Worm Point Bankstick

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohanW
    Newbie
    • 02-08-2017
    • 6
    • Deurne

    Worm Point Bankstick

    Inmiddels 3 jaar niet gevist en tijd om weer eens te gaan beginnen. Bij de plassen waar ik wil gaan vissen liggen mooie betonplaten om op te zitten. Maar dat heeft als nadeel dat je geen hengelsteunen (bosbaansteunen) in de grond kunt zetten. De oever loopt rechts en links van de betonplaat best steil naar beneden en de bosbaansteunen die ik nu heb (50-90 cm) zijn te kort om daar te gebruiken. Nu zag ik dat er zogenaamde "Worm Point Banksticks" in verschillende lengtes te koop zijn. Deze zijn een stuk langer en daardoor geschikt voor mijn visstek.
    Maar ik begrijp niet helemaal waar de vaste hengel nou precies in/op steunt. Ik neem aan dat er bovenop de stick een steun geschroefd moet worden, dus achter een steun met de opening aan de onderzijde en aan de voorzijde een met de opening aan de bovenzijde. Maar welke steunen passen dan in de stick??

    Heeft iemand ervaring met deze sticks?? Fotootje misschien??

    Ik zit ook te denken aan hengelsteunen/klemmen die op het frame van de visstoel geschroefd kunnen worden. Ik heb geen vlonder waar ik de steun op kan schroeven. Ik zoek dus een steun die op het frame van de karperstoel geschroefd kan worden. Bestaan die? En zo ja, wat zijn goede steunen??

    Alvast bedankt
  • vislood
    Sportvisser
    • 18-03-2003
    • 717
    • Grubbenvorst

    #2
    Als het ronde buizen zijn van 25mm dan kun je er steunen van Rive voor gebruiken, die kun je om de buizen klemmen.
    Groetjes Ruud

    Reageer

    • vislood
      Sportvisser
      • 18-03-2003
      • 717
      • Grubbenvorst

      #3
      Ik bedoel deze , of is dit reclame ? https://www.raven.nl/rive-swinging-p...product/12808/
      Groetjes Ruud

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Korum heeft de any chair adapter in het assortiment. Als je stoel 22 of 25 mm ronde buizen heeft dan
        kun je deze er aan bevestigen en daar vervolgens verschillende accessoires van Preston of Korum, zoals
        hengelsteunen, aan bevestigen. Dat lijkt mij een betere oplossing dan gebruik maken van banksticks of
        bosbaansteunen.

        Ik gebruik zelf de Monster feeder chair, welke met wat aanpassingen prima geschikt is voor het vissen met de vaste stok.
        Voordeel is dat je aan alle 4 de poten diverse accessoires kunt bevestigen.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎