Montage winkle picker ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Witvis_feeder
    Newbie
    • 09-09-2013
    • 2
    • Zuid-holland

    Montage winkle picker ?

    Hallo allemaal,

    ben nieuw op het forum hier en had een vraagje.
    Ik vis nu net 2 maanden met een winkle picker en kom er niet uit met de montages.
    Ik begon met een gewone lus van 30 cm, die doorknippen en aan het uiteinde van 10 cm
    Een speedkorfje (20 gram) en aan de 20 cm een simpel onderlijntje van 40 cm haakmatje 14, en een simpel Trosje maden eraan.
    Hiermee ving ik alleen maar klein grut en verder niet veel + dat 9 van de 10 keer mijn montage helemaal gedraaid was en in de knoop zat
    Toen heb ik eens op internet gekeken en ben ik op deze montage uitgekomen:
    image.jpg

    Nou is mijn probleem met deze montage, dat als ik mijn rubber stopper op de lijn zet deze heel gevoelig is voor het schuiven over de lijn, en zodra een vis er dan vandoor gaat met het aas in zijn bek ben ik bang dat hij het aas inslikt en niet zelfgehaakt word, of hoort deze te schuiven over de lijn ?
    Aldus, wie kan mij helpen met of mijn vaste montage te verbeteren, of mijn vragen te beantwoorden voor de schuivende montage ?

    P.s
    Ik ben trouwens overgestapt naar een 10 mm boilie op een hair haakmaatje 12/14 (weet niet precies uit men hoofd) als aas om toch meer gericht te vissen op de grotere vis.

    Alvast bedankt
    Visgroet.
  • Bas Nijmegen
    wedstrijdvisser
    • 13-01-2009
    • 541
    • Nijmegen

    #2
    Klinkt misschien te simpel om waar te wezen, maar ik denk dat je een kleinere maat rubber stoppers moet gebruiken.
    Ik gebruik vaak maat S of zelfs XS op 18/100 lijn.
    Soms kan het helpen om 2 stoppers bij elkaar te plaatsen, ook dat gaat het schuiven vaak tegen.
    Dat heeft echter zeker niet mijn voorkeur bij het feederen.
    Gr. Bas

    Een vis vangen is niet moeilijk.
    Vis blijven vangen wel...

    Reageer

    • Foxdonut
      I have a bream!
      • 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Witvis_feeder
      Hallo allemaal,

      ben nieuw op het forum hier en had een vraagje.
      Ik vis nu net 2 maanden met een winkle picker en kom er niet uit met de montages.
      Ik begon met een gewone lus van 30 cm, die doorknippen en aan het uiteinde van 10 cm
      Een speedkorfje (20 gram) en aan de 20 cm een simpel onderlijntje van 40 cm haakmatje 14, en een simpel Trosje maden eraan.
      Hiermee ving ik alleen maar klein grut en verder niet veel + dat 9 van de 10 keer mijn montage helemaal gedraaid was en in de knoop zat
      Toen heb ik eens op internet gekeken en ben ik op deze montage uitgekomen:
      [ATTACH=CONFIG]2191[/ATTACH]

      Nou is mijn probleem met deze montage, dat als ik mijn rubber stopper op de lijn zet deze heel gevoelig is voor het schuiven over de lijn, en zodra een vis er dan vandoor gaat met het aas in zijn bek ben ik bang dat hij het aas inslikt en niet zelfgehaakt word, of hoort deze te schuiven over de lijn ?
      Aldus, wie kan mij helpen met of mijn vaste montage te verbeteren, of mijn vragen te beantwoorden voor de schuivende montage ?

      P.s
      Ik ben trouwens overgestapt naar een 10 mm boilie op een hair haakmaatje 12/14 (weet niet precies uit men hoofd) als aas om toch meer gericht te vissen op de grotere vis.

      Alvast bedankt
      Visgroet.
      Het is juist een hele gevoelige montage die je beschrijft. Het al dan niet slikken heeft meer te maken op het moment waarop je de aanbeet ziet en dus min of meer de lengte van de onderlijn. Wat een beetje ontbreekt aan het plaatje is een vorm van afhouder, op deze manier zal de montage nog steeds vaak inelkaar draaien. na de stopper kun je een stukje lijn in elkaar twisten op het stijver te maken, dit stukje getwiste lijn dient iets onder de korf uit te komen. Hieran kun je de wartel dan weer lus in lus zetten...
      Groet,

      Foxdonut


      www.wedstrijdvisser.com

      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

      Reageer

      • Witvis_feeder
        Newbie
        • 09-09-2013
        • 2
        • Zuid-holland

        #4
        Ik snap niet helemaal wat je bedoelt foxdonut.
        Zou je dit voor mij misschien als het jou uitkomt willen tekenen op paint bv ?

        @bas Nijmegen
        Dus als ik een kleiner maat stoppertje neem is het probleem opgelost ?

        Bedankt voor de snelle hulp btw
        Visgroet.

        Reageer

        • raymond
          Frequent aanwezig
          • 05-07-2003
          • 126
          • maastricht

          #5
          Hallo Witvis,

          ik gebruik de stoppers van Korum/Preston maat large, deze zijn goed.
          Na een tijdje gaan deze zelfs deze verschuiven, ik los dit op door een stuitje van 0,24 mm van 5 a 6 wikkelingen ervoor te plaatsen.

          Dit verschuift nooit.

          Groet,Raymond

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #6


            Omdat ik na elke keer vissen mijn feederhengel weer opberg gebruik ik de kant en klare feederlinks van Spro, middelste afbeelding.

            Deze kosten 1,95 euro, verpakking van 2 stuks.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎