Nacht sessie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Elsenburg
    Frequent aanwezig
    • 24-01-2016
    • 154
    • Duindorp Den Haag

    Nacht sessie

    Afgelopen dinsdagavond hadden we op onze vaste stek niks gevangen.
    Omdat we toch 3x per week vissen ben ik bang dat we die stek aan het doodvissen zijn en zijn we gisteravond naar een ander water gegaan voor onze 1e nachtsessie daar.

    Om 20:30 waren we (ik en mijn zoon Rick) aan de waterkant en ook hier lag het ram vol karper.
    Snel onze brolly en pup tent opgezet en nog net voor het donker werd de hengels uitgegooid.

    Vol spanning lagen we op onze luchtbedjes benieuw naar wat er komen zou, dit terwijl het zwarte vrijdag-zaterdag was en de helft van Nederland in de file staat op weg naar hun vakantie adres.

    Het werd een geweldige sessie met twee dikke karpers op de nieuwe Nash Entity hengels van mijn zoon.
    Rick was zo blij dat zijn nieuwe hengels gelijk vis zaggen, het kon niet beter.
    De schubkarpers waren zo zwaar dat hij moeite had ze op te tillen en hun bekken zo groot dat er een tennisbal in zou passen, en dit alles gewoon op een openbaar natuurwatertje.

    Om 10 uur ’s-ochtends zijn we weer naar huis gegaan.
    Bijgaand de foto's.

    Marco






















  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Leuk verslag weer en mooie vissen.

    Je hebt nog geen weegzak? Ik heb de Soul folding weightsling en deze leg ik op de onthaakmat neer. Als ik een vis gevangen heb leg in hem op de onthaakmat en trek het landingsnet er onderweg. De vis ligt dan in/op de weightsling. Van te voren heb ik mijn unster op nul gezet, terwijl de weightsling er aan hangt. Het voordeel van de Soul is dat het water uitloopt en je kunt de vis na het wegen en fotograferen gemakkelijk naar het water transporteren, zonder dat er iets met de vis kan gebeuren. De zijkanten kun je nl. dicht ritsen. Daarnaast heb je geen last van het net en kun je ook niet per ongeluk op de steel gaan staan met alle gevolgen van dien.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • garry
      Frequent aanwezig
      • 21-10-2013
      • 103
      • alphen ad rijn

      #3
      Mooie vissen hoor !!

      Ik mis de gewichten ook , en de weegzak is inderdaad onmisbaar bij het vissen ,deze profs uit Denhaag missen nog een paar vis benodigheden

      Reageer

      • Elsenburg
        Frequent aanwezig
        • 24-01-2016
        • 154
        • Duindorp Den Haag

        #4
        Ja, het wegen komt ook wel.
        Een betere onthaakmat heeft trouwens nog een hogere prioriteit, want de mat die ik nu heb is klein en dun.
        Misschien komt het ook dat ik niet de typische karpervisser ben, er zullen ook mensen zijn die de luchtbedden, legertentje en slaapzakken met sterren vreemd vinden.

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #5
          Het maakt toch niet uit hoe je aan de waterkant bivakeert? Als het voor jou voldoet dan is het klaar toch?
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • garry
            Frequent aanwezig
            • 21-10-2013
            • 103
            • alphen ad rijn

            #6
            Je moet niet met de meute mee liften hoor , een luchtbed en legertent zijn net zo goed voor een nacht sessie.
            Ga je langer als 1 nacht dan wordt warmte en vochtbestendigheid een punt .
            Maar voor jullie is dit ruim voldoende zo te zie .

            Reageer

            • Elsenburg
              Frequent aanwezig
              • 24-01-2016
              • 154
              • Duindorp Den Haag

              #7
              Zo is het maar net, Garry.

              Ik heb vrijdag twee 10mm YKK tent ritsen in mijn leger pup tentje genaaid waardoor het nu een compleet andere tent is geworden.
              Ik heb nu 3 verschillende mogelijkheden, de normale trim met de ritsen dicht, de trim met de ritsen open en het doek over de tent heen geklapt en de 3e trim met de ritsen open en het doek als luifel voor schaduw etc.

              Heb gelijk het weekend een lange sessie gedaan met mijn zoon in de Nash brolly en ik in mijn aangepaste tentje.

              Ik ving een mooie karper en helaas verspeelde mijn zoon om half 5 in de ochtend een nog grotere karper, z'n pieper bleef maar gillen tot hij eindelijk eens wakker werd en toen pakte hij ook nog de verkeerde hengel uit de rodpod waardoor de vis wel erg veel tijd kreeg om de haak met springen en kopschudden te lossen.

















              Reageer

              • garry
                Frequent aanwezig
                • 21-10-2013
                • 103
                • alphen ad rijn

                #8
                Mooie en handige tent moet ik zeggen . Ik zou als ik jou was een grondzeil er in plaatsen, dit is tegen het vocht en de kou die omhoog trekt .
                Je karpers zijn weer mooi om te zien .

                Reageer

                • Elsenburg
                  Frequent aanwezig
                  • 24-01-2016
                  • 154
                  • Duindorp Den Haag

                  #9
                  @Garry, het is gewoon een pup tentje, bij iedere dump te koop voor € 20

                  En voor wie het concept van de militaire pup tent niet kent ...
                  Er zijn er miljoenen gemaakt en bijvoorbeeld in oorlogstijd ingezet in WW2, Korea, Vietnam … etc, waarbij iedere soldaat 1 helft van de pup tent in zijn bepakking had, de zogenaamde 'shelter half'. Er zijn twee van deze helften nodig om één pup tent te maken, deze helften worden met knopen of drukknopen gekoppeld en bood dan een slaapplek en onderkomen aan 2 soldaten.

                  De NL pup tent is identiek aan de US pup tent, alleen de knopen zijn verschillend, de US tent heeft drukknopen en de NL pup heeft gewone knopen.

                  Fase 2 van de modificatie van mijn tentje is inderdaad een grondzeil, van PVC met katoen OD7 erop.
                  Fase 3 is een mini houtkacheltje zodat ik ook in koude periodes de pup kan gebruiken.

                  Marco


                  Reageer

                  • garry
                    Frequent aanwezig
                    • 21-10-2013
                    • 103
                    • alphen ad rijn

                    #10
                    Ik herken de tenten nog wel , deze gaan heel lang mee .
                    Dus ik was te vroeg met mijn commentaar ...lol ...fase 2 komt nog .

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2325
                      • Ter Apel

                      #11
                      Mooie vangsten weer en trouwens een leuke tent modificatie.

                      Als je van plan bent om meer nachtsessies te doen zou ik overwegen om een stretcher aan te schaffen. Dan is een grondzeil op zich niet nodig.
                      Met een stretcher lig je van de grond en heb je minder last van de koude ondergrond. Daarnaast kun je ook gemakkelijker je schoeisel aantrekken
                      bij een run.

                      Ik heb zelf ook eens een 3 nachten achter elkaar gevist en op een luchtbed gelegen, maar voordat ik goed en wel mijn laarzen aan had bij een run, stond
                      mijn broer al ongeduldig bij mijn hengels te wachten. 'T is dat het nachtvissen niet mijn ding is anders had ik mij zeker weten een stretcher gehaald.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      • Elsenburg
                        Frequent aanwezig
                        • 24-01-2016
                        • 154
                        • Duindorp Den Haag

                        #12
                        @Rolla, waarom is nachtvissen niet jouw ding ??
                        Ik vind het geweldig, lekker slapen in de buitenlucht, de spanning dat ieder moment de piepers af kunnen gaan, enz ...
                        En het is 's-nacht over het algemeen goed karper vangen. M'n vismaat had de nacht erop op dezelfde stek 4 karpers alle vier net onder de 30 pond (per vis).

                        En over de stretchers ... ik moet alles voor 2 personen meenemen in mijn fietsaanhanger en daar passen echt geen stretchers meer bij, een luchtbed is natuurlijk 100x compacter dan zo'n lompe karperstretcher.
                        Ik heb van de Adidas slippers (Adilettes) naast mijn luchtbed staan en als mijn pieper afgaat sta ik binnen 3 seconden bij mijn hengels.
                        En van kou hen ik nog geen last gehad, sowieso ga ik nog een klein houtstoofje in mijn tent maken zoals in bijgaande video ...

                        Marco

                        Reageer

                        • Elsenburg
                          Frequent aanwezig
                          • 24-01-2016
                          • 154
                          • Duindorp Den Haag

                          #13
                          Gisteravond om 18:00 tot vanochtend 10:00 weer een sessie met overnachting gedaan met mijn zoon Rick.

                          Hij in het linker diepe gedeelte van het meer (8 meter) en ik in het rechter ondiepe gedeelte (1 meter) tussen de eilandjes.

                          Om 3 uur 's-nachts kreeg Rick een keiharde run, de dril ging met zoveel tegenstand gepaard dat we dachten dat het een monster karper was van 40+ pond, maar eenmaal op de kant na een dril van 10 minuten viel het formaat wel mee.

                          De vis in het net bewaard tot het licht werd en we een fotootje konden maken, toen bleek dat de schubkarper prachtig goud bruin gekleurd was.

                          Ons geluk was compleet toen Rick zijn moeder ons kwam verblijden met een ontbijt van nog warme chocoladebroodjes en croissants.

                          Marco












                          Reageer

                          • garry
                            Frequent aanwezig
                            • 21-10-2013
                            • 103
                            • alphen ad rijn

                            #14
                            Een mooie schub hoor .Het gaat goed zo te zien .

                            Reageer

                            • Elsenburg
                              Frequent aanwezig
                              • 24-01-2016
                              • 154
                              • Duindorp Den Haag

                              #15
                              Dank je wel Garry.
                              Het leuke aan dit water is dat er zoveel verschillende schubkarpers zwemmen, met een slanke torpedo vorm die loeisterk zijn, of met een bult op de kop en een hoge rug, met rode vinnen, met zwarte vinnen, zilver kleurig lijf, goud kleurig lijf, enz enz enz.

                              Ik denk dat dit komt omdat het water met en de Zwet en de vele polders in verbinding staat en de vis er vrijelijk in en uit kan zwemmen.
                              De zwaarste die er gevangen zijn zijn 36 pond, ik blijf hopen dat er eerdaags nog eens een 40+ gevangen wordt.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎