Feedertoppen Zammataro

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gernad
    Newbie
    • 25-04-2017
    • 2
    • Karel van de woestijnlanden. 3 ,9830 Sint Martens Latem

    Feedertoppen Zammataro

    Graag wil ik extra feedertoppen van 0,75 oz glasfiber en 1 oz Carbon.
    Wie heeft er positieve of negatieve ervaring met Zammataro toppen?
    Zijn er betere? Liefst in de lengte ongeveer 75 cm en dia 3,6 mm.
  • shfeeder
    no vaste stok no cry
    • 03-09-2008
    • 378
    • alphen aan den rijn

    #2
    Zammataro toppen

    Ik ben zelf in het bezit van enkele zammataro feeders en dus ook de toppen.de toppen registreren elke aan beet feilloos.ook mooi afgewerkt dus Duitse degelijkheid.ik heb nog nooit een top van zammataro stuk gegooid.het enigste minpuntje wat ik kan bedenken is dat bij de lichte feeder hengels de ogen wel iets groter hadden gemogen voor de voorslag knoop .verder heb ik alleen maar lof over zammataro en ook de toppen.
    Aangepast door shfeeder; 14-01-2018, 09:21. Reden: Toelichting

    Reageer

    • shfeeder
      no vaste stok no cry
      • 03-09-2008
      • 378
      • alphen aan den rijn

      #3
      Feeder toppen zammataro

      Oorspronkelijk geplaatst door shfeeder
      Ik ben zelf in het bezit van enkele zammataro feeders en dus ook de toppen.de toppen registreren elke aan beet feilloos.ook mooi afgewerkt dus Duitse degelijkheid.ik heb nog nooit een top van zammataro stuk gegooid.het enigste minpuntje wat ik kan bedenken is dat bij de lichte feeder hengels de ogen wel iets groter hadden gemogen voor de voorslag knoop .verder heb ik alleen maar lof over zammataro en ook de toppen.
      Tri cast toppen zijn ook goede toppen.mooi afgewerkt en gevoelig.verder heb je ook nog dutchmaster toppen.deze zijn goed maar iets meer breekbaar.ik heb overigen de toppen van de 380 versie en 416 versie omgeruild dus de zwaarste top van de 80 gram op die van 60 gram en andersom gezet hierdoor wordt de een beetje anders en naar mijn mening komt het de hengels ten goede.verder kun je toppen ook op andere hengels gebruiken mits de diameter goed is.ik heb een speciale feeder voor op de lek 4.20 90 gram werpgewicht.als ik met deze hengel vis gebruik ik altijd een tri cast top die moet 140 gram kunnen hebben.deze top is erg dik en buigt daardoor niet zo erg door de stroomdruk.spro heeft ook goede toppen net zoals alle andere merken volgens mij heb je tegenwoordig niet eens meer slechte toppen.of je moet een hengel bij de Lidl kopen.

      Reageer

      • gernad
        Newbie
        • 25-04-2017
        • 2
        • Karel van de woestijnlanden. 3 ,9830 Sint Martens Latem

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door shfeeder
        Tri cast toppen zijn ook goede toppen.mooi afgewerkt en gevoelig.verder heb je ook nog dutchmaster toppen.deze zijn goed maar iets meer breekbaar.ik heb overigen de toppen van de 380 versie en 416 versie omgeruild dus de zwaarste top van de 80 gram op die van 60 gram en andersom gezet hierdoor wordt de een beetje anders en naar mijn mening komt het de hengels ten goede.verder kun je toppen ook op andere hengels gebruiken mits de diameter goed is.ik heb een speciale feeder voor op de lek 4.20 90 gram werpgewicht.als ik met deze hengel vis gebruik ik altijd een tri cast top die moet 140 gram kunnen hebben.deze top is erg dik en buigt daardoor niet zo erg door de stroomdruk.spro heeft ook goede toppen net zoals alle andere merken volgens mij heb je tegenwoordig niet eens meer slechte toppen.of je moet een hengel bij de Lidl kopen.
        Bedankt voor uw reactie en ik ga die feedertoppen aanschaffen

        Reageer

        • Pino
          Newbie
          • 11-06-2008
          • 21
          • Duffel

          #5
          Wat is de ideale lengte van een feedertop, en hoe wordt die bepaalt?

          Reageer

          • shfeeder
            no vaste stok no cry
            • 03-09-2008
            • 378
            • alphen aan den rijn

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pino
            Wat is de ideale lengte van een feedertop, en hoe wordt die bepaalt?
            Weet ik niet eigenlijk.volgens mij hangt het af van het werpgewicht en lengte van de hengel en het materiaal waar de toppen van zijn gemaakt (glas of carbon)

            Reageer

            • Franki
              Komt net kijken
              • 19-09-2010
              • 59
              • Antwerpen

              #7
              @Pino op de site van Van der Willik staat een filmpje over feedertoppen: http://www.petervdwillik.nl/

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎