Vleet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • henk van t Ende
    Newbie
    • 19-06-2008
    • 2
    • Spakenburg

    Vleet

    Voor het eerst hier op t forum. wil jullie het onderstaande niet onthouden.

    Vorige maand een weekje wezen vissen op zee in ierland. wederom een geweldige ervaring. Op de 2e dag, we visten op 90 meter water met een makreelfilet als aas. Na een paar tikjes een forse. Na mn aanslag geen beweging in te krijgen. Muurvast. Onze schipper kijkt het eens even aan en zegt " its fish". Zelf geloofde ik er niets van want na 10 minuten trekken nog geen beweging. Na een half uur begint er iets beneden te zwemmen. Geen houden aan. Af en toe een paar meter binnenhalen en direkt daarna het dubbele weer van de molen getrokken. Na een uur was ik kapot. Inmiddels was de aan een kant geankerde boot een stuk weggetrokken door de vis. We begonnen boven zand. Na een uur lagen we boven rotsen. Omdat ik niet meer kon zijn we na een uurtje de boel gaan forceren. 2 man aan iedere kant van de hengel en langszaam de hengel omhoog halen. uiteraard ging dit fout en brak de lijn.
    schipper teleurgesteld, ik en iedereen aan boord balen. Volgens onze schipper was het een vleet van een pondje of 400 a 500. hij kan het weten want heeft er al verscheidene aan boord gehaald.
    Verder leuk gevangen, te veel makreel daar, meestal konden we de polakken niet bereiken doordat de makreel de haken al vulden.

    Groeten
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎