl ik op 1 plekkie bleef staan, dan werd de vis wel enkele meters van elkaar gevangen.
    ryby ryby ryby i duzo ryb

    Reageer

    • Henko Slegh
      Banned
      • 05-01-2005
      • 61

      #3
      Hi Visserinpolen,

      In de jaren 80 barste het hier van de snoekbaars en was dit normaal, tegenwoordig mag je blij wezen als je twee snoekbaarzen kan vangen op een dag. Ik had helaas mijn visschrijver thuis gelaten en eigenlijk een beetje zit te balen omdat ik nu niet weet wat daar aan de hand was onderwater. Maar ik las op een ander roofvis forum dat daar ook opmerkelijke snoekbaars vangsten werden gedaan vlak onder de wal ?? vandaar mijn vraag.

      In de maanden feb maart kan je zeer veel snoek aantreffen richting de paai plaatsen, vorig jaar pakte ik er 23 in 4 uur tijd op 200 meter water met een lengte vanaf 90 tot 118 cm . Ook in doodlopende sloten die een aftakking zijn van grootwater kan je aan het einde zeer veel snoek aantreffen als een school aasvis door een school snoeken een doodlopende sloot is ingedreven. Hetzelfde zie je ook gebeuren met spelt aas, je ziet dan hele ballen spelt aas op je vis schrijver omringt door diverse jagende snoeken.

      Een snoek heeft wel een vaste rustplek dat klopt , maar als er geen aasvis meer zit gaat hij toch wel verhuizen.

      Groet,
      Henko Slegh.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎