Barbeelvangst op de Roer ( Roermond ) 25-09-2015

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • BarbelerEde
    Frequent aanwezig
    • 16-09-2013
    • 125
    • Ede

    Mooie barbeel Mark, dat houd de motivatie er in!
    Ik heb afgelopen dagen de Sauer in Luxemburg bevist, prachtige rivier en omgeving, wat een rust...
    De rivier stond net als de Roer, tamelijk laag, dus struinend op zoek naar wat mooie diepe stukken en stroomnaden.
    Deze rakker heb ik gevangen op een met eigen gefabriceerde cheesepaste beklede pellet.
    Barbeel Sauer 66 cm Lux.jpg

    Reageer

    • shimanootje
      Newbie
      • 13-10-2016
      • 15
      • Drenthe

      Pracht vis mijn complimenten.
      Gr Shimaanootje VissenEnzo

      Reageer

      • BarbelerEde
        Frequent aanwezig
        • 16-09-2013
        • 125
        • Ede

        Dank je, was helaas wel de enige....

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2326
          • Ter Apel

          Als je in een mooie omgeving zit te vissen dan is vangen eigenlijk al bijzaak. Dan is het puur genieten en als je dan ook nog zo'n prachtige vis mag vangen.....
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • BarbelerEde
            Frequent aanwezig
            • 16-09-2013
            • 125
            • Ede

            Absoluut!!

            Reageer

            • Markus
              Frequent aanwezig
              • 30-09-2015
              • 108
              • Roermond

              Mooie barbus Roland,heeft wat weg kwa lengte van mijn gevangen barbeel van afgelopen zondag.

              Nu zondag ga ik weer in het Roerdal vissen,mist het waterpeil wat gezakt is in de roer na de vele regenval van afgelopen dagen.
              Want de roer in het Roerdal stroomd nu wel erg hard heb ik van mijn vis collega gehoord.

              Want anders ga ik weer in Roermond vissen aan de roer is wat breeder en het hoge water kan beter weg.
              Hoop dat de roer weer mooi bruin van kleur is voor betere vangsten.
              Ga morgen even kijken van hoe de roer de waterstand erbij staat.

              Reageer

              • BarbelerEde
                Frequent aanwezig
                • 16-09-2013
                • 125
                • Ede

                Dank je Mark.
                Succes vandaag aan de Roer.
                Hier is het qua barbelen langzaam over aan de grote rivieren.
                Ik ga het snoeken voorlopig weer oppakken, prima bezigheid!

                Reageer

                • Markus
                  Frequent aanwezig
                  • 30-09-2015
                  • 108
                  • Roermond

                  Helaas niks gevangen vanmiddag in de roer.
                  Heb wel een klein tikje gehad aan de hengeltop en daar bleef het bij.
                  Heb na deze kleine tikje even de hengel uit het water gehaald en de aas blokje oude kaas bekeken en zag dat aan 1 kant er een stuk af was schuin er af gehaald met sporen ribben vorm dat een vis heeft ge aast op de kaas.

                  Weet niet welke vis dit doet,is dit een barbeel of karper geweest.

                  Ik heb mijn vis spullen op gebergt en droog gestald voor het volgendjaar,maar je weet maar nooit een dagje gaan snoeken lijkt mij ook goed plan.

                  Mijn vis maat heeft vorigjaar rond december in de rivier Maas in Roermond een snoek gevangen van bijna 1.30m dus grote exemplaren zijn zeker aanwezig.

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2326
                    • Ter Apel

                    Bij ons in het noorden zijn de snoeken aardig los. De laatste 5/6 keer dat ik ben geweest had ik meerdere vissen in een sessie.
                    Ik zou even wat blankvoorn gaan vangen, of anders even bij de visboer langs rijden en sardine of (hors)makreel halen en eens
                    actief met doodaas gaan vissen. Eventueel zou je er ook nog een statische hengel bij in kunnen leggen en het aasvisje op of
                    net boven de bodem aanbieden.

                    Die karperhengel die je onlangs hebt aangeschaft kun je er nl. prima voor gebruiken.
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • Markus
                      Frequent aanwezig
                      • 30-09-2015
                      • 108
                      • Roermond

                      Nukomende zondag ga ik het nog eens proberen een mooie barbeel te vangen in de roer nabij Vlodrop,want heb een mooie stek gevonden waar het wat dieper is in een bocht waar ook takken van een boom over hangen. En zondag is dan ook de laatste keer dat ik op barbeel vis,want wordt langzaam kouder en dagen erop en ga dan eens op pad om een watertje te vinden om op snoek of meerval te gaan vissen.

                      Reageer

                      • Rolla
                        Allroundvisser
                        • 03-05-2009
                        • 2326
                        • Ter Apel

                        Dan wens ik je veel succes. De temperaturen zijn nog aangenaam.
                        Vaste stok | Match | Feeder

                        Reageer

                        • Markus
                          Frequent aanwezig
                          • 30-09-2015
                          • 108
                          • Roermond

                          Vanmiddag wezen vissen in het Roerdal en wat hebben wij weer geboft met het weer vandaag heerlijk het zonnetje erbij met aan ge namen temperaturen.
                          En deze keer weer eens een geweldige visdagje gehad aan de roer nabij Vlodrop.

                          Mooi vis stek gevonden,zoals ik het al eerder had aangeven vlak aan de waterkant,maar toch nog 1 meter ervan af.
                          Het water staat nog laag,maar stroming was aardig niet zo snel.
                          90 gram lood had toch wel moeite om op de plaats te blijven liggen als je dichtbij viste.
                          Dus verder uitgegooid en minder kans dat de 90 gram lood van de voederkorf ging lopen.



                          Deze keer gebruikte ik als haak aas de hair Sonubaits oozing barbel & carp pellet ( Halibut en Cheesy Garlic )

                          En ving als eerste een mooie kopvoorn met Halibut pellet 2 stuks aan de hair.





                          2de vis was een Barbeel gehaakt op de Cheesy Garlic pellet,maar is blijkbaar niet goed gehaakt en is los gekomen,want toen ik de grote schepnet naar het water bracht trok de barbeel zo hard dat ie los kwam,al had ik de slip nog wat open staan. Was ook een hele gevecht om deze barbeel aan de kant te krijgen. Was iig geen kleintje. Dus ik vette pech.

                          3de vis weer een Barbeel,maar deze keer heb ik deze vis wel aan de kant gekregen. Ook gevangen op de Cheesy Garlic pellet met 1 1/2 pellet aan de hair.





                          En dit zijn de lokvoer soorten die ik gebruikte,weer een andere mix door elkaar monkey mix gemaakt.

                          Hennep en hennep vis olie staan niet op de foto,maar zijn wel erbij gevoegd.
                          Ook de haak aas staan erbij.



                          Hier nog een foto van de omgeving Roerdal nabij Vlodrop

                          Reageer

                          • BarbelerEde
                            Frequent aanwezig
                            • 16-09-2013
                            • 125
                            • Ede

                            Mooie vangsten Mark!

                            Reageer

                            • Rolla
                              Allroundvisser
                              • 03-05-2009
                              • 2326
                              • Ter Apel

                              Je hebt het barbeelseizoen afgesloten met mooie vangsten en ook nog prachtig weer er bij gehad. Wat wil je nog meer.
                              Vaste stok | Match | Feeder

                              Reageer

                              • maasman
                                BarbellaMaestraMosanaEst
                                • 05-08-2016
                                • 29
                                • Villemeuse

                                Hallo Mark,


                                Complimenten voor het mooie resultaat,
                                jouw vis-sessies met mooie foto's vormen samen een prachtig barbeelverhaal.


                                Maasman

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎