Montage onderlijnen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

    Montage onderlijnen

    Elk jaar weer de discussie welke montage onderlijnen is nu het beste, gevlochten lijn met voorslag, al of niet met fluor voorslag. ook de powergum rechtstreeks op de gevlochten lijn. of rechtstreeks op de gevlochten lijn. De meningen zijn hierover nogal sterk verdeeld.
    De een zegt geen tierelatijnen op zijn onderlijn de ander vind een schuif onderlijn met of zonder powergum het beste.
    Ik denk dat het met het water te maken heeft waar je op vist , Kanaal. Rivier. stilstaand water of stromend water.
    Maar wat is nu de beste methode voor een voor de meeste wateren geschikte onderliojn.

    Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Ik gebruik zelf de volgende set-ups:

    Light feeder
    18/00 nylon (klassiek feederen met korf)
    22/00 nylon (methodfeeder)

    Medium feeder
    Momenteel enkel een spoel met 22/00 nylon, daar ik veel op korte afstanden vis en dan voldoet de light feeder.

    Extra heavy feeder
    30/00 nylon
    10/00 gevlochten met 25/00 nylon voorslag van circa 8 meter

    Als montage gebruik ik een running rig kit van Korum.

    Bij het klassieke feederen met de korf gebruik ik vaak een Guru speed bead, om de onderlijn in te hangen. De korf schuift dan vrij over de lijn.
    Nadeel is dat de korf kan niet gemakkelijk verwisseld kan worden en daarom gebruik ik ook nog weleens een Spro feeder link.

    Een andere montage die heel simpel is, is om een speldwartel op de lijn te schuiven, vervolgens een stukje lijn te twisten en daar boven 2 nr8 stotz
    op de lijn plaatsen die de wartel tegenhouden.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • ghelsing
      Frequent aanwezig
      • 20-03-2004
      • 245
      • Vleuten

      #3
      Hoi Rolla,
      Ik ga er van uit dat jij met de light en medium feeder niet met gevlochten lijn vist,
      Ben je geen voorstander van gevlochten lijn?

      Ik vis met zowel de light als de medium feeder met gevlochten lijn , veelal met een voorslag of powergum.
      en dat vraag ik me af of dat wel de beste manier is.

      Grt Gerard
      Groeten van Gerard Elsing

      Reageer

      • ghelsing
        Frequent aanwezig
        • 20-03-2004
        • 245
        • Vleuten

        #4
        Wat is je favoriete nijlon lijn ?
        Groeten van Gerard Elsing

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #5
          Op de light feeder zie ik geen voordelen voor een gevlochten lijn, omdat
          je daarmee toch niet op grote afstanden vist. Dan voldoet nylon prima.

          Op de medium feeder wil ik nog weleens gevlochten lijn proberen.

          Meestal gebruik ik Shimano Technium invisitec, maar ik heb op de extra heavy feeder
          Guru dragline, omdat deze relatief goedkoop is. Op de rivier wil de lijn nog weleens beschadigen
          door het vastzitten o.i.d. Het beschadigde stuk knip ik er dan gewoon af. Dat maakt mij voor die past
          cent dan niet uit.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎