Barbeelvangst op de Roer ( Roermond ) 25-09-2015

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Markus
    Frequent aanwezig
    • 30-09-2015
    • 108
    • Roermond

    Hallo,

    Vandaag wederom wezen vissen in het Roerdal,maar wat valt het tegen totaal geen aanbeten gehad. Blijkbaar is het water in de roer nog te koud en is de paaitijd bezig,vandaar ook geen actie aan de hengeltop. Heb met verschillende aas soorten gevist maar mocht niet baten.

    Ik wacht tot einde Mei,dan verwacht ik dat het water in de Roer wat warmer is en hoop dat er dan meer actie is de waterkant.

    Reageer

    • BarbelerEde
      Frequent aanwezig
      • 16-09-2013
      • 125
      • Ede

      Hallo Mark,

      Aan de grote rivieren is het niet veel beter.
      Een paar warme dagen zou goed doen.
      Recentelijk nog wel deze mooie winde aan de IJssel.
      Winde 61cm 13-4-17 Steeg.jpg

      Reageer

      • Barbelenvanger
        Moderator
        • 11-03-2004
        • 499
        • Son

        de paai is echt nog niet gaande. daarvoor is de watertemperatuur nog te laag. De natuur is momenteel aan het ontwaken. Miljoenen zo niet miljarden watervlooien zijn er nu, kreeftjes en andere larven die ontwaken. Daar doet de vis zich nu te goed aan. Die hebben ons niet natuurlijke aas nu echt niet nodig. Komt ook nog eens bij dat het 's nachts -2 is en overdag 13-15 C. Zolang het 's nachts vriest ligt de vis te lang stil. we zijn gewoon te ongeduldig zodra het voor ons mensen een beetje aangenaam wordt buiten. Steek je arm maar eens in het water, goed diep...
        www.barbelen.nl

        Reageer

        • BarbelerEde
          Frequent aanwezig
          • 16-09-2013
          • 125
          • Ede

          Klinkt erg aannemelijk. We zijn inderdaad ongeduldig, het is ook zo'n mooie bezigheid!

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            Barbelenvanger heeft hier wel een punt. De afgelopen keren dat ik gevist heb ik wel gemerkt dat het water nog koud is.
            Barbeel paait pas in mei/juni volgens deze bron.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • hans vis
              Sportvisser
              • 26-08-2009
              • 998
              • Eelde-Paterswolde

              maar volgens mij heeft het paaimoment, behalve daags ervoor weinig te maken met de vangbaarheid, sterker bij brasem, zeelt en karper is het zo dat in de periode voor het paaien er goede kansen liggen..
              groet,
              Hans

              https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

              Reageer

              • BarbelerEde
                Frequent aanwezig
                • 16-09-2013
                • 125
                • Ede

                Hoe dan ook, van het weekend gaan de feeders weer met de top omhoog.
                De aanhouder wint

                Reageer

                • Markus
                  Frequent aanwezig
                  • 30-09-2015
                  • 108
                  • Roermond

                  Ben even afwezig geweest,maar ben al enkele weken aan het vissen in het Roerdal en heb tot nu toe al 6 Barbelen gevangen. Afgelopen weekend heb ik er 3 gevangen op een leuke visstek die ik heb gevonden aan de roer. De grootste was 67cm.













                  Nukomende zondagmorgen ben ik weer te vinden in het Roerdal,want heb nu eindelijk de smaak te pakken van hoe je het beste op de Barbeel kunt vissen en niet de hele tijd op de zelfde visstek blijven vissen en gewoon de roer af gaan en kijken misschien is het hier wel wat om te vissen,mits je er goed bij komt. En tot nu toe gaat het de goede kant op.

                  Reageer

                  • Markus
                    Frequent aanwezig
                    • 30-09-2015
                    • 108
                    • Roermond

                    Vanmorgen weer wezen vissen in het Roerdal nabij Vlodrop en met succes en geluk kon niet op.
                    3 Barbelen en 1 kopvoorn.

                    Bij de 3de Drill aan de linker hengel was ik bezig met een grote Barbeel tot ik verbaasd naast mij keek en zag de rechter hengel bijna uit de steunder werd getrokken al had ik de slip open staan.
                    Dus alle 2 de hengels een vis er aan en in beide handen de hengels.
                    Heb helaas pech gehad bij de rechter hengel,want de vis ging er van door,door een onderlijn breuk was het geval bij het ophalen.
                    Maar heb de vis Barbeel aan de linker hengel wel op het droge kunnen krijgen wel met enige moeite.

                    De laaste barbeel was aan 1 oog blind en had achter bij de staart een flinke wond zitten kan men zien op de foto`s.
                    En gehoord van een barbeelvisser dat deze Barbeel met 1 oog blind is een bekende barbeel is en daar woont in het Roerdal,dus wordt vaak gevangen daar zo.
                    Alle vissen gevangen op de Oozing cheesy garlic pellets.

                    Hier de resultaten van vanmorgen in alle vroegte aan het water. Ben tegen het middag uur naar huis gegaan,want er beet niks meer.











                    Reageer

                    • BarbelerEde
                      Frequent aanwezig
                      • 16-09-2013
                      • 125
                      • Ede

                      Ha Mark, de aanhouder wint, zo zie je maar weer.
                      Mooi resultaat, zo te zien komen ze aardig los aan de Roer!
                      Wat een smerige wond inderdaad, lijkt me geen snoek, wellicht een aalscholver of otter?
                      Hier in het rivierengebied is het nog meters maken voor de barbeel met behoorlijke bijvangst van windes.
                      Deze had ik vorige week aan de IJssel, een mooie 76er.
                      Barbeel 76 cm Veessen 26-5-17.jpg

                      Reageer

                      • Markus
                        Frequent aanwezig
                        • 30-09-2015
                        • 108
                        • Roermond

                        Ha Roland, op Facebook is een topic over Barbeelvissers en er wordt volop Barbeel gevangen in de Waal,Ijssel,de Roer en de Grensmaas.
                        Wel ligt even een kijkje nemen is de moeite waard,ik zelf ben ook daar te vinden.

                        By the way mooie Barbeel gevangen Roland.

                        Vanmorgen in alle vroegte was ik weer in het Roerdal op de zelfde vis stek als gisteren morgen,maar totaal aanbeten gehad van een Barbeel of een Kopvoorn.
                        Wel 2 brasems gevangen,maar dat doet mij niks.

                        De waterpeil in het Roerdal staat erg laag en is weer wat helder van kleur vandaag dan,gisteren was ie donkerder van kleur door de vele regen van de afgelopen dagen in Duitsland,misschien dat dit de oorzaak is geweest dat ik gisteren meer vangsten heb gehad.

                        O ja,een aalscholver was ook aanwezig,die schrok zich kapot toen ie opdook en mij zag zitten,dus kan ook hier aan hebben gelegen,dat deze vogel de vissen heeft verjaagt.

                        Reageer

                        • Rolla
                          Allroundvisser
                          • 03-05-2009
                          • 2325
                          • Ter Apel

                          @Markus;
                          Gaat goed met de vangsten zo te zien. Mooie barbelen.

                          @BarbelerEde;

                          Dat is een schitterende barbeel.
                          Vaste stok | Match | Feeder

                          Reageer

                          • BarbelerEde
                            Frequent aanwezig
                            • 16-09-2013
                            • 125
                            • Ede

                            Bedankt voor de tip!
                            Het begint inderdaad aan te trekken nu, eindelijk!
                            Komend weekend reis ik af naar de IJssel, nu al zin in.
                            Keep you posted!

                            Reageer

                            • BarbelerEde
                              Frequent aanwezig
                              • 16-09-2013
                              • 125
                              • Ede

                              Ik heb er vandaag toch een weten te strikken. 2 missers en wat windes, de onderlijn waarschijnlijk doorgesneden op een mosselbank, stikt ervan op de IJssel.
                              Mag de pret niet deren, het was een heerlijk dagje

                              Barbeel 47 cm Velp 10-6-17.jpg

                              Reageer

                              • Markus
                                Frequent aanwezig
                                • 30-09-2015
                                • 108
                                • Roermond

                                Roland,mooie barbeel.

                                Kijk wat ik heb gevangen vanmorgen in het Roerdal nabij Vlodrop. Ik was eigenlijk op de Barbeel aan het vissen tot ik deze aanbeet kreeg.Jeetje,was even een drill in het begin wist ik niet wat ik er aan had,maar al snel zei mijn vismaat dat het hoogswaarschijnlijk een karper moet zijn,omdat het toch wel zwaar aan voelde en geen vechter was,zoals een grote barbeel.
                                Gevangen wederom op Oozing Cheezy Garlic pellet en nu met een karper onderlijn voor de zekerheid. Tja,je weet nooit wat je vangt in de roer en is het van pas gekomen.

                                Heb ook een klein barbeeltje gevangen van rond de 50cm,maar helaas geen foto van gemaakt.







                                Aangepast door Markus; 11-06-2017, 16:19.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎