Zeebaars

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Joost
    Komt net kijken
    • 25-04-2003
    • 54

    Zeebaars

    Een tijdje geleden heb ik gehoord dat je in de Hoek van Holland goed kan vissen op zeebaars vanaf de pier.
    Wie kan mij vertellen wat ik daarvoor nodig heb aan materiaal en wat de beste manier is om deze beesten te vangen?
    Het lijkt mij wel erg leuk om een keer te doen. Ik heb nog nooit op zee gevist in Nederland.

    Joost
    Behandel ze netjes en vang ze nog een keer
  • snoeker
    Frequent aanwezig
    • 25-11-2004
    • 127

    #2
    je kan zeebaars proberen te vangen met spinners,pluggen of sprot,pijlinktvissen,krab,en stukjes makreel
    je kan ook eens proberen met een levende zandspiering en een klein gewichtje eraan.

    vanaf de kust moet je wel redelijk ver gooien,beste is als je kan vissen vanaf een golfbreker.
    met een spinghengel zal je het best uitkomen denk ik, je kan dan nog kiezen tussen spinners of pluggen
    ook wanneer het stormachtig weer is heb je de meeste kans om de grote baarzen tussen de golfbrekers te vangen deze komen dichter bij de kust met zulk weer om de krabben en messchelpen die losgeslagen zijn door de branding op te eten.

    hopelijk iets wijzer nu

    Reageer

    • Joost
      Komt net kijken
      • 25-04-2003
      • 54

      #3
      Ja zeker weer iets wijzer.
      Maar hoe diep moet je gaan? Over de bodem / stenen?

      Joost
      Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

      Reageer

      • snoeker
        Frequent aanwezig
        • 25-11-2004
        • 127

        #4
        niet op de bodem gaan! anders heb je de kans dat je vast geraakt met je plug/spinner
        beste is het drijvende model aangezien de zeebaars geen grondvis is en dus meestal zen eten in de bovenste waterlagen zoekt

        Reageer

        • Joost
          Komt net kijken
          • 25-04-2003
          • 54

          #5
          Thx. ik ga het eens proberen.
          Lijkt mij wel leuk.

          Geldt voor deze tak van vissen ook een gesloten periode?

          Joost
          Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

          Reageer

          • ferrydendaas
            Newbie
            • 15-12-2005
            • 1

            #6
            Beste Joost,

            Ook in ben van plan om volgend jaar te gaan vissen op zeebaars. Mijn vismaat (de buurman van mijn vriendin) heeft mij hiermee geinfecteerd en heeft mij geadviseerd op het gebied van materiaal en techniek. Natuurlijk wil ik je hetgeen dat ik weet van hem niet onthouden.
            Zelf heb ik een Shimano Technium DF 330H aangeschaft voor het vissen op zeebaars. Mijn vismaat heeft sinds kort een Shimano Beastmaster Seabass 3,30 m aangeschaft. Dit lijkt mij eigenlijk wel een van de beste hengels die er is, hij is volgens Shimano onbreekbaar en dat komt zeker van pas wanneer je op de pier bij Hoek-van-Holland staat. Wanneer je van plan bent om te gaan zeebaarzen en je wil minder uitgeven aan een hengel, dan is er ook de Ron Thompson Seabass. Een behoorlijk strakke stok, en lijkt een beetje op een karpelhengel, waarmee ook veel gevist wordt op zeebaars. Het nadeel van een karperhengel is denk ik alleen de topactie, deze is minder soepel, en het gewicht is nadelig, want zeebaarzen is niet een kwestie van een uurtje vissen.
            Ik denk dat je voor de molen meer kwijt bent dan voor de hengel, zout is immers funest voor de meeste molens. Zelf heb ik voor het vissen op zeebaars nog geen molen aangeschaft, maar bij Hnegelsport Ahoy verkopen ze tegenwoordig de Daiwa Capricorn voor EUR 189,- en ik denk dat dat de molen wordt die ik ga gebruiken. De nieuwe molens van Spro, de Red of BlueArc serie, zijn ook goed in te zetten. Deze zijn ook minder prijzig, rond de EUR 90,-.

            Wat betreft vissen op zeebaars, zodra het zeewater de nieuwe waterweg inkomt stromen is er veel voedsel te vinden bij de pier van Hoek-van-Holland en dan zijn de baarzen ook aanwezig.
            Mijn vismaat gebruikt met het vissen op zeebaars Shads van het merk Bass Assessins. Overdag vooral de witte/ parelmoerwitte/ glitter-witte versies, snachts de blauw-paarse varianten.
            De shad gooien ze dan tegen de stroming in en laten deze meedriften. Soms wordt de shad al gepakt in de drift.

            Je kunt 's zomers, wanneer de zeebaars aan de oppervlakte jaagt ook met poppers vissen. Bovendien maak je dan ook kans op makreel en fint.

            Met pluggen kun je natuurlijk ook vissen, maar op die pier schijn je een hoop materiaal te verspelen, dus als het geld niet op je rug groeit, dan kun je beter met shads vissen.

            Naast de huidige pier ligt een oude pier, van ca. 400 meter. De zeebaars bevindt zich vooral in de buurt hiervan.

            Ik zou zeker een keer gaan kijken bij de pier van Hoek-van-Holland.

            Hopelijk heb je wat aan de informatie

            MVG, Ferry
            TEAM ENGLAND
            DRENNAN

            Reageer

            • europoortvisser
              Newbie
              • 04-06-2006
              • 2

              #7
              hey mannen , de zeebaars is echt weer aan het opkomen , ik ben zelf wezen vissen bij de blokkendam op de maasvlakte aan de binnen kant van de blokkendam bij de uitlaat van de energiecentrale en heb er een uur of 3 gestaan heb 6 baarzen weten te landen van niet onder de 46 cm.

              dus als je in de buurt ben zou ik eens gaan kijken op die stek

              gr maurice

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎