nieuwe stok, na meer dan 20j

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ben79
    Newbie
    • 18-10-2016
    • 6
    • Beerse

    nieuwe stok, na meer dan 20j

    Aangezien ik na vele jaren de draad terug wil opnemen, ben ik me aan het oriënteren in materiaal.
    Zo lijkt me een hengel met rek wel leuk maar vaste spriet lijkt me dan ook weer leuk, daarbij is het op sommige vijvers net wel of niet toegelaten om al dan niet met rek te vissen.
    Na heel veel lezen weet ik wat ik wil, maar ik vraag me af of het bestaat, en dan nog als het al bestaat, bestaat het dan binnen mijn budget. Als ik hier zo wat rond lees kom ik al snel op aanzienlijke bedragen die ik binnen enkele jaren wel wil spenderen, maar nu nog niet. Samenvattend wat ik zoek:
    - 10.5 meter ongeveer
    - zowel inzetbaar met rek als met spriet, waarschijnlijk met extra topset dus
    - ik ga waarschijnlijk niet volledige dagen vissen en ik ben de gewichten van 20 jaar geleden gewoon, dus gewicht maakt niet zo veel uit.
    - ik hou wel van direct vissen, dus een strakke stok
    - sterk, ik wil er ook wel een toevallige karper of dikke brasem of giebel mee boven krijgen zonder schrik
    - lastigste punt waarschijnlijk, maar vooropgesteld budget is 150 Euro tweedehands, of 250 nieuw alles samen
    Dit is geen zoekertje maar een vraag tot advies. Ik wil binnenkort eens op onderzoek in de winkels maar ik ben nogal snel onder de indruk, of ik zie tussen de bomen het bos niet meer. De bedoeling is dus dat ik erg gericht op zoek kan gaan of de juiste vragen kan stellen. Als wat ik zoek gewoon niet bestaat binnen dat budget zal ik op zoek moeten in de 2e hands sites, maar de kans lijkt me klein dat ik dan 2 topsets kan hebben.
  • feederboy
    Met enige kennis...
    • 06-11-2009
    • 271
    • West-Vlaanderen

    #2
    Preston euroclass P3 mooie sterke hengel voor amper 160€, kits kan je bijkopen voor 38€

    Reageer

    • ben79
      Newbie
      • 18-10-2016
      • 6
      • Beerse

      #3
      dat is inderdaad een mooie hengel, en 200€ incl topset zou een mooie prijs zijn.. maar spreek je dan over de 9.5m of de 11m?
      en waar haal je die prijs? als ik wat sites bezoek kom ik toch een 40€ duurder..

      Reageer

      • feederboy
        Met enige kennis...
        • 06-11-2009
        • 271
        • West-Vlaanderen

        #4
        10 m, hengelsport Buys en Pluys. Steeds veel goedkoper dan de meeste winkels en online

        Reageer

        • ben79
          Newbie
          • 18-10-2016
          • 6
          • Beerse

          #5
          bedankt voor de tip, moet ik opnemen in de lijst 'te bezoeken winkels'

          Reageer

          • The Frisian Viking
            NHSF Erelid
            • 27-06-2006
            • 5439
            • Feânwalden

            #6
            Kijk eens naar het topsegment van Trabucco of Frenzee
            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

            ik knibbelje foar gjin ien

            The Frisian Viking

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎