Karper vissen op kanaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fluppe
    Newbie
    • 17-12-2005
    • 1
    • Heestert

    Karper vissen op kanaal

    Hallo iedereen.
    Ik ben nieuw hier, maar eigenlijk ook in de hengelsport.
    Na een pauze van 16jaar ben ik dit jaar opnieuw begonnen, net als toen met de vaste stok.

    Ik ben nu ook begonnen met het karpervissen (niet met vaste stok). Mijn vraag is waar vis je op een kanaal?
    In het midden? aan de kant (hoever van de kant)? in het midden van draaiplateaus?...

    Heb wel al in vijvers gevist maar wil het nu wel eens in het kanaal proberen hier op 4km van de deur.
    Alle tips voor kanaal karperen zijn welkom.

    Trouwens dit ziet er een prima site uit!!! Proficiat aan iedereen die er aan meewerkt.
  • Rinko
    *************
    • 14-08-2005
    • 1117
    • ********

    #2
    Hoi Fluppe, ik ben zelf geen karper expert, maar een stukje terug in dit forum staat een klein stukje over kanaal karperen, misschien heb je hier wat aan, het staat onder de topic "Julinakanaal en maas karpers!!!!!!!!!!!!!???????????"

    Groeten Rinko.

    Reageer

    • Henso
      Met enige kennis...
      • 14-12-2002
      • 490
      • Hoogezand

      #3
      Moi Fluppe,

      Zelf karper ik ook, ik ben niet zo'n geweldig goed visser., maar heb er wel verschrikkelijk veel plezier aan.
      Ik vis meestal in een kanaal, 1 hengel stijf tegen de kant aan en de ander hengel meestal een paar meter uit de kant.
      Maar dat kun je beter zelf uit vinden.
      Stijf tegen de kant is meestal goed, maar afhankelijk van het aas gedrag van de karper kun je met de 2e hengel beter eerst proberen waar de vis zit.
      Als je dan een aantal keer hebt gevist en met de andere vissers hebt gesproken weet je wel wat het beste is.
      Maar ik zelf vis dus, 1 aan de kant en de 2e een paar meter uit de kant.

      Groetjes Henk


      KANJER KAMPIOEN 2013
      2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

      Reageer

      • beverwijksekarper
        Newbie
        • 25-01-2006
        • 7

        #4
        zo dicht mogelijk langs de kant is goed je moet alleen ff kijken of je toevallig een geul (gleuf)
        kan vinden daar valt meestal het voedsel in! blijft je voer ook goed in leggen als er b.v een boot langs komt!
        goeie plekken zijn ook inhammen waar boten lossen en laden!
        mazzelsss Dennis gr.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎