Fluor onderlijn/voorslag

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

    Fluor onderlijn/voorslag

    Ik hoor veel over fluor onderlijnen/Voorslag , dat moet het beste zijn (onzichtbaar)
    wie heeft een mening hierover.
    Groeten van Gerard Elsing
  • Ritchy
    Newbie
    • 29-11-2017
    • 2
    • geraardsbergen

    #2
    Ik gebruik de shimano technium en zeer tevreden over

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Ik heb fluorocarbon tot nog toe enkel als onderlijnmateriaal gebruikt. Afgelopen september heb ik, tijdens het barbeelvissen, de
      pellets aan een fluorocarbon onderlijn en de maden aan een nylon onderlijn gevist, beide 25/00 dik. In die twee weken dat ik gevist
      heb is het enige dat mij opgevallen is dat ik op pellets de grotere barbeel ving en op maden voornamelijk kleine(re) barbeel.

      Ik heb er nog te weinig mee gevist en om conclusies te kunnen trekken en wellicht dat ik volgend seizoen eens vaker met fluorocarbon ga vissen
      en het ook in ga zetten als voorslagmateriaal.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • devischer
        Frequent aanwezig
        • 20-05-2008
        • 174
        • Veldegem

        #4
        Rolla,

        dit zijn nou de testjes die het belang en waar of onwaarheden kunnen aan het licht brengen;
        maar als ik het begrijp,
        1 hengel met fluocarbon en 1 hengel met nylon , op de fluo de pellets , op de nylon de maden
        was dit altijd in die opstelling? zo ja, hoe kan je dit dan degelijk testen?
        misschien eens de pellets op de nylon en de maden op de fluocarbon, want op maden vang je bijna altijd kleinere vis , zowel barbeel , maar ook alle andere soorten ,
        terwijl je met pellets en of boilies redelijk selectief bezig bent,
        is maar een gedacht hè

        nog succes ermee en ben benieuwd wat de uitkomst zou zijn

        ik ben feederaar en zal dit ook wel eens uittesten met 2 hengels , moet enkel nog de fluocarbon kopen
        natuurlijk in 12-14/100 , welk merk gebruik jij?

        grt devischer

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #5
          Ik heb destijds met 1 hengel gevist daar ik op de camping stond en geen mogelijkheid zag om mijn complete feederuitrusting mee te nemen.

          Mocht ik nieuwe ervaringen opdoen met de fluororcarbon zal ik het zeker hier plaatsen.

          Ik gebruik overigens de Aspire fluorocarbon van Shimano.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎