Penvissen op karper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • matrix spikey
    Newbie
    • 22-03-2004
    • 42

    #16
    eyz lex
    bedankt voor de tip

    greetz matthijs
    greetz matthijs

    Reageer

    • Swingtip
      Frequent aanwezig
      • 18-02-2004
      • 142

      #17
      Als je de stuitjes zelf maakt is het wel belangerijk dat jer wat hobby lijm over heen doet klein druppeltje. Daarna even in vorm kneden als het wat droog is en helemaal laten drogen en klaar is het stuitje.
      Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

      Reageer

      • matrix spikey
        Newbie
        • 22-03-2004
        • 42

        #18
        eyz
        nog een vraagje ik heb thuis meerdere hengels waaronder een winkelpicker en een karperhengel van 3.90 meter 2lb maar die is heel stug en traag ik gebruik deze hengel dan ook alleen als ik een keer met boilie vis.
        m'n winkelpicker is echter heel sterk en heel soepel 2.70 meter lang.ik vis als ik met de pen vis dan ook altijd met de winkelpicker en ik haal probleem loos iedere karper uit het water (zijn trouwens geen reuze karpers die ik vang) en omdat ik vooral op cultuuwater vis (vijvers e.d.) vind ik een lange hengel niet erg handig
        weet iemand of er ook nadelen zijn aan het vissen met winkelpicker op karper
        greetz matthijs
        greetz matthijs

        Reageer

        • Swingtip
          Frequent aanwezig
          • 18-02-2004
          • 142

          #19
          Een winkelpicker heeft vind ik te veel top actie. Wat je kunt doen is gaan vissen meet 14 grams plug hengel deze lenen zich ook goed voor het karpervissen. Deze hengels zijn ook meestal iets van 2.70m.
          Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

          Reageer

          • matrix spikey
            Newbie
            • 22-03-2004
            • 42

            #20
            eyz swingtip
            iemand zei mij een keer dat ik hel risico loop dat m'n winklepicker breekt denk je dat dat kan
            denk zelf van nie als je een goed afgestelde slip hebt en geen lijn van 30/100 ofzow
            greetz matthijs
            greetz matthijs

            Reageer

            • Lex van den Ende
              Met enige kennis...
              • 23-01-2003
              • 402
              • Tilburg

              #21
              Klopt matrix........een hengel breekt niet zomaar. Met een goed afgestelde slip kun je er grote vissen mee uit takelen. Dat de hengel er niet voor gemaakt is mag duidelijk zijn. Een karperhengel heeft een heel andere soort buiging ( actie). Deze is beter afgestemd op het ruige sleur en trekwerk van de karper. Ook heb je met een pickertje eigenlijk weinig in te brengen als de vis ervantussen gaat. Een karperhengel geeft je dan een stuk meer ruggegraat om de vis te kunnen sturen.

              Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een penhengel van 3- 3.30 meter. Met een testcurve van 1.25 -1.50 ponds.

              Groeten,

              Lex.

              Reageer

              • matrix spikey
                Newbie
                • 22-03-2004
                • 42

                #22
                kan iemand mij ook vertellen wat je ong kwijt bent voor zo'n karperpen hengel?

                greetz matthijs
                greetz matthijs

                Reageer

                • Lex van den Ende
                  Met enige kennis...
                  • 23-01-2003
                  • 402
                  • Tilburg

                  #23
                  Das moeilijk...........het ligt er helemaal aan wat voor hengel je wil. Kies je voor een glashengel dan kun je met 50 euro al een heel eind komen. Kies je voor een superstok zoals een eigenbouw dan kun je er wel eens 600 700 of 800 euro voor neer moeten tellen. Het is dus maar net wat je wilt. Laat je eensd goed informeren in de hengelsportzaak. Deze mensen geven je stokken in je handen en vertellen meteen de voor en nadelen ervan. Succes.
                  Groeten,

                  Lex.

                  Reageer

                  • matrix spikey
                    Newbie
                    • 22-03-2004
                    • 42

                    #24
                    mijn pikker is van carbon wat kosten karper pen hengels van carbon ong
                    en als ik een goedkopere hengel dus rond 60 euro koop heb ik dan een slechte hengel?
                    greetz matthijs
                    greetz matthijs

                    Reageer

                    • Swingtip
                      Frequent aanwezig
                      • 18-02-2004
                      • 142

                      #25
                      Een pickertje breekt niet zo snel, zeker niet met een goed afgestelde slip. Maar karper kan nou eenmaal rare toeren uithalen met het drillen. Kijk wat lex al zegt een 1.25 - 1.75 is voor het karperen echt ideaal ikzelf vis met een spro strategy van 1.75 lb dit doordat ik in polderwater vis. Als je alleen op vijvers vist zou ik kiezen voor 1.5 lb doordat ernet meer van gemaakt word en zo de prijs iets lager ligt. Wat je ook kan doen is een matchhengel gebruiken. Ik zelf bouw vaak mijn eigen hengels. De spro hengel was zo geodkoop dat ik hem er niet zelf voor kunnen maken. Dat doet er verder even niet toe. Ik heb ook een matchblank afgebouwd voor het lichte karper werk namelijk 18/00 speciaal voor vijvers. Wat ik eerst ook zei als niet van een lange hengel houd zou ik kiezen voor een plughengel van14 gram of een doodaashengel.
                      Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

                      Reageer

                      • matrix spikey
                        Newbie
                        • 22-03-2004
                        • 42

                        #26
                        bedankt swingtip
                        maar wat kost bijvoorbeeld zo'n spro 1.50 lb?
                        of zo'n doodaas vis hengel of 14 garm plug hengel?

                        greetz matthijs
                        greetz matthijs

                        Reageer

                        • Swingtip
                          Frequent aanwezig
                          • 18-02-2004
                          • 142

                          #27
                          1.5lb moet je rekenen op ca 100 euri
                          en spinhengel ja ik zelf heb eeneen hand gebouwde st croix die is aardig prijzig maar ik denk ongeveer 75 euro ik denk nog wel goedkoper
                          Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

                          Reageer

                          • matrix spikey
                            Newbie
                            • 22-03-2004
                            • 42

                            #28
                            ben 15 en heb geen bakkken met geld maar heb nu vakantie baan voor zomer
                            ik heb op de site van spro een hengel van proton gezien proton carp karperpen hengel voor 57 euro kan dit wat zijn?

                            greetz matthijs
                            greetz matthijs

                            Reageer

                            • matrix spikey
                              Newbie
                              • 22-03-2004
                              • 42

                              #29
                              is een 3.60 penhengel
                              greetz matthijs

                              Reageer

                              • matrix spikey
                                Newbie
                                • 22-03-2004
                                • 42

                                #30
                                ik ben van plan een nieuwe penhengel aan te schaffen op internet staat een mooie hengel een spro proton 3.60 meter pen hengel
                                wil dat penhengel automatisch zeggen dta het een hengel is van rond de 1.50/1.75
                                lbs?

                                greetz matthijs
                                greetz matthijs

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎