Geen aanbeet Brasum karper witvis enz.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lubbe5
    Newbie
    • 18-05-2016
    • 1
    • Reeuwijk

    Geen aanbeet Brasum karper witvis enz.

    Hallo allemaal,

    Ik wil jullie vragen wat ik fout doe, of dat ik simpelweg geduldiger moet zijn?

    Ik woon nu al een tijdje aan het water. Dit slootje heeft een verbinding naar de Reeuwijkse plassen.
    De diepte in het midden zal iets meer zijn dan een meter.

    Regelmatig voer ik mijn stekkie, mais, bolies, doperwten, stukjes aardappel brood enz.
    Maar ik krijg bijna helemaal geen aanbeet het volgende heb ik geprobeerd (als de visser met geen ervaring).

    Diep gevist tot net boven de bodem, ondiep gevist.
    Dobber met brood
    Dobber met mais
    Dobber met Made
    Dobber met made en Mais

    Geen dobber loodje met mais en made
    Geen dobber alleen mais, en made

    Allemaal geen succes, als ik rond kijk zie ik genoeg beweging bubbeltjes enz. ik heb het idee dat het er stikt van de vis.

    Ik heb een keer een brasum gevangen van 25cm daarna nooit meer, met heel veel moeite enkel een klein visje.

    Ik vis met een werphengel en een normale hengel.

    Wat doe ik fout ik twijfel nu aan mijn uitrusting. Haak te groot? ookal lijkt mij dat niet?
    Karper kan je toch ook gewoon met mais vangen?

    Alvast bedankt.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Als ik jouw verhaal zo lees dan is mijn eerste gedachte: Zit er überhaupt vis? Belletjes, waar van jij vermoed dat het vis is, kunnen ook gasbelletjes zijn.

    Ik weet niet hoe helder het water is, want eigenlijk zou je eens moeten kijken of het geen jij gevoerd hebt nog op de stek ligt.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Bollekneiter
      Met enige kennis...
      • 11-02-2010
      • 479
      • Amsterdam

      #3
      Je schrijft het als BRASEM

      Reageer

      • ADO69
        Frequent aanwezig
        • 31-01-2013
        • 181
        • Oudenhoorn

        #4
        Meestal is de bodem in dit soort watertjes niet al te best, daar kun je vrij makkelijk achter komen, door even een loodje met wol te omwikkelen (wol absorbeerd het beste) en dan dat loodje aan een touwtje in het water laten zakken de bodem in. Als je dan daarna het loodje ophaalt en het loodje stinkt naar het riool, dan weet je dat die bodem aan het rotten is en dat die belletjes gasbelletjes zijn (door het rottingsproces ontwikkeld er gas) Dan kun je dat water maar beter links laten liggen want veel vissen zullen daar niet zwemmen.
        https://www.antjes-creaties.nl/index.php

        Reageer

        • garry
          Frequent aanwezig
          • 21-10-2013
          • 103
          • alphen ad rijn

          #5
          Zelfs uit zandbodem komen bellen ,dus van bellen kun je weinig afleiden ,hoewel karper mooie bellen kan maken.
          Je zou eens op verschillende tijdstippen kunnen vissen , bv vroege ochtend of in de avond . Vis zo licht mogelijk .

          Reageer

          • Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

            #6
            Je voert rijk, meer karper gericht. En dat is nu eenmaal moeilijk. Als je meer witvis wilt proberen, best enkel met maden voeren, kleine beetjes per keer (5-10 stuk met regelmaat bij de dobber gooien of schieten) en maden op de haak (maat 14-18). Als dit niet lukt ook eens proberen met lokvoer met enkele maden erdoor.

            Succes,
            Dennis
            Carpe Diem

            Reageer

            • hans vis
              Sportvisser
              • 26-08-2009
              • 998
              • Eelde-Paterswolde

              #7
              Zoals je het beschrijft moet er vis liggen. Wat je verkeerd doet, ik zou het niet weten, of het moet zijn dat je voert met spul wat aan verzuring onderhevig is en dan eet geen vis het meer. Je kan het beste met een nieuwe voerplek beginnen, koop wat kleine blikjes mais en voer die op een vaste tijd, eerst over een ruimer gebied, zo'n 30 vierkante meter en verklein dat gebied naarmate je langer voert. Na 5 dagen voeren vis je op hetzelfde moment alsdat je zou voeren met een dobber op de grond en met mais, en als je dan nog niets vangt zit er geen vis....
              groet,
              Hans

              https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

              Reageer

              • Duffman
                Newbie
                • 27-07-2015
                • 2
                • Hofstade

                #8
                Vertel ook eens uitgebreid waarmee je vist qua montage: draaddikte, welke dobber, welke haak en de maat van de haak etc.

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎