cralusso anti-tangle connector

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    cralusso anti-tangle connector

    hallo,

    sinds een tijdje maakt cralusso matchdobber-connectors die vrijwel identiek zijn aan de befaamde connectors van stonfo. (alleen dan 2 keer zo goedkoop)

    Nu zag ik zojuist ook dat ze anti-tangle connectors maken. (zie plaatje) Heeft iemand deze dingen al geprobeerd? Zo ja, wat zijn de bevindingen?

  • Skiman
    Witvisfanaat!!!
    • 27-11-2006
    • 115
    • Nijmegen

    #2
    Lijken mij eerder hoekafhoudertjes voor een voerkorf bij het feederen?

    Ben ook benieuwd of anderen ervaring hebben met deze 'dingen'.
    Zit het op een visdag even niet mee? Dan telt iedere gevangen vis voor twee!!!

    Reageer

    • Ramon Ansing
      tsjah?
      • 27-06-2006
      • 760
      • Tolbert

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Skiman
      Lijken mij eerder hoekafhoudertjes voor een voerkorf bij het feederen?

      Ben ook benieuwd of anderen ervaring hebben met deze 'dingen'.

      die zet je toch niet vast op de lijn. heb der geen evaring mee en ook nog niks over gehoord. maar denk zelf dat hier toch wel weer een beetje te moeilijk word gedacht net als met die hoekafhouders voor de feeder. een schuiflus kan net zo goed. wat houd die hoek dan weg?? de lijn met lood die achter de dobber aan gaat....

      Reageer

      • ToniMono
        Banned
        • 23-05-2007
        • 386
        • Arnhem

        #4
        Zo te zien is het alleen bedoeld voor een vaste montage. Kennelijk voor de "Peppies" onder ons die niet kunnen werpen

        Reageer

        • markie de sportvisser
          Frequent aanwezig
          • 02-06-2007
          • 172
          • bèèk city

          #5
          ik kan er eerlijk gezegd niks anders uit dan een hoekafhouder

          Reageer

          • rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ToniMono
            Zo te zien is het alleen bedoeld voor een vaste montage. Kennelijk voor de "Peppies" onder ons die niet kunnen werpen
            why that? Hoezo peppies?

            Reageer

            • ToniMono
              Banned
              • 23-05-2007
              • 386
              • Arnhem

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door rickie
              why that? Hoezo peppies?

              Je lost het pruiken gooien niet op met zo'n afhoudertje waarmee je de dobber vastzet. Stel dat je op een diepte vist van 2 meter dan blijft een (verkeerde) loodzetting en verkeerde werptechniek alsnog voor problemen zorgen. Onderlijn en hoofdlijn komen alsnog bij elkaar vanwege de hoge plaatsing van de afhouder.

              Kijk ff naar dit topic: http://www.visserslatijn.nl/forum/showthread.php?t=5601

              Werkt perfekt.

              Reageer

              • rickie
                hoe kouder hoe beter
                • 18-11-2005
                • 2377
                • Oldebroek

                #8
                wie heeft het over pruiken dan? Ik heb het eerder over het verward raken van de dobber met de hoofdlijn voordat je gaat ingooien. Soort van hoekafhouder. En in sommige watertjes vis ik nu eenmaal liever met vaste montage.

                Reageer

                • ToniMono
                  Banned
                  • 23-05-2007
                  • 386
                  • Arnhem

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door rickie
                  wie heeft het over pruiken dan? Ik heb het eerder over het verward raken van de dobber met de hoofdlijn voordat je gaat ingooien. Soort van hoekafhouder. En in sommige watertjes vis ik nu eenmaal liever met vaste montage.
                  Die vorm van verward raken bedoelde ik ook met het woord "pruik". Kon ff geen beter woord vinden. Ik vis net als jij graag op ondieper water graag met een vaste montage. Ik geloof niet in die afhouder. By the way ik heb geen last meer van in de war gooien. Mijns inziens dient de afhouder bij het lood te zitten en niet vlak bij de dobber. Probeer "mijn systeempje" maar eens (druppelllood met afhouder) Goedkoper en effectiever. En niet bedacht aan de tekentafel, maar getest en goed bevonden in de praktijk!

                  Reageer

                  • Dennis Benton
                    Komt net kijken
                    • 28-11-2007
                    • 69
                    • Sittard (Limburg)

                    #10
                    beste ricky
                    Ik heb vandaag een paar uurtjes gevist met zo'n hoekafhouder ik moet je zeggen het werkt prima maar je moet er niet te zware pennen mee willen gooien. Tot een gram of 10 werkt het prima maar als je zwaarder wil vissen moet je het zaakje borgen met een extra loodje onder de afhouder
                    Het voordeel van het stangetje is dat de lijn niet aan de dobber is blijven plakken en ik niet één keer in de knoop heb gegooid dus veel meer effectieve vistijd

                    sterkte
                    Fishermen never die, they just smell that way

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎