Vaste Stok met voerkorf balletje balletje informatie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Speedfeeder
    Newbie
    • 16-03-2011
    • 2
    • Hoogeveen

    Vaste Stok met voerkorf balletje balletje informatie

    Wie kan /wil mij nader informeren over het vissen met de Vaste stok met voerkorf?
    O.a het te gebruiken Lokvoer in de korf en de montage ?
  • ADO69
    Frequent aanwezig
    • 31-01-2013
    • 181
    • Oudenhoorn

    #2
    De montage is simpel, je neemt een hoofdlijn en dan aan het einde maak je een grote lus (van zo'n 30 cm) die knip je doormidden op tweederde, dan heb je dus kort stukje nylon en een lang stukje nylon, korte stukje maak je een speldwartel aan voor je korf, het lange stukje nylon knoop je een lusje in zodat je met de lus-in-lus-montage werkt voor je onderlijnbevestiging.
    Op je hoofdlijn kun je een licht dobbertje schuiven maar een fluoriserende sateprikker werkt net zo goed (bevestigen met elastiekjes) vervolgens peil je de hengel op een dusdanige manier dat als je korf op de bodem staat en de lijn tussen korf en hengel strak staat, en je de sateprikker net boven water uitsteekt, aanbeten voel je direct op de hengel, is zichtbaar op de sateprikker.
    https://www.antjes-creaties.nl/index.php

    Reageer

    • CdeB
      Newbie
      • 24-10-2007
      • 21
      • Hellevoetsluis

      #3
      door dat er elastiek met connector op de vaste stok zit gebruik geen balletje meer op de top ,ik neem een viltstift bv oranje haal de stift er uit en doe er nylon draad door een kant een lusje en andere kant een wartel de lus doe ik aan de connector de hoofd lijn aan de wartel en zo feeder ik met de vaste stok dat gaat heel goed

      Reageer

      • CdeB
        Newbie
        • 24-10-2007
        • 21
        • Hellevoetsluis

        #4
        Feederen met de vaste stok op de karpertje gaat ook heel goed prachtig als het elastiek er ineens 8 a 10 meter er uitschiet er word hier steeds meer zo gevist hier heb al heel wat van deze [viltstiften ] als een soort zwingtip uitgedeeld aan de waterkant .

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎