eigen ervaringen met feeder en match hengels

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    eigen ervaringen met feeder en match hengels

    laat ik voor de andere liefhebbers ook maar zoiets vragen
    aangezien dat ik ook met een feeder vis
    en zo mijn eigen wensen heb over hoe een hengel moet zijn
    en hoe een hengel vist
    een match hengel ken ik niks over zeggen want dat wil ik nog een keer leren
    en dan met een vaste en slider maar dat komt wel een keer

    dus dit is er net zo een als met de vaste stok maar dat voor feeder en match

    dus liefhebbers laat merken wat je een een hengel vindt

    goed of slecht

    john
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

  • Theo de Kreij
    VOERBOER
    • 03-06-2003
    • 2345
    • Zoetermeer

    #2
    In het voorjaar organiseren ons team en Carps Cabin op een zaterdag weer een Matchdag. Vrijdags eventueel technische voorlichting in de winkel en zaterdag vissen. Daarbij demonstraties o.a. van Loek van Kersbergen en Cor Jagt. Verder begeleiden we iedere startende matchvisser en geven we praktijktips voor iedereen. Het voer komt ook ruimschoots aan bod.
    Kost niets, wel vooraf deelname opgeven vanwege het te kiezen water. Voor diegene die wil gaan starten maar nog geen materiaal heeft, kunnen we voor minder dan 100 euro een startset samenstellen.
    Mvrgr,

    Theo de Kreij.

    ********************************
    Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
    ********************************

    www.peche-tackle-europe.com

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij

      ...Voor diegene die wil gaan starten maar nog geen materiaal heeft, kunnen we voor minder dan 100 euro een startset samenstellen.
      Nou, Theo, als ik dan toch mag kiezen....dan wil ik eigenlijk wel heel graag de Arca Granview Distance feeder van 4.50m met de Ultimate Osiris werpmolen en een kleine 200m 08/100 gevlochten lijn (het merk vind ik niet zo heel erg belangrijk)... Voor bovengenoemde prijs wil ik het allemaal zelfs nog wel persoonlijk op komen halen... %) %) %)

      p.s: Ik ben starter en heb nog helemaal geen materiaal...... :engeltje: :engeltje: :engeltje: :innocent: :innocent:
      groet,
      Eduard

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Hoi,

        Ik vis met Shimano Technium DF matchhengels. Ik heb de 3.90m (15 gram) voor het waggler werk en de 4.20 (20gram) voor het vissen met de stickfloat op de river. Ik vind het beide erg fijne hengels. De top is erg gevoelig, waardoor de klappen van een sterke vis goed worden opgevangen. De afwerking is erg mooi. Ze worden nu niet meer gemaakt overigens. De serie wordt opgevolgd door de Speedmaster serie.

        Als feeder gebruik ik de Technium DF light feeder (70 gram). Deze gebruik ik op de IJssel als het niet te hard stroomt. Het is een erg fijne hengel, waarmee je veel sport kunt beleven. Voerkorven tot 50 gram leeggewicht kun je er prima mee werpen.

        Voor het wat zwaardere werk ga ik de Speedmaster heavy feeder 3.96m (110gram) aanschaffen. Ik heb hem op de beurs in Utrecht bekeken en ik moet zeggen, dat ik het een superhengel vind. Erg licht en geen harde pook, dus nog leuke sport op te beleven!

        Als molens gebruik ik de GTM-RA 4000 en de GT-RA 4000. Het zijn fijne molens.

        Groetjes,
        Dennis



        [Gewijzigd door Kosmozz op 11-29-05 at 11:59 PM]
        Carpe Diem

        Reageer

        • Theo de Kreij
          VOERBOER
          • 03-06-2003
          • 2345
          • Zoetermeer

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij

          ...Voor diegene die wil gaan starten maar nog geen materiaal heeft, kunnen we voor minder dan 100 euro een startset samenstellen.
          Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

          Nou, Theo, als ik dan toch mag kiezen....dan wil ik eigenlijk wel heel graag de Arca Granview Distance feeder van 4.50m met de Ultimate Osiris werpmolen en een kleine 200m 08/100 gevlochten lijn (het merk vind ik niet zo heel erg belangrijk)... Voor bovengenoemde prijs wil ik het allemaal zelfs nog wel persoonlijk op komen halen... %) %) %)

          p.s: Ik ben starter en heb nog helemaal geen materiaal...... :engeltje: :engeltje: :engeltje: :innocent: :innocent:
          Mafkees! :kerstman_maf: ke:
          Mvrgr,

          Theo de Kreij.

          ********************************
          Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
          ********************************

          www.peche-tackle-europe.com

          Reageer

          • Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij

            ...Voor diegene die wil gaan starten maar nog geen materiaal heeft, kunnen we voor minder dan 100 euro een startset samenstellen.
            Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

            Nou, Theo, als ik dan toch mag kiezen....dan wil ik eigenlijk wel heel graag de Arca Granview Distance feeder van 4.50m met de Ultimate Osiris werpmolen en een kleine 200m 08/100 gevlochten lijn (het merk vind ik niet zo heel erg belangrijk)... Voor bovengenoemde prijs wil ik het allemaal zelfs nog wel persoonlijk op komen halen... %) %) %)

            p.s: Ik ben starter en heb nog helemaal geen materiaal...... :engeltje: :engeltje: :engeltje: :innocent: :innocent:
            Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij

            Mafkees! :kerstman_maf: ke:
            ... 'k had ook geen illusies, maar 't was 't proberen waard, nietan, noudan.... %)
            groet,
            Eduard

            Reageer

            • Fritsie
              Frequent aanwezig
              • 19-10-2005
              • 185
              • Heerenveen

              #7
              Mijn feederhengel is een Shimano beastmaster heavy feeder die in 2 lengtes te gebruiken is namelijk op 4.20m en op 3.60m het verlengdeel is er ook tijdens het vissen tussen vandaan te halen wat ik persoonlijk erg handig vind. Verder zijn de Shimano carbon toppen erg strak maar ondanks dat ook erg gevoelig. Als werpmolen gebruik ik een Mitchel armada 7500 molen met een hoge indraaisnelheid en een hoge spoel die gemakkelijk lijn afgeeft om lange afstanden te halen. Deze feeder werp goed met gewichten tot zo'n 100 gram. Mijn matchengel komt later ter sprake.
              Catch and release

              METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

              Team www.hengelsportcentrumarnold.nl

              Reageer

              • † John van der Zee
                [In Memoriam]
                • 16-11-2005
                • 1761
                • in zuidholland in een mooi visgebied

                #8
                theo wat had je ingedachte dan om in dat set te stoppen
                wat voor soort hengel molen enz enz

                niet dat ik hem koop want dan wordt er eentje hier in huis erg rood maar niet van verlegenheid :@

                ik ben blij dat ik me nieuwe vaste stok mag kopen
                van me vr

                die vindt het toch al veel geld



                john

                ps donaties zijn welkom
                Vissen is ontspannend.
                Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                Met Vriendelijke Visgroeten



                vaste stokvisser????????

                Reageer

                • Breambuster
                  Met enige kennis...
                  • 12-08-2005
                  • 342

                  #9
                  Hallo,

                  Ik gebruik het liefste Tricast als feedermerk, ik gebruik dit merk al sinds ik vis.
                  Ik heb nog geen enkel merk gevonden die aan Tricast kan tippen. De afwerking is niet altijd je van het, maar de hengels zijn goed in balans en keuze van de blank is altijd goed.
                  De tips zijn goed afgewerkt, de oogjes op de juiste plek, kortom hele fijne stokken, zonder poespas. Shimano maakt hele fijne matchhengels, dat kan ik bevestigen. Ook Maver maakt hele fijne matchhengels, ik vis met de Maver Respect en Reactorlight. Met name de Reactorlight is een wereldstok, slaat en werpt als de beste en vist zo gemakkelijk. Zelfs een leek kan het matchen met zo'n stok snel onder de knie krijgen. Het gevoel is helaas niet uit te leggen, je moet er eerst mee vissen voordat je dat ervaart. Verder is de afwerking van deze stok erg fraai, met een vaste reelhouder en cone.

                  M.v.g.
                  Breambuster.

                  Reageer

                  • † John van der Zee
                    [In Memoriam]
                    • 16-11-2005
                    • 1761
                    • in zuidholland in een mooi visgebied

                    #10
                    ik zelf heb vier verschillende feeder hengels
                    en elke hengel heeft wel wat me aan spreek

                    1 de shimano twinnpower een wat zachtere actie
                    lekker voor op een straag stromend water en kanalen die niet te breed zijn
                    je kan er lekker licht mee vissen

                    2 shimano stradic heavy
                    ook een lekkere stok voor op de rivier met weinig randen waar je achter blijft zitten en voor niet te ver weg
                    100 gram is nog goed te doen maar zwaarder moet ik echt niet gaan

                    3 comoran the beast feeder 3.9mtr
                    een helemooie hengel een voor mij mooie afstands hengel
                    deint niet na na een worp
                    ook 100 tot 120 gram max.
                    drie toppen met een mooi door gaande actie

                    4 mijn nieuwste
                    de jvs 150 gram het eerste model van jan
                    2/3 heeft een stevige actie
                    en het top deel is iets zachter maar dan vindt ik dat ik daar toch beter mee kan werpen dan een bvg van 180 gr
                    want de hengel doet het werk en niet ik
                    moet de 100 mtr grens kunnen halen maar ik vis nooit zo ver en heb dat ook niet geprobeert

                    een match hengel heb ik wel niet zo'n hele dure maar vis er nooit mee omdat ik het nog niet ken
                    zou er eigen lijk een keer tijd voor moeten maken

                    john
                    Vissen is ontspannend.
                    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                    Met Vriendelijke Visgroeten



                    vaste stokvisser????????

                    Reageer

                    • vislood
                      Sportvisser
                      • 18-03-2003
                      • 717
                      • Grubbenvorst

                      #11
                      ik heb nu pas een paar Arca grand feeders van 3.90m aangeschaft maar hierop zitten maar heel kleine molenbevestigingen ik heb ze al wat uitgefreesd maar mooier wordt het er ook niet van en het helpt ook al nauwelijks.
                      groetjes Ruud
                      Groetjes Ruud

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎