Barbeelvangst op de Roer ( Roermond ) 25-09-2015

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hans vis
    Sportvisser
    • 26-08-2009
    • 998
    • Eelde-Paterswolde

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door BarbelerEde
    ps. Mooie website heb je Hans!
    Dank je wel.
    groet,
    Hans

    https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

    Reageer

    • Markus
      Frequent aanwezig
      • 30-09-2015
      • 108
      • Roermond

      #77
      Beste Rolla,

      Ik ben bij mijn hengelsportzaak Eurotackle in Maasniel (Roermond) geweest met de feedertop,maar krijg hier geen garantie op feedertoppen. Maar alleen op verloop stukken midden als de feeder afbreekt.

      En de werpmolen die gisteren op de Heavy Feeder zat hoorde er eigenlijk niet op thuis,want die werpmolen gebruik ik puur voorop witvis.
      Maar had even geen andere werpmolen,want had de Baitrunner op een andere hengel voorop Karper die er naast stond.

      Trouwens de werpmolen op de Haevy Feeder is mijn fout,had beter moeten kijken naar de lijnclip,want op de rivier de Roer hoef je ze niet te gebruiken. En de slip achter had ik niet open gedraaid van als ik beet krijg de vis lijn kan nemen. En de onderlijn was maar hooguit in lengte 20cm en voederkorf 90gram. Misschien is dit beter van in de Roer te vissen,want vorigjaar in September ving ik die mooie Barbeel op oude kaas met ook een kort onderlijntje en voederkorf was ook 90gram. Voor foto kijk eerste Pagina van deze topic,dan zie je de voederkorf vlak bij de Barbeel in de groot schepnet.

      Aankomende zondag ga ik er weer vissen en nu anders.
      Karperhengel met baitrunner,want kan van een collega van mijn werk 2 karper hengels en 2 werpmolens overnemen voor een prikje,omdat hij er niks meer mee doet
      Heavy Feeder met baitrunner Shimano XTR 10.000RA

      Aas
      Oozing Barbel & carp pellets Halibut ( groene pellets ) komt op de Karperhengel
      Maden op Maggotclip voorop de Heavy Feeder

      Lokvoer

      Pellets ( Dynamite Baits Carp pellets betaine green ) om de half uur een handvol bij voeren.
      Hennep
      Pellets ( Sonubaits bloodworm 4mm )
      Mais
      Barbeel voer ( Grond voer )
      Vis olie

      O ja, de Oozing Barbel & carp pellets Halibut ( groene pellets ) had ik van te voren in vis olie gedaan voor nog betere geur achter te laten in het water en werkt perfect.

      Reageer

      • BarbelerEde
        Frequent aanwezig
        • 16-09-2013
        • 125
        • Ede

        #78
        Mooie beelden!

        In deze film alles over het vissen op barbeel! Topvisser Frans Vogels legt je in een masterclass aan de Limburgse Roer alles uit over het vissen op deze bijz...

        Reageer

        • Markus
          Frequent aanwezig
          • 30-09-2015
          • 108
          • Roermond

          #79
          Oorspronkelijk geplaatst door BarbelerEde
          Zeker mooie beelden en heb ook een paar berichten achter gelaten.

          Reageer

          • BarbelerEde
            Frequent aanwezig
            • 16-09-2013
            • 125
            • Ede

            #80
            Het was weer een geslaagde sessie aan de Roer dit weekend.
            Markus, aangenaam kennis gemaakt te hebben!
            Hier onder een impressie.
            Schub 71 cm Roer 20-8-16.jpgBarbeel Roer 63 cm 20-8-16.jpg

            Reageer

            • Markus
              Frequent aanwezig
              • 30-09-2015
              • 108
              • Roermond

              #81
              Vanmorgen ook wezen vissen in de Roer,maar dan nabij de spoorburg vlakbij het Centrum van Roermond.
              Heb eerst toe gang moeten verschaffen tussen de brandnetels en andere struikgewas wat mij de door gang belemmerde om bij de oude visstek van vroeger te komen aan de roer.
              Regen was ook aanwezig,maar had gelukkig mijn regenpak bij mij en een grote heggenschaar om alles kort en klein te knippen om goed looppad te maken naar de visstek.
              Heb enkele foto`s ervan.

              Ben samen met een maat geweest.
              In eerste instantie na een 1 uur nog geen beet,maar opeens ging bij mij de baitrunner als een speer lopen ik de heavy feeder vast gepakt en probeerde de VIS Karper denk ik,want had heel veel moeite om de vis naar mij toe te krijgen,want de slip bleef maar lopen. Vis is naar de overkant gezwomen in het groen waar ook takken van een boom aanwezig was en hier zich vast gezwomen. Dus je kunt al na gaan dat ik weer Pech heb,want zat goed vast en probeerde de lijn los te krijgen,maar helaas ping onderlijn kwijt en vis natuurlijk ook. Balen zeg ik je

              Mijn maat heeft wel vis gevangen grote Brasems,alleen maar op de pellet of een boillie. Vandaar ik heb noem Brasemkoning.

              Maar ja,nu weet ik wel dat het verrekt van de grote karpers in de Roer.

              Hoop volgende keer eens een grote karper aan het droge te krijgen,maar niet met de Heavy Feeder,want daar is de hengel niet tegen bestand voelde ik.







              O ja,heb nog wat foto`s van gistermiddag de roer in Melick waar ik bij toeval Roland ( BarbelerEde ) tegen kwam,wat is het wereldje toch klein



              Aangepast door Markus; 21-08-2016, 15:03.

              Reageer

              • BarbelerEde
                Frequent aanwezig
                • 16-09-2013
                • 125
                • Ede

                #82
                Hai Markus,

                Mooi verhaal en goede foto's!
                Een karper (van het formaat op de foto) in een rivier voelt bijna als 2 barbelen, dubbele pret dus!
                Ik heb hem met een medium heavy feeder probleemloos in het net gekregen, oftewel met wat gevoel en beleid en het juiste materiaal moet het goed komen
                Wellicht komen we elkaar ooit eens tegen aan de Waal of de IJssel.

                Reageer

                • Markus
                  Frequent aanwezig
                  • 30-09-2015
                  • 108
                  • Roermond

                  #83
                  Ja maar deze Karper trok wel erg hard moet ik zeggen,want heb heel veel moeite moeten doen om de vis naar mij toe te krijgen.
                  Probeerde de slip wat vaster te zetten,maar zag dat de heavy feeder behoorlijk krom stond,maar kreeg geen grip op de karper vandaar ie mij naar de overkant zwom in het groen.

                  Ik ben geen karpervisser,dus weet ook niet van hoe je dit moet aanpakken als je een grote karper aan de lijn hebt.
                  Mijn maat heeft mij nog geholpen wat ik moest doen,maar was al te laat en de lijn zat al vast in het groen aan de overkant.

                  Ja zeker was het leuk gistermiddag om jouw te mogen ontmoeten,dat je aan het vissen was in de roer in Melick,zeg maar aan de kant van het klein plaatsje Paarlo
                  En dat je mij de Maggotclip knoop liet zien van hoe je deze vast zet op de Barbeelhaak.

                  Reageer

                  • BarbelerEde
                    Frequent aanwezig
                    • 16-09-2013
                    • 125
                    • Ede

                    #84
                    Wederzijds Markus en graag gedaan!
                    Volgende keer komt die karper in je net, oefening baart kunst!

                    Reageer

                    • Elsenburg
                      Frequent aanwezig
                      • 24-01-2016
                      • 154
                      • Duindorp Den Haag

                      #85
                      Leuke verslagen weer !!

                      Voor het karpervissen is gewoon zwaar materiaal nodig, juist om te voorkomen dat ze in de takken of andere obstakels springen of zwemmen. Met een feederhengel lukt dat volgens mij niet omdat je daarmee niet de benodigde kracht op de vis kan zetten om hem te dirigeren en weg te houden van takken en stengels etc.

                      Marco

                      Reageer

                      • Rolla
                        Allroundvisser
                        • 03-05-2009
                        • 2326
                        • Ter Apel

                        #86
                        @Marcus;
                        Het gaat mooi met de aanbeten en vangsten zo te lezen.

                        @Elsenburg;
                        Karperhengels zijn in de regel de stug om mee op barbeel te vissen omdat je grote kans hebt dat je de vis lost of zelfs de bek van een barbeel beschadigd.
                        Met de feederhengel moet je geen 30 ponders willen vangen, maar kleinere karper gaat, met het juiste materiaal en beleid, nog prima.
                        Vaste stok | Match | Feeder

                        Reageer

                        • Markus
                          Frequent aanwezig
                          • 30-09-2015
                          • 108
                          • Roermond

                          #87
                          Vanmorgen wezen vissen in de Roer,maar helaas totaal geen aanbeten gehad net als vorige week zondagmorgen.

                          Heb met verschillende pellets gevist,maar mocht niet baten.

                          Zag vanmorgen genoeg vis aan de oppervlak komen even uit het water toen het hard regende,maar ik totaal geen aanbeet te zien aan de hengeltoppen.

                          Kan mij iemand vertellen wat ik verkeerd doe?

                          Heb gevist in de roer nabij het centrum van Roermond waar ik altijd vis.
                          Ik begin er een beetje wanhopig van te worden.
                          Koop je leuk vis spullen en vang je niks

                          Reageer

                          • BarbelerEde
                            Frequent aanwezig
                            • 16-09-2013
                            • 125
                            • Ede

                            #88
                            Hallo Markus,

                            Vooral niet wanhopig worden als je het mij vraagt, die dagen zitten er nou eenmaal tussen.
                            Vissend op barbeel?

                            Roland

                            Reageer

                            • Markus
                              Frequent aanwezig
                              • 30-09-2015
                              • 108
                              • Roermond

                              #89
                              Ik heb een vermoeden dat het aan het weer type ligt.
                              Want vorige week heeft het geonweerd van zaterdag op zondag en zondagmorgen totaal geen aanbeet.
                              En vandaag heeft het ook geonweerd in de ochtend met stevige regenval.
                              En de kleur van het water was gewoon groen en stroomde niet hard en staat vrij laag,misschien daarom geen aanbeten.

                              Hoop dat volgende keer ik weer ga vissen in de roer,dat het water in de rivier wat harder stroomd en mooi kleur bruin heeft,want merk dan dat de aanbeten wel aanwezig zijn.
                              En ga weer als aas gebruiken oude kaas met lokvoer chrill met vis olie heeft altijd geluk bij mij.

                              En ben heb weer een probleem gehad met de top van de heavy feeder.
                              Heb je 45 gram voederkorf er aan gooi je in niet hard in gooien knapt weer de lijn bij de top,omdat die oogjes zo dicht bij elkaar staan was de vislijn gewikkeld om de top.
                              Dit is al de 3de keer en ben aan het overwegen om in de verkoop te plaatsen de Shimano Heavy Feeder,want ben hier niet over te spreken!

                              En koop mij een betere Barbeel hengel waar de ogen van de top verder uit elkaar staan.

                              Welke kunnen jullie mij aanraden Barbeel hengel voorop een snel stromende rivier?

                              Ik kwam deze tegen,is dit een waardige opvolger;





                              Bekijk hier 5000+ Goedkope Visspullen. De Grootste Hengelsport Outlet met Altijd Korting! Wij Kopen en Verkopen Nieuwe & Tweedehands Visspullen.
                              Aangepast door Markus; 04-09-2016, 21:15.

                              Reageer

                              • Markus
                                Frequent aanwezig
                                • 30-09-2015
                                • 108
                                • Roermond

                                #90
                                Hallo,

                                Bij deze heb ik mijn Shimano Vengeance Feeder Heavy 13'0 - 3.96m in de verkoop geplaatst op Marktplaats.

                                Dit vanwege ik mij een Barbeel hengel wil aanschaffen van het merk Korum,waar de oogjes van de top wat verder uit elkaar staan en de lengte wat korter is 3,60.

                                De Shimano Vengeance Feeder Heavy verkeerd gewoon in nieuwstaat en is hooguit 5 x gebruikt.
                                Deze Feeder vind ik niet geschikt voor bij ons in de rivier de Roer te vissen,vanwegen het inwerpen moet ik de hengel recht houden en het gevolg dat de vislijn zich verwikkeld in de kleine oogjes die vlakbij elkaar staan van de feedertop. Omdat de visstekken aan de roer nabij Roermond klein zijn en veel bomen en struiken mij in de weg staan met inwerpen.

                                De Shimano Vengeance Feeder Heavy is een fijne feeder en heb hier ook een schubkarper mee gevangen van 12 pound.Foto`s hiervan kun je terug zien in deze topic.

                                Hier linkje van Marktplaats;

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎