Verschil tussen 2 shimano feeder hengels

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • patjuh41
    Newbie
    • 05-08-2016
    • 2
    • Hengelo

    Verschil tussen 2 shimano feeder hengels

    Ik wil een shimano feeder hengel aanschaffen,het plan is om met de method feeder te gaan vissen(paar jaar geleden al eens mee begonnen).Nu heb ik er 2 uitgezocht maar ik vraag me af wat nu de eigenlijke verschillen zijn en voor welke ik volgens jullie zou moeten gaan?

    Het gaat om de : Shimano Alivio CX Light Feeder en de Shimano Forcemaster AX 11' Commercial Mini Feeder.
    En welke molen zou hier bij passen? Mijn voorkeur gaat uit naar een 3000/4000 serie molen.

    alvast bedankt
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    De Alivio is een instapmodel feederhengel en meer bedoeld voor de beginnende feedervisser. De Forcemaster commercial hengels zijn met name ontworpen voor de visserij op commercials.
    De Forcemaster is daarbij iets luxer met zijn XT40 carbon.

    Beste tip wat ik je kan geven is rij even naar Voorhuis in Albergen en ga beide hengels eens vergelijken. Ik heb nl. geen ervaring met beide hengels.

    Welke molen je kiest is persoonlijke voorkeur. Er zijn ook mensen die graag een baitrunner molen gebruiken voor het methodfeederen. Qua baitrunner is de DL een prima optie. Wil je
    een gewone molen en niet al te duur dan zou ik een Exage nemen. De prijs/kwaliteit van de Exage is nl. prima.

    Je hebt niet verteld wat je budget is, maar als je budget het toelaat zou ik ook eens naar de Beastmaster serie kijken. De Beastmaster hengels zijn kwalitatief een stuk beter dan de
    hier boven genoemde hengels. O.a. door het gebruik van HPC carbon. Ik zeg overigens niet dat de andere hengels slecht zijn, in tegendeel.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • patjuh41
      Newbie
      • 05-08-2016
      • 2
      • Hengelo

      #3
      Mijn budget is ongeveer voor hengel en molen €75

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2326
        • Ter Apel

        #4
        De Forcemaster commercial mini 11" kost al 39,95 euro. Dan houd je nog 35,05 euro over voor een molen. Dan blijft er niet veel over dan een Alivio molen.
        Deze beschikt over een rvs kogellager en een rollager. Als je je budget nog met 10 euro kunt verhogen dan is de Catana molen ook een optie. Deze is kwalitatief
        beter daar deze over 2 rvs kogellagers en een rollager beschikt. Deze zal dus soepeler draaien. Ga de molens maar eens vergelijken in de hengelsportzaak dan zul je
        het verschil wel merken.

        Met je huidige budget ben je aardig beperkt in je keuzes. Ik zou wachten tot volgend seizoen en dan eens weer kijken of misschien dat er tegen het einde van het jaar nog kortingsacties zijn.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎