Lijnzwemmers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mike80
    Visser in hart en nieren
    • 12-07-2007
    • 458
    • grave

    Lijnzwemmers

    Afgelopen weekend veel gevangen en ook heel veel last van lijnzwemmers echt veel ,veel schub aan de haak gehad en veel onderlijntjes kwijt...Kun je kwa vistechniek,hoogte of loodzetting er voor zorgen dat je deze lijnzwemmers toch goed haakt???
    "beter achter het net gevist als helemaal niet gevist"
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Lijnzwemmers nemen de haak en het aas niet op maar de lijn, haken zal dus niet meevallen.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

      #3
      Wat wel eens wil helpen is een langere onderlijn en naast je voerplek te vissen .
      Zo vang je vaak ook de grotere vissen .
      Of een heel klein loodtje bijna tegen je haak aan zodat hij wat zwaarder word .
      Groetjes
      Johnny

      Match
      Feeder
      Stok

      Reageer

      • IHF1990
        Newbie
        • 03-02-2009
        • 46
        • Tilburg

        #4
        Ik weet niet of je tijdens het vissen veel aas hebt gebracht?
        Je heb de kans als je dit doet dat de vis omhoog komt. Je hebt dan vaak veel meer kans op lijners.
        Je zou er dan voor kunnen kiezen om ipv aas kleine bolletjes voer te bregen, evt met aas erdoor.

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #5
          Lijnzwemmers kun je tegengaan door niet te scherp te vissen (zwaarder pennetje of minder lood), een langer stuk onderlijn op de bodem met een verklikkerloodje. Ik denk dat ik de meeste lijnzwemmers krijg van zeelt, die hebben grotere, stevigere uitstaande vinnen. Lijnzwemmers wil je niet haken, die schieten te vaak los en zelfs een brasem is al een stuk sterker. 2 jaar geleden ving ik tijdens een wedstrijd 2 zeelten, 1 van 2,5 kg en 1 van 1300 gram. De kleine zat in de vin gehaakt en was op die manier zeker zo sterk. Het had me uiteindelijk wel de overwinning opgeleverd.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • mike80
            Visser in hart en nieren
            • 12-07-2007
            • 458
            • grave

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door IHF1990
            Ik weet niet of je tijdens het vissen veel aas hebt gebracht?
            Je heb de kans als je dit doet dat de vis omhoog komt. Je hebt dan vaak veel meer kans op lijners.
            Je zou er dan voor kunnen kiezen om ipv aas kleine bolletjes voer te bregen, evt met aas erdoor.
            Inderdaad dat ik veel aas heb moeten brengen anders ging de vis naar de buren... misschien dat het inderdaad door het aas kwam en dan met name de casters er zaten misschien een paar drijvers bij... En ik zat vrij licht en scherp te vissen...
            "beter achter het net gevist als helemaal niet gevist"

            Reageer

            • kjellflor
              Newbie
              • 23-04-2008
              • 7
              • Ieper

              #7
              Meestal probeer ik iets dieper te vissen en zwaarder dit helpt meestal.
              En ik wacht een tijdje om aas bij te schieten.
              gr flor

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎