Aanschaf feeder- c.q. barbeelhengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maasman
    BarbellaMaestraMosanaEst
    • 05-08-2016
    • 29
    • Villemeuse

    #31
    Hallo Rolla,

    Bedankt voor jouw snelle reactie.
    Ik vis bijna alleen op de Hoogmaas tussen de Belgisch -Waalse grens en de Grensmaas.

    ik denk eraan om naast mijn heavy en ultraheavyfeeders , Daiwa aqualite heavy en Spro Berti Bovens een zware maar soepele feeder zoals de. Beroemde Zammataro magna maestro in te zetten voor feederen op sterke Maasbrasem. De barbeelhengels van o.a. Fox, waar deze Korum erg op lijkt, kun je ook gebruiken voor penvissen op karper.
    Ook denk erover om op mijn oude barbeelplek, aan het begin van de Grensmaas , na ruim 15 jaar, weer eens tegaangenieten van snoeiharde aanbeten van de bebaarde bronzen schoonheid. Mijn pr was daar 62 cm, toen een erg mooi formaat.

    Bedankt en veel barbeelplezier gewenst!

    Maasman

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #32
      Het is een misvatting om te denken dat je voor het barbeelvissen perse een barbeelhengel moet hebben. Dat kan ook prima met een (extra)heavy feederhengel.
      Daarom gebruik ik zelf een Speedmaster multi extra heavy feederhengel. Bij deze hengel heb ik 3 feedertoppen, 3/4/5 oz.

      Inderdaad kun je met een barbeelhengel ook penvissen op karper, maar dan zou ik wel een hengel nemen met zowel een quivertop als een avontop. De door jou genoemde
      Korum hengel heeft een vaste quivertop.

      Jij ook veel barbeelplezier gewenst en hopelijk levert je stek een mooie barbeel op.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • maasman
        BarbellaMaestraMosanaEst
        • 05-08-2016
        • 29
        • Villemeuse

        #33
        Hallo,

        Ik mag mij sinds kort de eigenaar noemen van de shimano vengeance barbel power 1,75.
        Deze gebruik ik met de 5 0z tip in combinatie met molen shimano exage 2500 rc.
        Volgens mij is deze hengel very close bij de beroemde catana barbel. Ik vis met 50 voerkorf overheadworp en 70 gram zijwaarts tot circa 25-30 meter. Niet echt een werpkanon, maar dat kan ook aan de visser zijn werpstijl liggen.

        Op de Grensmaas nog geen barbeel mee gevangen, dus de actie blijft nog afwachten. Wat mij wel opviel bij witvisfeederen op de langzaam stromende Maas -niet op de barbeelstek dus: maatse voorn 18-20 cm -laat elk tikje op de tip zien en je voelt de vis bijna tot in het handvat. Met de 2500 rc een genot om mee te werpen. Was een goede tip van Rolla om deze multi -inzetbare lat als aanschaf te overwegen.

        Greetz,

        Maasman

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #34
          Veel plezier en goede vangsten gewenst met je nieuwe hengel, maar die molen was niet mijn keuze geweest. Prijs/kwaliteit van de Exage is prima, maar voor het feeder- en barbeelvissen
          op stromende rivieren had ik minimaal een 4000 model genomen. Deze heeft ten eerste een grotere spoel, waardoor je per slag meer lijn binnen haalt. Ten tweede kan er ook meer
          lijn op de spoel. Verder vraag ik mij af of zo'n kleine molen wel bestand is tegen het constant werpen met zware gewichten, 5 oz komt toch overeen met 140 gram. Daarnaast kunnen
          barbeelaanbeten snoeihard zijn en dan biedt een Baitrunner voordelen. Op de power versie was een 6000 of 10.000 model Baitrunner misschien nog wel een betere keus geweest.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • maasman
            BarbellaMaestraMosanaEst
            • 05-08-2016
            • 29
            • Villemeuse

            #35
            Dank je wel voor de tip, de exage 2500 is mijn lichte spinmolen, was eigenlijk ook.maar een try,out voor het barbeelvissen.
            Aan mijn andere hengel hangt dan ook een antieke daiwa regal 4050 baitrunner met 35/00 . Van dit erfstuk uit mijn karpertijd heb ik nog een tweede, ga deze aan de barbel power hangen.

            Jij en anderen eveneens tight lines en gierende baitrunners gewenst!

            Greetz,

            Maasman

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2325
              • Ter Apel

              #36
              Die Daiwa is inderdaad een betere keus.

              Bedankt en houd het forum maar in de gaten als ik wat vang post ik het wel.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎