shimano technium 13 meter heeft er iemand hier ervaring of het een fijne hengel is

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #31
    Er staat op de site van Voorhuis bij aanbiedingen dat het inclusief 1x 4 mtr lange topset is en 1x cupkit is. Naar alle waarchijnlijkheid is dat een elasticgated topset. Zo'n topset waar het elastiek via een gat in de wand strakker getrokken kan worden tijdens de dril. Daar heb jij er 2 van bij gekregen en mijn vader ook. Die topsets zijn eigenlijk bedoeld voor de commercialvisserij op bijv. karper.

    Als ik op de kanalen vis wil ik nog weleens een extra topset neerleggen wat er op neer komt dat ik 2 topsetten van 1,15 mm elastiek wil voor zien. De Technium is ook geschikt voor het vissen op karper en daarom had ik gedacht om de extra topset die bijgeleverd wordt te voorzien van dikker elastiek.

    Dus als iemand weet waar ik prijzen kan vinden van de Gen Z kits...
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #32
      Ik heb de prijzen al gevonden. Staan vermeld in de 2015 catalogus.

      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #33
        Voor een 3-delige topset (Gen Z match kit) vraagt Shimano al 115 / 150 euro. Afhankelijk of dit een original Exage of Catana is.

        Ik vis meestal met een tuigje van 3 delen. Een cuppingkit bestaat uit slechts 2 delen (269cm). Dan kom ik een deel te kort en zal ik elke
        keer het laatste deel van de topset moeten pakken. Daarom overweeg ik om een Technium 950 bij te kopen dan kan ik van de topdelen
        een extra topset maken en de rest van de delen voor reserve gebruiken. Eventueel zou ik het handdeel nog kunnen gebruiken
        wanneer ik op 9.5 mtr vis.

        Weet iemand wat het verschil is tussen de Gen Z match kits en de originele topdelen van de hengel?
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #34
          Pasen de 9.5 delen wel op die van een 13 meter hengel?

          Alle topsets van de Gen-Z hengels zijn onderling te verwisselen. De hengels hebben een extra lang eerste deel en daardoor 1 deel minder dan een traditionele topset met dezelfde lengte. De Gen-Z hengels zijn de Exage CX Allround, Technium Allround en Catana Allround. Het is tevens mogelijk om deze hengels te combineren met Gen-X topsets. Klik op het Specifications tabje voor meer informatie.
          Carpe Diem

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #35
            Techinum 950 = 6 delen + short extension
            Technium 1150 = 7 delen + short extension
            Technium 1300 = 8 delen + short extension

            Ik zou het onlogisch vinden als delen van een 950 hengel niet uitwisselbaar zijn met een 1300 hengel. Shimano geeft immers aan dat de eerste 5 delen
            uitwisselaar zijn met Gen-X. Mijn inziens passen de (eerste 5) delen van een 950 hengel ook op 1300 hengel.

            Bij mij huidige hengel (Nexave BX Competition 950) zijn de delen van een 950 / 1150 hengel overigens gelijk.

            De duurste topset, bestaande uit 4 delen, kost al 195 euro. Als de laatste 2 delen van de 950 hengel al 40 euro per stuk kosten dan is het goedkoper om
            een 950 hengel er bij te kopen. Dat is de overweging waar ik mee zit.

            Weet jij ook wat de verschillen zijn van de Gen-Z topsets (original Catana) en de Gen-Z topets (original Exage)?
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

              #36
              In het verleden was het niet zo, vandaar mijn opmerking :-)
              Carpe Diem

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2325
                • Ter Apel

                #37
                Bedankt voor de info tot zover.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2325
                  • Ter Apel

                  #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                  In het verleden was het niet zo, vandaar mijn opmerking :-)
                  Ik heb het nagekeken en op de delen van de Catana 1150 staat als code vermeld:

                  Deel 1 en 2: CATAR95/115/130
                  Deel 3: CATAR115/130
                  Deel 4: CATAR95/115
                  Deel 5: CATAR115
                  Deel 6: CATAR115
                  Deel 7: = handdeel

                  Helaas heb jij dus wel gelijk en heeft dus geen zin om een 950 of 1150 er bij te gaan kopen, omdat er maar een paar delen uitwisselbaar zijn.

                  Voorhuis levert bij de hengel een generic allround kit (GKITAR4) geschikt voor het elastigate systeem, waarbij deel 2 en 3 voorzien zijn van een gat in de blank en een clip waar je het elastiek achter kunt klemmen.

                  Wat ik denk ik het beste (voordeligste) kan doen is nog een zo'n generic allround kit er bij kopen en als de cupping kit, maar 2-delig is zorgen dat ik een derde deel er bij krijg, zodat de cuppingkit even lang is als de topsets.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2325
                    • Ter Apel

                    #39
                    Gisteren ruim 3 uur bij Voorhuis Hengelsport geweest. Ik ging heen om een Technium 1300 aan te schaffen, omdat deze maar iets duurder is dan de Catana, maar uiteindelijk een Exage CX Allround 1150 mee naar huis genomen. Mijn oude hengel heb ik voor net bedrag in kunnen ruilen.

                    De Technium 1300 vind ik een vrij zware hengel, en ook met een deel er af, niet prettig om constant uit de hand te vissen. Daarnaast vond ik 13 mtr ook te lang. Vervolgens de Exage 1150 in handen genomen en deze voelde een stuk lichter aan. Echter was deze een stuk duurder dan de Technium. Daarom de Catana 1150 ook nog in handen gehad, maar deze voelde weer zwaarder aan dan de Exage 1150.



                    Gisteren aangeschaft:

                    -Exage CX Allround 11.50 mtr
                    -GENZCPEVKIT2 (2 delige cuppingkit) + los derde deel
                    -GENZMEVKIT 3 (3 delige topset)
                    -GKITAR4 (3 delige allround kit, elastigate systeem)

                    Twee topsetten voorzien van Preston fluoro slip elastiek maat 6 en in de 3-delige allround kit heb ik in 2 delen Preston hollo elastiek maat 14 gezet. Eens zien om dat elastigate systeem mij gaat bevallen.

                    Misschien dat ik volgend jaar een nog een 4e deel er bij aanschaf om de cupset en topset 4 delen lang te maken, maar dat zie ik dan wel weer.
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • fisscherman
                      Met enige kennis...
                      • 23-03-2013
                      • 381
                      • apeldoorn

                      #40
                      hoop dat je er veel plezier aan hebt.
                      jean

                      Reageer

                      • spocus
                        Newbie
                        • 21-09-2013
                        • 15
                        • hattem

                        #41
                        Ja ze nemen er zeker de tijd voor je. Binnen kort ook nog maar weer eens heen gaan, nog een top set van stiek laten voorzien.
                        Rolla weet jij dan nu ook wat de cup set los kost?

                        Reageer

                        • Rolla
                          Allroundvisser
                          • 03-05-2009
                          • 2325
                          • Ter Apel

                          #42
                          De GENZCPEVKIT2 (cuppingkit) kost volgens de 2015 catalogus 64,95 euro. Aangezien al mijn topsetten uit 3 delen bestaan heb ik er een deel 3 bijgekocht voor 35 euro.

                          Als je van plan bent zo'n cuppingkit te kopen dan raad ik je wel aan om er een derde deel bij te kopen aangezien je anders van je andere topsetten een deel af moet halen.

                          Ik heb vandaag al met de hengel gevist en kan niet anders zeggen dan dat het mij prima bevallen is.
                          Vaste stok | Match | Feeder

                          Reageer

                          • spocus
                            Newbie
                            • 21-09-2013
                            • 15
                            • hattem

                            #43
                            Oke. Dat is dan zeker de moeite waard om ook maar eens te bekijken.
                            dank je Rolla.
                            p.s heb je ook nog een beetje gevangen.

                            Reageer

                            • Rolla
                              Allroundvisser
                              • 03-05-2009
                              • 2325
                              • Ter Apel

                              #44
                              Nee, alleen wat klein spul. Mijn vader had vanochtend nog een mooie zeelt (45 cm) waar bij het elastiek wel een paar meter uit de top kwam.
                              Vaste stok | Match | Feeder

                              Reageer

                              • Rolla
                                Allroundvisser
                                • 03-05-2009
                                • 2325
                                • Ter Apel

                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                                Pasen de 9.5 delen wel op die van een 13 meter hengel?

                                Alle topsets van de Gen-Z hengels zijn onderling te verwisselen. De hengels hebben een extra lang eerste deel en daardoor 1 deel minder dan een traditionele topset met dezelfde lengte. De Gen-Z hengels zijn de Exage CX Allround, Technium Allround en Catana Allround. Het is tevens mogelijk om deze hengels te combineren met Gen-X topsets. Klik op het Specifications tabje voor meer informatie.
                                Na een aantal jaren te vissen met de Exage CX en de Technium heb ik al ondervonden dat de delen van hengels onderling uitwisselbaar zijn.
                                Zo past de extension van mijn Technium 950 ook op de Exage CX 1300, als ik twee delen weg laat. Op deze manier kan ik met de Exage op 9.50 meter
                                ook met een extension vissen.
                                Vaste stok | Match | Feeder

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎