PDA

View Full Version : feederzitmanden

feederboy
07-11-2009, 22:43
iemand weet waar te koop, of wie ze verdeeld? ik bedoel geen milo of rive zitmanden maar echt speciale feedermanden

Voorn
08-11-2009, 19:10
Ik weet dat techniworks deze soort zitplateaux gemaakt heeft , deze firma zit nu in belgie. Mischien contact op nemen met Jac de Roos hengelsport in Dongen NL die heeft ook de gewone plateaux van hun gehad/ Rive heeft eigenlijk ook een klein zitplateau 4 poten en een klein bakje erboven op.Hoop dat je hieraan wat hebt.

cheffie
08-11-2009, 19:13
iemand weet waar te koop, of wie ze verdeeld? ik bedoel geen milo of rive zitmanden maar echt speciale feedermanden

Volgens mij Heledirn wel wat voor je. Gister op gezeten tijdens de beurs in Utrecht, draaibare stoel, uit te breiden naar jou wensen.

Grtz Hans

(foto: www.matchfishing.nl)

Frederik de Belder
08-11-2009, 20:22
Volgens mij Heledirn wel wat voor je. Gister op gezeten tijdens de beurs in Utrecht, draaibare stoel, uit te breiden naar jou wensen.

Grtz Hans

(foto: www.matchfishing.nl) (http://www.matchfishing.nl))

Naar mijn mening heeft Lolo zulk een combinatie. :33:
Is echter op lang weekend nu.

Ramon Ansing
08-11-2009, 22:35
Kzou eens naar de garbolino kist kijken ook, draaibaar in iedere positie...

feederboy
08-11-2009, 23:13
deze hoeft voor mij niet draaibaar te zijn maar compact, licht en handig

preston-freak
08-11-2009, 23:23
Ik heb Heledirn ook op de beurs bekeken. Voor het feederen op groot water en op basalt lijkt deze mij ideaal, o.a. dankzij de rugleuning en het draaigedeelte. Ik vind ze echter niet allround genoeg.

reijntjes
09-11-2009, 09:08
PF,

Ik vind ze echter niet allround genoeg.

Er wordt specifiek gevraagd naar een feeder kist dus niet een allround kist/ zitmand !

The Frisian Viking
09-11-2009, 14:55
Die waren mooi he Cheffie

Grtz Hans

(foto: www.matchfishing.nl (http://www.matchfishing.nl))

The Frisian Viking
09-11-2009, 14:57
Nou daar is helmaal niks mis mee hoor dat Heledirn Super materiaal alleen iets te duur voor mij, je kan het zo compleet maken als jezelf wilt.
Wat een prachtig mooi mechanisme om op te zetten super.
Ik heb Heledirn ook op de beurs bekeken. Voor het feederen op groot water en op basalt lijkt deze mij ideaal, o.a. dankzij de rugleuning en het draaigedeelte. Ik vind ze echter niet allround genoeg.

martinwinschoten
09-11-2009, 15:02
Ja echt super mooie kisten. Jammer dat ie niet in m'n auto past. Alle andere kisten wel! Je kunt een heledirn ook helemaal demonteren. Nadeel is dan dat je meer tijd nodig bent om je boel te installeren in vergelijking met een andere kist. Dat is niet de bedoeling. De heledirn staat bekend als een kist die binnen "no time" staat.

preston-freak
09-11-2009, 16:12
PF,

Er wordt specifiek gevraagd naar een feeder kist dus niet een allround kist/ zitmand !

Met de nadruk op IK!

Voor het grove feederwerk een aardige kist dus.

pancing
10-11-2009, 08:50
Hallo,Zammataro heeft ook een feederplato kijk maar eens op zijn website. Niet goedkoop maar wel erg stabiel en degelijk.
Ik heb dit plato na een wedstrijd even uitgeprobeert en ziet er echt goed uit.

feederboy
10-11-2009, 09:55
heb je daar een link van, want vind het toch niet terug op zijn site.

Bruins
10-11-2009, 23:30
heb je daar een link van, want vind het toch niet terug op zijn site.

http://www.zammataro.de/kiepe.html

Denk deze!:wavey:

eitcbv
11-11-2009, 00:15
Hallo mensen mijn interesse is wel gewekt met de opening van dit onderwerp daar ik consessies moet doen wat betreft het versjouwen van spullen omdat ik een genetische afwijking heb in mijn energiehuishouding (mijn energiepeil is in rusttoestand al onder het minimum ten opzichte van een normaal iemand...) is het zaak om de boel zo efficient mogelijk naar de waterkant te brengen wil ik graag de mogelijkheden bekijken om mijn eigen favoriete feedervisstoel te ontwikkelen en in opdracht te laten maken.

Ik ben erachter gekomen dat ik het vaste stokgebeuren moet laten liggen zoals het er nu bijstaat. Ik had juist alles op orde gemaakt.... Een hele tuigenladecomponent in elkaar gezet met wel 60 tuigjes die ik allemaal op lengte had gemaakt moet ik links laten liggen.... Het vastestokgebeuren neemt gewoon eenmaal meer energie van mij omdat het nogal meer werk opleverd om alles klaar te zetten aan de waterkant... Vandaar dat ik meer ben gaan feedervissen je bent immers sneller klaar met het opzetten....

Ok dat was dat....

Ik wil jullie een foto die ik van het net heb afgehaald toch laten zien hoe ik een feederzitkist voor ogen heb.... Het is lekker licht, toch goed vervoerbaar en toch praktisch.

Ik heb begrepen dat er nog weinig is op de hengelsportmarkt die zich toelegd op het vervaardigen van speciale feederkistplato's... Misschien dat we de koppen bij elkaar kunnen steken?

Ik sta open voor ideeen want ik wil deze winter gebruiken om zoiets te laten vervaardigen wat praktisch, doch stevig is en daarnaast toch dezelfde mogelijkheden geeft als een gewone viskist met een plato. Ik juist notabene een mooie kingsizeplato aangeschafd en is werkelijk fantastisch omdat je dan echt de ruimte hebt maar het opzetten en het plaatsen en het heen en weer kuieren van de losse komponenten vergen mij teveel energie.....

Zijn er mensen met leuke ideeen?

Groetjes,

Frans.

ps..... nog iets vergeten ik wil er graag een rugleuning bij hebben...die mis ik bij de meeste Preston zitboxen bijv...... Die is mij weer te groot en te zwaar maar wrom zit daar nou geen rugleuning bij ik vindt dat een belangrijk mankement bij zoiets al die zitpato's mist zo'n rugleuning onbegrijpelijk vind ik dat! Ikzelf zit te denken aan een draaibare bootstoel waarvan de stoel te demonteren is... Lijkt mij zr praktisch en is wel te realiseren... Je ziet het steeds vaker vandaag de dag.

feederboy
11-11-2009, 00:27
zoals de onderste 2 foto's is de max ook dat van zammatora maar wel duur t.o.v. een gewone zitmand.

Jans
11-11-2009, 01:13
Moi,

Het is toch belachelijk hoe duur een paar stukjes aluminium worden als het woord hengelsport er aan gehangen word.

http://www.zammataro.de/Bilder/alu_power_01_300.jpg 599 Euro voor zo,n karretje.

Voor hetzelfde geld koop je TWEE van deze rolsteigers, ook aluminium en moet aan allerlei veiligheids en kwaliteitseisen voldoen.

http://www.steigerverkoop.nl/winkel/images/92000.jpg

Net als die aanbiedingen van sommige Shimano hengels, van 2000 voor 500 Euro, wie heeft wie nou al die jaren vern**kt.

vislood
11-11-2009, 16:06
probeer het eens bij fishinggear.nl is hetzelfde ding als van Jans en de zelfde prijs maar met rugleuning. Ik weet niet of deze firma nog bestaat. Weet alleen dat een Belgische collega er problemen mee gehad heeft.

eitcbv
11-11-2009, 17:51
Via de links bij Zammataro had ik dat ding al bekeken maar sloeg achterover van de prijs en dat ie voor mij nog steeds veel te groot is en te uitgebeid .... Ik denk er echt aan om dit ergens anders te laten maken maar dan met het ontwerp wat ik als bijlage heb ge-upload in deze discussie... Lekker simpel en toch praktisch alleen voor het feederen...

Kosmozz
11-11-2009, 18:28
De prijs van die Zammataro is 499 euro. Laat maar eens een identieke op maat maken maken, je zult van de prijs schrikken...

The Frisian Viking
11-11-2009, 18:43
Nou Martin een Helidirn kist kan zo op de achterbank van een auto hoor en dan hoef je deze niet eens geheel te slopen, het is echt waar
Ja echt super mooie kisten. Jammer dat ie niet in m'n auto past. Alle andere kisten wel! Je kunt een heledirn ook helemaal demonteren. Nadeel is dan dat je meer tijd nodig bent om je boel te installeren in vergelijking met een andere kist. Dat is niet de bedoeling. De heledirn staat bekend als een kist die binnen "no time" staat.