Ervaring met Korum stoel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • R Rebel
    Newbie
    • 28-05-2013
    • 11
    • Roosendaal

    Ervaring met Korum stoel?

    Ik zit te twijfelen of ik de Korum deluxe accessory chair in combinatie met de voet plaat ga kopen voor het method feederen.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik twijfel bv of dit alles stabiel genoeg is?
    korum-deluxe-accessory-chair-stoel-new.jpgkorum-chair-footplate-voetplateau-new-2013.jpg

    Hoor graag jullie reacties en meningen.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    In dit topic beschrijf ik mijn ervaringen met de Korum standard accessoiry chair. Ik ben nog steeds tevreden over de stoel.

    Mijn vader heeft sinds vorig jaar de Preston Monster Feeder Chair en is daar zeer content mee. Voordeel t.o.v. mijn Korum stoel is dat de zitting van een dikker materiaal is gemaakt en de poten telescopisch zijn.

    Kortom ik denk dat je met de stoel geen verkeerde aankoop doet.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • fisscherman
      Met enige kennis...
      • 23-03-2013
      • 381
      • apeldoorn

      #3
      die stoelen en de voetplaat zijn echt wel stevig genoeg,en goed af te stellen.
      succes ermee. jean.

      Reageer

      • Franki
        Komt net kijken
        • 19-09-2010
        • 59
        • Antwerpen

        #4
        Ik bezit al enkele jaren de Korum stoel en ben er echt tevreden van. Niet twijfelen en kopen.

        Reageer

        • ErwinPhiAssen
          Sense and Simplicity
          • 13-03-2011
          • 667
          • Assen

          #5
          Ik heb de deluxe, ik wil niet anders
          heerlijk.......
          lets make things better

          Reageer

          • PeBo
            Hengelaar
            • 29-09-2007
            • 2636
            • Oosterhout

            #6
            Ik heb er vier maar vind ze wat laag. Kom er maar amper mee boven de eettafel uit.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

            Groeten,
            PeBo.

            Reageer

            • ErwinPhiAssen
              Sense and Simplicity
              • 13-03-2011
              • 667
              • Assen

              #7
              Zo even een post uppen:

              Collega vissers,

              Sinds een aantal jaar heb ik de korum deluxe. Aan deze stoel heb ik de preston telescopische feeder arm gemonteerd. Helaas op gras ondervind ik veel instabiliteit. Elke kleine beweging op de stoel doet mijn feedertop bewegen. Met de method feeder geeft dit niet. Een beet mis je niet. Maar met het traditioneel feederen moet je top eigenlijk stil zijn om elke kleine aanbeet te zien.
              Wie kan mij tips geven. Is het aanschaffen van een voetplateau de oplossing of een andere feeder arm?

              Heeft men met een zitkist ook deze ervaringen of is die zwaarder dan de stoel?
              lets make things better

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2325
                • Ter Apel

                #8
                Met mijn Dutchmaster feederarm heb ik het probleem ook.

                Forumlid Harpie heeft de Korum stoel i.c.m. de XS feederarm en die zet waar mogelijk een bankstick een steun onder de feederarm
                voor stabiliteit. Als je op gras zit te vissen kun je toch ook alleen bankstick gebruiken i.c.m. met een feedersteun?

                Een andere feederarm is de oplossing ook niet, want ik denk dat alles wat je aan je stoel bevestigd zit door bewegingen je
                feedertop doet bewegen. Ik heb zelf ook een driepoot overwogen, maar dat lijkt mij niet handig, omdat je bijv. je feederhengel
                niet laag af kunt steunen als de situatie er om vraagt.

                Door het voetplateau wordt de stoel stabieler, maar het is wel een flinke uitgave en ik moet eerlijk bekennen dat ik hem tijdens
                het feederen niet vaak gebruik. Ik zou gewoon een bankstick gebruiken als de mogelijkheid er is.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • ErwinPhiAssen
                  Sense and Simplicity
                  • 13-03-2011
                  • 667
                  • Assen

                  #9
                  ik begrijp je punt van de bankstick.. dat is inderdaad een optie. het nadeel is wel weer dat je soms minder laag kan afsteunen. een footplate kost 65 euro. Op zich valt dat mee. Ik zal nog eens nadenken....
                  lets make things better

                  Reageer

                  • Kosmozz
                    Match en Feeder
                    • 25-07-2005
                    • 1959
                    • Hannut

                    #10
                    Probleem heb je zelfs met een compleet visstation. Voorheen had je altijd feedersteunen waar een dubbele poot aan vast zat. Dat was echt perfect. Ik zou gewoon een driepoot nemen, dan heb je het gedoe van moeilijke bodem ook niet. Als je een aaskoffer aan je stoel vast hebt zitten, dan kun je de steun ook daarop monteren.
                    Carpe Diem

                    Reageer

                    • jan mets
                      Vlieg/Feeder/Penvissen
                      • 21-05-2007
                      • 38
                      • gouda

                      #11
                      Zit geweldig ik heb de stoel al enige jaren (8 jaar zeker) en het bevalt prima
                      IMAG0005.jpg

                      gr Jan

                      Reageer

                      • Rolla
                        Allroundvisser
                        • 03-05-2009
                        • 2325
                        • Ter Apel

                        #12
                        Zijn prima stoelen.

                        Zelf vis ik al een paar jaar met een Preston monster feeder chair. Of ik nou met de feeder-, match- of vaste hengel vis de stoel bevalt mij prima.
                        Vaste stok | Match | Feeder

                        Reageer

                        • PeBo
                          Hengelaar
                          • 29-09-2007
                          • 2636
                          • Oosterhout

                          #13
                          Ik gebruik de Korum stoel. Mijn gewicht is rond de 100 kg. Hierdoor zakte de stoel naar beneden, wat ook een beschadiging aan de poten veroorzaakte, door het strak aandraaien van de bevestigingsknop. Ik heb toen vier klemmetjes gekocht in een zaak voor vakantiespullen, die ze gebruiken voor scheerlijnen (kosten vrijwel niets). Ze zijn ovaal maar dat is geen probleem op de vierkante poten. Met een beetje plat knijpen passen ze precies. Deze klem fungeert nu als een contra klem onder de pootbevestiging. Hiermee was het zakken opgelost. Ook gebruik ik de Preston steun. Een bevestiging aan de poot onder de zitting, de tweede erboven. Het is te doen,maar is niet zo gemakkelijk bij het opbouwen. Bewegen doet hij nog steeds, maar ik vindt dat niet zo'n probleem. Ik kon vroeger op de lagere school al goed stilzitten.
                          Hij bevalt me overigens prima. 's-avonds als ik thuis kom ben ik niet half zo versleten als op mijn viskist en dat was de bedoeling.
                          ]Member of the Easterwood dreamteam.
                          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                          Groeten,
                          PeBo.

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎