Vissen Italie Valle d áosta

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • renssss
    Komt net kijken
    • 31-08-2009
    • 97
    • Arnhem

    Vissen Italie Valle d áosta

    Hallo iedereen,

    Ik ga aanstaande Vrijdag op vakantie naar Italie. Hier ga ik een aantal dagen vissen in een erg mooi beekje met een meertje. Ik heb al een aantal foto's gezien.
    Ik ben van plan met streamertjes, spinnertjes, plugjes en een keer met een dobbertje te proberen vissen.
    Ik weet dat er beekforrel zit en normale forrel.
    Wat voor een vis kan ik nog meer vangen?

    Ps is er misschien ooit iemand van dit forum in valle d áosta geweest?

    Groeten rens
  • Master
    Voerboer
    • 26-02-2007
    • 1148
    • Zoetermeer

    #2
    De Dora Baltea rivier voert water af van de bergen. Forel is denk ik de enige vis die je er aantreft na een zomer als deze. De rivier kan zo bruin kolken en hard stromen dat je er niet in kan gaan staan. Veel hangt af van de regenval op de Mont Blanc en de bergen rond het dal. Je moet dus wat geluk hebben. In ieder geval is het zo dat hoe verder je afzakt richting de Po, hoe meer bergwater er bij komt. Dus beter richting Mont Blanc zoeken bij te veel waterafvoer, dan richting de Po. En zodra je aankomt en ziet dat het kan, ga dan vissen. Een dag later kan een rustig stroompje veranderen in een kolkende rivier. Overigens ook zonder vissen een prachtige omgeving. Wellicht eens raften?
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

    Reageer

    • billgate
      Banned
      • 14-03-2015
      • 1
      • dsfsdgfdsg

      #3
      Ik was benieuwd of er nog vliegvissers actief zijn op dit forum... Sinds 2012 is er geen bericht meer geplaatst, vandaar...

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎