inline cage feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tony De Wilde
    Komt net kijken
    • 02-09-2012
    • 63
    • Gent

    inline cage feeder

    beste vissers

    zit een beetje te experimenteren met inline cage feeders.Deze van matrix. probleem , bij inwerpen onderlijn vaak vast gehaakt aan de hoofdlijn. de korf is zo ongeveer 6 cm lang . Ik viste met een onderlijn van 10 cm . Mathematisch wanneer ik de onderlijn in kort tot 6 cm kan ik niet meer in de war gooien, maar is dit dan niet te kort ?Ik vis met de korf volledig vast.Ook heb ik gemerkt dat bij 10 cm onderlijn soms harde aanbeten krijg maar de vis hangt er niet meer aan.
    Aangepast door Tony De Wilde; 02-10-2016, 14:36. Reden: fout in zin
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    #2
    Hoi Tony , 6cm is in principe niet te kort. Hoe korter hoe beter zou ik zeggen. Ik gebruik de Guru speed bead met inline feeders en heb weinig problemen met in de war gooien. Probeer ook eens de Guru Tackle Cage feeder . Die kun je op 3 manieren vissen ( schuivend , inline en met x-safe systeem) . Ik gebruik deze sinds kort en moet zeggen dat ze erg goed bevallen!
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

    Reageer

    • feederboy
      Met enige kennis...
      • 06-11-2009
      • 271
      • West-Vlaanderen

      #3
      Kijk eens naar de nieuwe van Preston, veel beter

      Reageer

      • garry
        Frequent aanwezig
        • 21-10-2013
        • 103
        • alphen ad rijn

        #4
        zijn deze al tekoop? ik zag wel dat ze rond de 3euro kosten.

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door feederboy
          Kijk eens naar de nieuwe van Preston, veel beter
          Dan ben ik wel benieuwd wat er beter aan is.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • feederboy
            Met enige kennis...
            • 06-11-2009
            • 271
            • West-Vlaanderen

            #6
            Proberen hé, je kan binnen een paar seconden trouwens veranderen naar banjo, cube.

            Reageer

            • reijntjes
              Swingt(o)(i)pper
              • 12-12-2005
              • 3497
              • Asten

              #7
              Dat kon met de Guru al langer feederboy. Preston heeft ze gewoon gekopieerd !
              Groeten

              Frank

              2015 de Belgen verslagen in eigen huis
              2016 walk-over Blauforlaet !
              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2325
                • Ter Apel

                #8
                Jij bedoeld met die verwisselbare stems? Echt vis vriendelijk is dat in mijn ogen niet, aangezien bij lijnbreuk de vis met de korf e.d. rond blijft zwemmen.
                Bij Guru kan de vis het elastiek uit de stem trekken, omdat deze stem niet in een speldwartel wordt gehangen.

                @reijntjes,
                Preston heeft wel meer gekopieerd. Ze hebben nu ook opbergtasjes voor de onderlijnopbergboxen. Rara, wie kwam er als eerste mee op de markt?

                Datzelfde geld voor peillood. Guru komt met peilloodjes op de markt en op eens zie je bij Preston soortgelijke peilloodjes.
                Aangepast door Rolla; 13-11-2016, 11:57.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • feederboy
                  Met enige kennis...
                  • 06-11-2009
                  • 271
                  • West-Vlaanderen

                  #9
                  Die van guru kan je uw cage feeder, bomb of method niet van uw lijnen halen in een seconde. Bij guru moet je heel uw montage losmaken. Ik heb het niet over de elasticated versie maar over de inline. Bij preston zit achterin opening zodat je snel kan wisselen. Het zijn niet de stems die je verwisseld maar het soort korf die je wilt gebruiken. Bij Matrix hebben ze iets soortgelijks maar duurt ook veel langer en is niet zo handig.
                  @ rolla: bij lijnbreuk ben ik enkel mijn onderlijn kwijt.
                  Ivm kopieeren .... elk merk doet dat al jaren, meeste komt trouwens van dezelfde fabrieken.

                  Reageer

                  • feederboy
                    Met enige kennis...
                    • 06-11-2009
                    • 271
                    • West-Vlaanderen

                    #10
                    Ivm die onderlijnopbergboxen .... guru heeft die boxen minder lang
                    Maar heb daarmee geen enkel probleem daar ik voor vernieuwing ben in onze hengelsport en niet mee doen aan merkgebonden. Als morgen merk X betere korven of dergelijke uitbrengt zal ik dit ook melden en niet gaan posten .... Is gekopieerd
                    Aangepast door feederboy; 13-11-2016, 13:43.

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2325
                      • Ter Apel

                      #11
                      Jij bedoeld dit systeem waar bij je de stem er uit kunt halen en doordat er een gleuf
                      in de voerkorf zit haal je deze gemakkelijk van de lijn. Ziet er uit als een handig systeem.

                      Voor wat betreft de onderlijnopberboxen heb jij gelijk dat die van Guru minder lang op de markt zijn,
                      maar de kwaliteit is beter dan die van Preston. Die boxen (rig case) van Guru hebben degelijke scharnieren,
                      beschikken over magneetsluitingen en de boxen zijn waterdicht.

                      Overigens ik heb niets tegen op Preston, gebruik er zelf ook diverse spullen van, maar voor het method feederen gebruik
                      ik graag de producten van Guru.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎