Je nieuwe aankopen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    Afgelopen zaterdag op een stek gevist met 30+ baarzen. Op het moment dat ik voelde dat de spinner werd gegrepen direct aangetikt, maar deze baarzen waren zo gretig
    dat de dreg vol in de bek zat. Helaas waren ze daardoor slecht te onthaken. Na twee vissen toch maar besloten om te stoppen daar mijn onthaakgereedschap niet echt
    geschikt is voor baars.

    Ik heb een lange onthaaktang, maar die is beter geschikt voor snoek. Daarnaast is een zijkniptangetje uit de bouwmarkt ook niet alles om dreggen door te knippen.
    Daarom van middag in de hengelsportzaak een kleine onthaaktang en een degelijke kniptang aangeschaft.


    Greys Prowla side cutter.



    Rapala forceps
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2326
      • Ter Apel



      Eigenlijk was ik al lange tijd toe aan een fatsoenlijke onthaakmat, maar na de vangst van de karper laatst besloten dat het nu tijd is om een goede onthaakmat te halen.
      Het is de Purist Weigh Mat van Shimano geworden. Deze mat is in feite een carryall, onthaakmat en weegzak in een.

      De mat beschikt over een lang vak voor de banksticks en beetmelders en over een groot vak voor een tackle box. Daarnaast heeft de net nog handige bevestigingen voor
      onthaaktangen en klittenband voor het bevestigen van een hengel of landingsnet.

      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • garry
        Frequent aanwezig
        • 21-10-2013
        • 103
        • alphen ad rijn

        Dat is een super aankoop en heel handig ,je kunt ook een grote brasem,zeelt,of andere vis er mee wegen.

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2326
          • Ter Apel

          Het is een hele handige mat en inderdaad kun je er ook mee wegen. Naast dat je alle noodzakelijke spullen er in kunt vervoeren was het wegen ook een van de redenen
          van aanschaf. Nu kan ik mijn vangst ook wegen, zonder mijn weegzak telkens mee te moeten slepen.

          Hopelijk komende week de mat nog even in de praktijk testen.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2326
            • Ter Apel

            Afgelopen zondag had ik een plug, waabij splitring uitgebogen was. Voor nood een van een ander stuk kunstaas afgehaald.

            Mijn nieuwst aankopen:

            -1 doosje met 40 stuks splitringen, in de maat 2 (6,0 mm) van ROSCO (USA) verdeeld door Pilkmaxx
            -1 Stonfo splitringtang (maat 1)
            -2 zakjes VDE gemalen hennep
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • shfeeder
              no vaste stok no cry
              • 03-09-2008
              • 378
              • alphen aan den rijn

              nieuwe aankopen

              Ik heb een browning target bord gekocht met ingebouwd licht voor nachtvissen voor 50 eurie bij iys hengelsport uit Sassenheim.goede service en snel in huis

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2326
                • Ter Apel

                Leuke aankoop. Dus nu zie je de aanbeten nog beter?


                Vanmiddag bij de hengelsportzaak twee stuks van bovenstaande Olive padded rod sleeves gehaald ter vervanging van mijn foudraal.

                Mijn foudraal heeft als nadeel dat je niet eenvoudig even snel een hengel er uit kunt halen, zonder het hele foudraal open te moeten ritsen c.q. klappen.
                Daarnaast neemt het foudraal veel ruimte weg in de auto. Deze sleeves zijn een stuk compacter en ik kan heel eenvoudig een hengel er in doen of er uit halen.

                Voor het transport van de auto naar de visstek toe leg ik beide in de Purist weighmat en klik de sleeves en mat aan de Aero quiver strap (schouderband) en ik
                heb beide handen nog vrij voor andere dingen.

                Verder heb ik nog een rolletje staaldraad (Drennan pike wire), wartels (Ace) en een zakje loodkogels (15 gram) meegenomen.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • shimanootje
                  Newbie
                  • 13-10-2016
                  • 15
                  • Drenthe

                  Shimano velocity 12ft en 3lb met een shimano 10000rb baitrunner ben weer klaar voor de winter (doodaas).
                  Gr Shimaanootje VissenEnzo

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2326
                    • Ter Apel

                    Leuke aankoop. Welke Baitrunner heb je gekocht? De ST of DL?

                    Ik gebruik zelf de Baitrunner ST6000RA op de karperhengels als ik statisch vis, maar als ik met een hengel actief wil vissen dan ruil ik
                    de Baitrunner ST om voor een slagje kleiner, de Baitrunner DL4000FA.

                    Ik heb vandaag ook nog een aankoop gedaan. Ik heb 50 eurocent gespendeerd aan maden, zodat ik hopelijk morgen even wat blankvoorn
                    kan vangen om als doodaas te gebruiken.
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • shimanootje
                      Newbie
                      • 13-10-2016
                      • 15
                      • Drenthe

                      Het is de Dl gekocht, is wel een leuk setje zo. Gebruik het puur voor doodaas.
                      Gr Shimaanootje VissenEnzo

                      Reageer

                      • Rolla
                        Allroundvisser
                        • 03-05-2009
                        • 2326
                        • Ter Apel

                        Is inderdaad een leuk setje en de Baitrunner DL is een prima molen.
                        Vaste stok | Match | Feeder

                        Reageer

                        • misser
                          cuore sportivo
                          • 06-04-2007
                          • 317
                          • ijsselmuiden/kampen

                          IMG_20160608_130008 maver569 ph.jpg nu een maand of 2 eigenaar van een andere vaste stok ,want de oude m37 werd wat minder, en deze was gunstig geprijst in italie en heb hem overlaten komen.
                          scheelt echt veel was net een jaar oud zo kan ik weer jaren voor uit met deze maver 569 ph match met voeldoende topsets en cupset weer super te vreden

                          Reageer

                          • shimanootje
                            Newbie
                            • 13-10-2016
                            • 15
                            • Drenthe

                            Mooie stok, daar kun je zeker even weer mee vooruit.
                            Gr Shimaanootje VissenEnzo

                            Reageer

                            • Rolla
                              Allroundvisser
                              • 03-05-2009
                              • 2326
                              • Ter Apel

                              @misser;
                              Ziet er uit als een mooie hengel. Zul je de komende jaren ongetwijfeld veel plezier aan beleven.




                              Ik heb een tijdje geleden twee Olive padded rod sleeves gehaald voor mijn karperhengels. In de winkel de Olive quiver ook bekeken, maar die was mij te duur.
                              Om die reden twee losse rod sleeves meegenomen. Nu kreeg ik vorige week vrijdag een e-mail van Visdeal dat ze een deal hebben met de Olive Quiver
                              (incl. 3 rod sleeves) voor 39,95 euro. Dat scheelt toch minimaal 40 euro op de winkelprijs. Zonder lang na te hoeven denken de Quiver besteld en vandaag is
                              hij afgeleverd.

                              In de quiver kan ik mijn banksticks, weegzak en landingsnet opbergen. Ik heb momenteel 2 karperhengels, maar je kunt er in totaal 5 rod sleeves aan bevestigen.
                              Vaste stok | Match | Feeder

                              Reageer

                              • Rolla
                                Allroundvisser
                                • 03-05-2009
                                • 2326
                                • Ter Apel

                                Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen, maar ik vermeld hierboven dat je er 5 rod sleeves aan kunt bevestigen, maar dat is niet juist.
                                Bij nader inzien zijn het er 6.
                                Vaste stok | Match | Feeder

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎