welke aas?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • dennis15
    Newbie
    • 08-03-2003
    • 8

    welke aas?

    hoi

    ik weet niet welk aas je bij het snoeken meestal gebruikt word :kunstvissen of dooie vis daar hoor ik telkens iedereen over maar ik heb er niet zo veel verstand van daarom en moet je een specialen lokvoer of doe je daar niet aan sorry misschien is het een stomme vraag maar ik heb er geen verstand van

    groeten dennis
  • Braakdraak
    Banned
    • 23-02-2003
    • 325

    #2
    Levend aas gebruiken bij het vissen op snoek is verboden.
    Dus die optie valt af. Tenzij je het wel doet, maar ik heb je gewaarschuwt

    Reageer

    • kantvisser
      Bart Van Peborgh
      • 24-12-2002
      • 837
      • Koningskooikt

      #3
      In Belgie mag er wel met levend aas gevist worden, en in nederland mag wel een dode aasvis aan de haak doen maar ik weet niet of men hiermee snoek kan vangen, maar in ieder geval wel snoekbaars, dood eerst het aasvisje knip dan de kop eraf en rijg dan het visje aan je lijn met de haak waar vroeger de kop van de vis zat, op deze manier heb ik al zeer veel snoekbaars gevangen.
      Voor wat informatie over kunstaas kijk dan onder Roofvissen en dan de topic Kunstaas

      [Gewijzigd door kantvisser op dinsdag 18 maart 2003 @ 18:48]
      Groeten van Kantvisser

      Bart Van Peborgh
      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
      Koning 2004

      http://mokabe.be

      Reageer

      • Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

        #4
        Wel kantvisser, ik lees dat met enige verwondering,... Ik ga vissen op de Leuvense vaart, er zit snoekbaars op, er zit snoek op, er zit zelfs katvis op etc,...

        Ik heb al paar dagen passief gevist, met dood aasvisje, en haak door de rug, buikje van de vis opengesneden, geen beet... Ik heb al paar keer gaan vissen met een heel klein kunstvisje, geen baars, geen snoekbaars, geen snoek...

        Via Braakdraak had ik dan de site metersnoek gezien, die mannen die zijn teleurgesteld als ze op een dag geen 10 snoeken vangen!

        Ze mogen in België eens komen vissen, ik denk dat ze op de 50 keer dat ze gaan vissen die hoeveelheid snoeken hebben.

        Ik heb nog geen geluk gehad een snoekbaars te vangen of een snoekje. Vertel eens hoe het komt dat je voor alle soorten vissen beter af bent in Nederland?
        http://www.wandelendetakken.be

        Reageer

        • kantvisser
          Bart Van Peborgh
          • 24-12-2002
          • 837
          • Koningskooikt

          #5
          Beste slafes

          Ik ken de Leuvense vaart redelijk goed en ik heb er enkele jaren geleden goed snoekbaars gevangen op de volgende manier gebruik een soepele snoekbaarshengel van 3.60 m en en vis met een levend aasvisje (niet aanrijgen) en dan gewoon de kant aftrakken, je moet inwerpen een meter of twee uit de kant en dan een meter of 10 draad geven en ga traag achteruit zachtjes bijdraaiend zodat het visje juist boven de grond zwemt, zodra je dan iets voelt trekken moet je aanslaan, de beste periode is juist na paaitijd en dan 's avonds als het donker begint te worden (dit systeem werkt trouwens niet overdag, de snoekbaars komt pas 's avonds azen in de kant als alles rustig is, overdag is er teveel beweging op de dijk) op een goede avond is het niet moeilijk om 5 a 6 snoekbaarzen te vangen, de grootste die ik daar gevangen heb was 85 cm en dat was ongeveer ter hoogte van Kampenhout sas, op een avond trak ik gemiddeld ongeveer een kilometer af
          Groeten van Kantvisser

          Bart Van Peborgh
          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
          Koning 2004

          http://mokabe.be

          Reageer

          • Slafes
            Sportvisser
            • 31-01-2003
            • 844
            • Leuven

            #6
            Mmm, is best mogelijk, maar na paaitijd mag je niet meer vissen met een levend visje volgens mijn visboekje als ik me niet vergis, mag enkel van 1 januari tot 16 april... Nu ja, kan idd zijn dat ik niet laat genoeg ga... (ik ga trouwens ook tegen kampenhout sas)

            Het systeem van mijn buur is: lange vaste hengel met molentje op (4,5m) en dat gewoon inleggen, en traag verplaatsen... (met lepeltje) Zo doe ik het trouwens ook, maar tot nu toe zonder succes, zal "nog" wat later in de avond moeten gaan denk ik.

            Hoe hang je daar een levend visje aan als je het niet rijgt tussen haakjes? Gewoon haken in de lip, met 1 enkele haak dan?
            http://www.wandelendetakken.be

            Reageer

            • kantvisser
              Bart Van Peborgh
              • 24-12-2002
              • 837
              • Koningskooikt

              #7
              ik wist niet dat er na de paaitijd niet meer met een levend visje gevist mag worden, ik moet mijn vergunning toch eens goed lezen.
              en dat levend visje haak ik inderdaad door de lip ofwel gewoon door de neusgaten steken, dan zwemt het mooi rond


              [Gewijzigd door kantvisser op zaterdag 22 maart 2003 @ 11:39]
              Groeten van Kantvisser

              Bart Van Peborgh
              Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
              Koning 2004

              http://mokabe.be

              Reageer

              • Slafes
                Sportvisser
                • 31-01-2003
                • 844
                • Leuven

                #8
                Nu ik u toch kan uithoren met wat voor visje vis je dan? Goudwin of een zelf geschept visje? Hier in Leuven is niet echt veel keuze om nog ergens levend aas te vinden. Hoe groot neem je dat visje dan, voor de ene kan het niet groot genoeg zijn, de andere neemt bijna een forel visje.... Vis je dan met een loodje op je lijn om de vis tegen de grond te krijgen tussen haakjes?
                http://www.wandelendetakken.be

                Reageer

                • kantvisser
                  Bart Van Peborgh
                  • 24-12-2002
                  • 837
                  • Koningskooikt

                  #9
                  Ik vis het liefst met een voorntje van ongeveer 7 a 8 cm (bij de goudvoorn in mechelen kunt zijn er altijd verkrijgbaar) en dan met een onderlijn van 30cm om het visje niet te hoog van de te grond te taen zwemmen
                  Groeten van Kantvisser

                  Bart Van Peborgh
                  Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                  Koning 2004

                  http://mokabe.be

                  Reageer

                  • Slafes
                    Sportvisser
                    • 31-01-2003
                    • 844
                    • Leuven

                    #10
                    in de week laat op de avond nog eens geprobeerd met een dood aasvisje, na een dik uur nog niets, dus terug moedeloos naar huis gegaan.

                    Paar 100 m verder zat nog een franntalige visser, welliswaar in overtreding met zijn 3 lijnen, maar toch wel speciaal vissend...

                    Niet ver uit de kant, met levende voorntjes van een 10cm, gewoon op de werphengel in de kant en stil laten liggen.

                    Met zijn 3e lijn, een lange dikke dobber, precies een eigen constructie, met daaraan ook en gehaakte levende voorn. Meter of 2 in de kant, en dat visje kon relatief goed rond zwemmen, en hij trok dan telkens zijn lijn een 20cm verder, en een hele afstand lang dat die dobber mooi rond de 2 meter bleef drijven.

                    Helaas wist hij me te vertellen dat het ook bij hem niet lukte.

                    Hoe werkt deze manier? Want met een visje aan een dobber, moet je toch heel zwaar vissen? Alsook, hoe diep vis je dan?

                    Ik heb nog een moeilijkheid bij mij ontdekt, met een 3m werphengel heeft mijn lijn niet veel speling, en die trekt steevast meteen naar de kant. Is er een oplossing om de lijn met het aas te verplaatsen zonder dat die zo snel naar de kant afwijkt?
                    http://www.wandelendetakken.be

                    Reageer

                    • kantvisser
                      Bart Van Peborgh
                      • 24-12-2002
                      • 837
                      • Koningskooikt

                      #11
                      gebruik een schuifpen van ongeveer 5 gram, het voorntje zal de pen weliswaar soms is ondertrekken maar het vershil met een snoekbaarsbeet is duidelijk zichtbaar, de techniek van de franstalige visser is wel de goede, op die manier kunt ge zeker snoekbaars vangen, blijven proberen (na de paaitijd is wel de beste periode, ik dank dat het nu nog vroeg is, de nachten zijn nog iets te kou.
                      Groeten van Kantvisser

                      Bart Van Peborgh
                      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                      Koning 2004

                      http://mokabe.be

                      Reageer

                      • Eagel
                        Newbie
                        • 14-04-2003
                        • 21

                        #12
                        In de tijd dat het nog legaal was om te vissen met levend aas maakte ik altijd gebruik van drijvers, dat was echt geweldig.
                        Je maakt een 1 grote drijver vast en daaronder hang je 2 a 3 kleintjes. Als je visje dan gepakt werdt kreeg je zo'n geweldige "kick" doordat je al de drijvers langzaam maar steeds sneller zag verdwijnen onder water, aanslaan en het feest kan beginnen...

                        Deze constructie geeft je ook het probleem niet dat de dobber zo nu en dan onder getrokken wordt. Ook moet je natuurlijk niet hele zware drijvers gebruiken anders ligt het visje binnen no-time op apegape..

                        Reageer

                        • romario
                          Newbie
                          • 16-04-2003
                          • 3

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Slafes
                          in de week laat op de avond nog eens geprobeerd met een dood aasvisje, na een dik uur nog niets, dus terug moedeloos naar huis gegaan.

                          Paar 100 m verder zat nog een franntalige visser, welliswaar in overtreding met zijn 3 lijnen, maar toch wel speciaal vissend...

                          Niet ver uit de kant, met levende voorntjes van een 10cm, gewoon op de werphengel in de kant en stil laten liggen.

                          Met zijn 3e lijn, een lange dikke dobber, precies een eigen constructie, met daaraan ook en gehaakte levende voorn. Meter of 2 in de kant, en dat visje kon relatief goed rond zwemmen, en hij trok dan telkens zijn lijn een 20cm verder, en een hele afstand lang dat die dobber mooi rond de 2 meter bleef drijven.

                          Helaas wist hij me te vertellen dat het ook bij hem niet lukte.

                          Hoe werkt deze manier? Want met een visje aan een dobber, moet je toch heel zwaar vissen? Alsook, hoe diep vis je dan?

                          Ik heb nog een moeilijkheid bij mij ontdekt, met een 3m werphengel heeft mijn lijn niet veel speling, en die trekt steevast meteen naar de kant. Is er een oplossing om de lijn met het aas te verplaatsen zonder dat die zo snel naar de kant afwijkt?
                          Vissen met levendaas is misschien wel verboden en met weerhaken ook, maar ik ben nog nooit gepakt en als je ergens in de polder zit word je ook nie gepakt.

                          Reageer

                          • pipo
                            Newbie
                            • 07-04-2003
                            • 10

                            #14
                            Het vissen van de kant met een klein visje hoeft niet perse. Een ander veel gebruikte manier om snoekbaars te vangen is vissen met een stukje vis. Liefst verse vis, maar uit de diepvries mag ook. Pak een voorn en snijdt hem in plakjes van 2 a 3 cm. Mag gerust een voorn zijn van 20 cm.
                            Snij dan de zijkanten van de graat af. Je hebt dan twee zachte stukjes vis zonder graat. Neem een drietand en haal twee haken een 0,5 cm van af de onderzijde buik door het vlees van uit de binnekant naar buiten. De buitenkant van het vel is lekker taai zodat de haak goed blijft zitten.
                            Het geheel zit aan een onderlijn van een 75 cm.
                            Schuiflood van plusminnus 20 gr en klaar is kees. Is het grindgat groot en diep mag je gerust 40 meter ver en tot 30 meter diep in winter gaan. Zomers liggen ze ondieper maar tot 12 meter is heel normaal.
                            Succes.


                            [Gewijzigd door pipo op woensdag 16 april 2003 @ 22:09]
                            Vissen is mijn toekomst

                            Reageer

                            • pipo
                              Newbie
                              • 07-04-2003
                              • 10

                              #15
                              Snoeken met dood aas gaat ook. Alleen nu moet je zelf actief worden. Sleep constant de voorn zachtjes verder. Eventueel met kleine rukjes. Ook hier geldt dat een grote voorn van 20 cm gerust mag. Zet de snoekdobber zo diep dat het aas net over de grond sleept. Vis je vanuit de boot dan kun je met een schuiflood vissen. Dit haakt heellaas alleen meer aan de bodem. Ook vissen met een snoekdobber en dan twee meter diep op water van 5 meter diep gaat goed. Wees creatief en heelaas je moet nu voortaan zelf de vis bewegen.
                              Vissen is mijn toekomst

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎