Is er nog behoefte aan een forum als dit?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sport-Visser
    Frequent aanwezig
    • 25-08-2010
    • 179
    • Geldermalsen

    #16
    Dit moet blijven er zijn toch vissers die hier iets uit halen en als je het nu laat vervallen kom het nooit meer van de grond.

    Reageer

    • ErwinPhiAssen
      Sense and Simplicity
      • 13-03-2011
      • 667
      • Assen

      #17
      verandering is gelukkig niet altijd achteruitgang. Wijzigingen zullen altijd noodzakelijk blijven vooral in het digitale tijdperk.
      Men kan ook eens kijken naar het bundelen van krachten met andere forums.

      Ik zeg doen
      lets make things better

      Reageer

      • pastoor
        ...
        • 02-02-2003
        • 1112
        • Drongelen

        #18
        Even over het forum.

        Voor die mij niet kennen, ik heb jaren terug veel wegstrijden gevist maar ben om het sjouwen er mee gestopt. Nu vis ik zo mogelijk nog elke dag al is het maar een paar uurtjes. Jaren terug was ook ik een veelvuldig gebruiker op dit forum. Nu kijk ik misschien wel twee of drie keer per week of er iets leuks is.

        Ik denk dat er aangaande het gebruik enkele zaken over het hoofd worden gezien. Een van de voornaamste dingen is dat een gebruiker of bezoeker zich hier thuis en vertrouwd moet voelen. De laatste tijd valt het wel weer mee, maar er is een hele periode geweest dat wanneer iemand iets vraagt of reageert de reacties er op niet zijn zo als ze horen te zijn. Enkele voorbeelden. Het gebeurd dat iemand een vraag heeft of wil weten hoe anderen over iets denken, maar hij is nieuw of weet amper hoe hij een antwoord moet gaan zoeken in het forum. Dan loopt hij of zij de kans dat dit op niet te verstane wijze duidelijk wordt gemaakt. Wat zou het als een vraag al eerder is gesteld? Een vraag en antwoord van een jaar geleden kan nu heel anders zijn en ook door anderen gelezen en beantwoord worden. Ook is er een periode geweest waar gebruikers van het forum soms hun vertrouwen wat te niet gedaan worden door de reacties op een onderwerp. Als je de rode draad ziet in de reacties (van enkelen) moet men zo veel mogelijk nieuwe materiaal en het voer gebruiken wat zij ook gebruiken. Ik ken vele oude gebruikers die om zulke redenen niet meer reageren op dit forum.

        Advies van mij is vooral voor diegene die hier veel reageren dat iemand die een vraag stelt of iets voorstelt men hem dusdanig beantwoord dat men meedenkt met het probleem van de vraagsteller of voorsteller en hem niet overdondert met wat er allemaal wel en niet moet of wat hij moet gaan kopen.

        Ik mag wel zeggen dat ik uit ervaring spreek als ik zeg dat het verbeteren van het resultaat bij het vissen, maar voor een klein deel bestaat uit het materiaal en of voer en aas waar mee men vist. Het grootste deel zit hem in het vertrouwen en ervaring van de visser. Hoe gaat hij met het voer en aas om? Hoe leest hij de vis? Hoe leest hij het water? Hoe gaat hij om met de omstandigheden b.v. weer / diepte / stroming / helderheid van het water? enz.

        Discussies over bovenstaande kunnen diepgaand zijn en zijn gebaseerd op onderling vertrouwen, maar leuk voor het forum.

        Ik hoop dat jullie mijn goede bedoelingen begrijpen en iets hebben aan mijn reactie hier?

        Jos.

        Reageer

        • Master
          Voerboer
          • 26-02-2007
          • 1148
          • Zoetermeer

          #19
          Pastoooooooooorrrr. Goed om weer eens van je te horen.
          En je hebt helemaal gelijk. Bij een vraag word bijvoorbeeld snel gesteld dat er een zoekfunctie is. De meeste van ons "ouwe" wedstrijdvissers zijn afgehaakt door al het gemekker destijds van een paar figuren. Wat dat betreft mis ik bijvoorbeeld onze "maffe Belg" nog steeds. Die wist altijd negatief om te buigen in positief.
          Theo de Kreij.
          www.natuurzorg.eu

          Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

          Reageer

          • Trotter
            Newbie
            • 24-07-2015
            • 10
            • Emmen

            #20
            Ik vind ook dat het forum moet blijven, lees hier toch best vaak mee.
            Wil me er ook wel voor inzetten, wat dingen gaan posten enz...
            Mocht je nog moderators nodig hebben, wil ik daar ook wel wat mee doen.

            Zal gewoon jammer zijn als het forum er niet meer is.

            Reageer

            • nevada
              zoetwaterprutser
              • 02-08-2011
              • 86
              • Surhuisterveen

              #21
              Natuurlijk moet dit forum blijven bestaan. Al wordt er actief niet veel gepost er staat een schat aan info op en daar wordt ook in gezocht hoor.
              En dat je afgebekt word is niet zozeer een probleem van dit forum maat een maatschappelijk probleem. Er is steeds minder respect voor de medemens. Een grote mond is ook veel sneller achter een beeldscherm getyped dan recht in iemands gezicht gezegd. Dit maakt een forum wel minder aantrekkelijk om naar toe te gaan als er niet actief op gelet wordt. Mochten jullie willen doorgaan zal er dus ook actief worden moeten meegekeken door de moderators en niet onbelangrijk jullie moeten ook op 1 lijn zitten. Het is net tuinieren. Zaaien onderhouden en oogsten.

              Reageer

              • hans vis
                Sportvisser
                • 26-08-2009
                • 998
                • Eelde-Paterswolde

                #22
                Nou, ik ben recent toch geen enkel geval van afbekken op dit forum tegengekomen...
                groet,
                Hans

                https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                Reageer

                • tim geerts
                  Frequent aanwezig
                  • 03-07-2014
                  • 105
                  • oosterhout

                  #23
                  Dit forum moet blijven en ik denk ook dat er altijd wel vraag blijft naar fora al is het enkel en alleen al vanwege de indexeerbaarheid.

                  Verder op social media zie je wel fora maar dat komt meestal neer op plaatjes kijken en elkaar afbreken.

                  Er zijn ook groepen waar men elkaar wel tracht te helpen maar daar is weer indexeerbaarheid er valt niet terug te zoeken en dus komt veel dezelfde vragen en info meerdere keren terug.

                  Ik ben voorstander van een forum

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2325
                    • Ter Apel

                    #24
                    Dank voor de positieve reacties. Ik ben inmiddels met de Forummanager in overleg en zodra er vorderingen te melden zijn horen jullie dat.
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • Master
                      Voerboer
                      • 26-02-2007
                      • 1148
                      • Zoetermeer

                      #25
                      Jeroen/Rolla dank voor je inzet. Dat waardeer ik zeer en ik denk vele anderen met mij.
                      Theo de Kreij.
                      www.natuurzorg.eu

                      Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                      Reageer

                      • reijntjes
                        Swingt(o)(i)pper
                        • 12-12-2005
                        • 3497
                        • Asten

                        #26
                        Inderdaad top !
                        Groeten

                        Frank

                        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                        2016 walk-over Blauforlaet !
                        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                        Reageer

                        • bosonkruid
                          aaach tuff, haarbal
                          • 25-12-2003
                          • 1072
                          • vorselaar (belgië)

                          #27
                          lang geleden dat ik Jos en Theo nog eens vlak na mekaar gelezen heb, hoe gaat het, en ja, ik mis Fred ook nog wel
                          groetjes

                          Zjul

                          om te laat te komen moet je niet snel zijn

                          Reageer

                          • derLudolf
                            Frequent aanwezig
                            • 06-08-2016
                            • 192
                            • Emmen

                            #28
                            Top Rolla dat je je in wilt zetten om er hier weer iets van te maken! Hopelijk slaag je hier in.
                            Zie ook mijn reactie in het topic 'stil'

                            Verder, wat eerder in dit topic is gezegd, de nieuwe gebruikers niet direct de mond snoeren. Reageren met "kijk dit is er 2 jaar geleden over gezegd, misschien heb je hier iets aan"
                            Als je niets meer mag vragen wat mogelijk op het internet staat heeft het forum geen bestaanrecht meer.

                            Wat misschien een idee is, zijn 'centrale topics'. Daarin kun je simpele vragen stellen. Zo vraag ik me zelf af wat het verschil bijvoorbeeld is tussen de gewone Gamakatsu LS haken en de V-head. Of iemand die wil weten of hij 18/00 kan gebruiken voor penvissen. Geen onderwerpen waar je een heel topic over vol ***t. Het aantal topics dat geopend wordt moet geen doel zijn, ik klik ze in elk geval niet allemaal aan. Kom je zo'n vraag tegen in een dergelijk centraal topic wordt er eerder op gereageerd verwacht ik.

                            Reageer

                            • ADO69
                              Frequent aanwezig
                              • 31-01-2013
                              • 181
                              • Oudenhoorn

                              #29
                              Waar blijven die vorderingen?
                              https://www.antjes-creaties.nl/index.php

                              Reageer

                              • lolo
                                Geniet maar niet met mate
                                • 01-05-2003
                                • 3873
                                • Weesp

                                #30
                                Hallo hier ook nog even een aanvulling . Het forum moet zeker blijven. Al ben ik bijna nooit meer online maar soms heel soms denk ik terug aan de geweldige tijd zoals nu .
                                Dan log ik even in en zie ik dat er in al die jaren niks is veranderd. Het is meer commercieel geworden .
                                Ik hoop dat het wat actiever wordt.
                                Wie weet haal ik mijn overige hengels onder het stof vandaan.
                                Groetjes Lolo
                                Groetjes
                                Johnny

                                Match
                                Feeder
                                Stok

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎