lange onderlijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brasemscutie
    Newbie
    • 20-01-2008
    • 1
    • Nieuw Weerdinge

    lange onderlijn

    Goedemorgen collegavissers, net ingelocht dus moet nog een beetje wennen.

    Mijn probleem is vaak dat, tijdens het ingooien, de angst bestaat dat de haak in bijvoorbeeld gras of onkruid blijft hangen.

    Heb ik dat als enige?
  • de witten
    Newbie
    • 27-06-2006
    • 38
    • overmere

    #2
    je zult zeker niet de enige zijn met dit probleem,
    wanneer je achter je rug een stukzeil of plastic legt waar je ongeveer met je haak komt is dit probleem grotendeels opgelost
    niet vergeten van dit ook vast te leggen of je probleem zou nog groter kunnen worden

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #3
      je kan ook de lange lijn halverwege op je bovenkant korf leggen en een klein plukje voer erop knijpen.

      is eigenlijk een truc tegen de voorn.

      Reageer

      • ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

        #4
        spui, kun je dat eens uitleggen hoe en vooral waarom dit dan goed is tegen voorn?
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

        Reageer

        • Frits
          gebruiker
          • 22-07-2004
          • 231
          • Papendrecht

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ironny
          spui, kun je dat eens uitleggen hoe en vooral waarom dit dan goed is tegen voorn?
          Je verstopt je haakaas als het ware in het voer. Daardoor kan de voorn het haakaas niet pakken tijdens het afzinken van de korf.

          Reageer

          • leoj
            Wordt moeilijk !!!!
            • 10-04-2002
            • 53
            • Leidschendam

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
            je kan ook de lange lijn halverwege op je bovenkant korf leggen en een klein plukje voer erop knijpen.

            is eigenlijk een truc tegen de voorn.
            Mhhh eerlijk gezegd denk ik dat het plukje voor bovenop je haak (plus aas) al vrij direct weg is, maar goed. Als het je overkomt dat je haak in het gras terecht komt, doe je naar mijn idee iets fout. Het beste kan je in één keer door gooien, hiermee bedoel ik dat je de hengel rustig naar achter haalt, en dan in één keer doorgooien. Dus de hengel niet stil houden achter je. Dit vereist enige oefening, maar het werpt veel beter ( zuiverder) Ook moet je er voor zorgen dat je bij het werpen niet te veel lijn uit de hengel steekt, ik heb meestal niet meer dan een halve meter lijn uit de top hangen ( gemeten tot aan de voerkorf). Succes,

            Leo
            Beter één hengel in je hand dan tien in de schuur van je buurman.

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door leoj
              Mhhh eerlijk gezegd denk ik dat het plukje voor bovenop je haak (plus aas) al vrij direct weg is, maar goed. Als het je overkomt dat je haak in het gras terecht komt, doe je naar mijn idee iets fout. Het beste kan je in één keer door gooien, hiermee bedoel ik dat je de hengel rustig naar achter haalt, en dan in één keer doorgooien. Dus de hengel niet stil houden achter je. Dit vereist enige oefening, maar het werpt veel beter ( zuiverder) Ook moet je er voor zorgen dat je bij het werpen niet te veel lijn uit de hengel steekt, ik heb meestal niet meer dan een halve meter lijn uit de top hangen ( gemeten tot aan de voerkorf). Succes,

              Leo
              dat met dat voer werkt wel hoor ,en jou manier moet je dan maar eens proberen met een1,5mtr onderlijn.

              kijk als je met een lijn van 60cm in het gras hangt doe je fout,maar bij een lange lijn denk ik aan meer dan een meter.

              Reageer

              • Jakob
                <*{{{{><(
                • 06-03-2007
                • 1870
                • Staphorst

                #8
                Wij doen het op de manier van Leo met onderlijnen tot wel 2 meter, het gaat alleen fout als je een schuine wal achter je hebt.

                Reageer

                • tester
                  Maas en Waal visser
                  • 06-03-2004
                  • 2596
                  • Son

                  #9
                  Hallo

                  lange onderlijn lange hengel

                  of een half dichte plastic korf en dan je aas onderin verstoppen de manier om door een laag voorns heen te komen
                  gr Gerard

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎