Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 24 van 24

Discussie: Vaste stok heeft open oogje op de top??

Voerboer

Standaard

Vlietlanden 
    Klopt als een bus Hans.
    @Chrisis, simpeler gezegd, neem een stuk topelastiek en knoop aan beide zijden een lusje. 1 lus in de connector en aan de andere lus knoop je het tuigje. Dan heb je door het elastiek meer rek in je montage zodat grotere vissen niet zo snel je tuigje breken.
    Apropos, die connector is bedoeld voor tuigjes op maat. Water 150 cm diepte = 150 cm nylon tussen de top van je dobber en je laagste loodje +100 cm tussen dobber en top = een tuigje van 250 cm. Ik maakte mijn tuigjes bijvoorbeeld standaard 350 cm lang en korte die aan de waterkant in na het uitpeilen. Dus 100 cm eraf en weggooien (thuis!!). Dat lijkt verspilling, maar op een rolletje van 100 meter nylon zitten zo ruim 25 tuigjes, dus dat maak je niet snel op. Als je eenmaal weet hoe diep je favoriete watertjes zijn, kan je ze thuis ook al op maat knopen.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Voerboer

Standaard

Klopt als een bus Hans.
    @Chrisis, simpeler gezegd, neem een stuk topelastiek en knoop aan beide zijden een lusje. 1 lus in de connector en aan de andere lus knoop je het tuigje. Dan heb je door het elastiek meer rek in je montage zodat grotere vissen niet zo snel je tuigje breken.
    Apropos, die connector is bedoeld voor tuigjes op maat. Water 150 cm diepte = 150 cm nylon tussen de top van je dobber en je laagste loodje +100 cm tussen dobber en top = een tuigje van 250 cm. Ik maakte mijn tuigjes bijvoorbeeld standaard 350 cm lang en korte die aan de waterkant in na het uitpeilen. Dus 100 cm eraf en weggooien (thuis!!). Dat lijkt verspilling, maar op een rolletje van 100 meter nylon zitten zo ruim 25 tuigjes, dus dat maak je niet snel op. Als je eenmaal weet hoe diep je favoriete watertjes zijn, kan je ze thuis ook al op maat knopen.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

Voerboer

Standaard

Uhhh, 2x op het knopje geklikt.
    Hoe is het overigens met de Bevers bij jullie in de buurt Chrisis? Ben vaak in de buurt geweest om problemen op te lossen. Zo ben ik overigens ook op hengelsport Fauna in Geertruidenberg gestuit. Daar ga ik nog eens heen. Groot en veel keus. Heb er meteen een Sportex Exclusive float 14 ft aangeschaft. Was er al een tijdje naar op zoek en ik liep er zomaar tegenaan.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

Sportvisser

Standaard

Ik heb altijd de snoer om de top gewikkeld, omdat ik het niet vertrouw dat de connector los gaat.
    Groetjes Ruud

Newbie
    Leeftijd
    40

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hans vis Bekijk bericht
    Als je een stuk elastiek tussen je beide handen neemt het tegen elkaar indraait tot een kabeltje met een lusje op het eind...beter kan ik het niet uitleggen..
    Maar als ik dat elastiek tegen elkaar indraai en het vervolgens loslaat, dan schiet de 'un elkaar gedraaide elastiek-draad' toch weer helemaal los?! Of bedoel je vlechten?

Grs chris

6.    Advertentie

Sportvisser

Standaard

wat dacht je van een knoop...
    groet,
    Hans

http://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Newbie
    Leeftijd
    40

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hans vis Bekijk bericht
    wat dacht je van een knoop...
    Een knoop is handig, maar daarmee hou je het gedraaide niet 'gedraaid' ... Maar als ik t goed begrijp vouw ik t elastiek dubbel en maak aan beide zijden een lus (/oog) wat ik aan de connector vastmaak en aan de andere kant aan t tuig. Right?!

Newbie
    Leeftijd
    40

Standaard

De bevers doen t goed hier hoor... Je zou haast zeggen, tť goed ��
    Faunaland is idd een erg fijne (en zeer complete) zaak, ik kom er graag!

Allroundvisser

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis Bekijk bericht
    Een knoop is handig, maar daarmee hou je het gedraaide niet 'gedraaid' ... Maar als ik t goed begrijp vouw ik t elastiek dubbel en maak aan beide zijden een lus (/oog) wat ik aan de connector vastmaak en aan de andere kant aan t tuig. Right?!
    Klopt, maar deze montage wordt heden ten dage niet (veel) meer gebruikt. Tegenwoordig trekt men het elastiek door 1 of 2 topdelen. Aan kant van de top komt dan net zo'n connector als jij op
    je hengel hebt zitten en aan de andere kant wordt een bung geknoopt. Een bung heeft vaak een soort rekje, waar je het teveel aan elastiek om kunt wikkelen. Dit heeft als voordeel
    dan je de spanning van het elastiek kunt aanpassen.

Als beginnende vaste stok visser kun je prima af met de connector die je nu hebt of met kikkertjes.

Soortgelijke discussies

1. vaste stok
    By Joas in forum Vaste Stok
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 19-07-2009, 21:08
  2. Vaste stok.
    By matje in forum Vaste Stok
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 29-04-2008, 09:22
  3. MAP vaste stok
    By reijntjes in forum Witvissen Algemeen
    Reacties: 11