eigen ervaringen met vaste stokken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    eigen ervaringen met vaste stokken

    hallo iedereen

    ik denk laat ik dit eens vragen
    wat zijn jullie ervaringen met vaste stokken
    en dan bedoel ik wat vinden jullie van de actie van stokken waar jullie mee vissen of wel eens in de hand hebben gehad of gezien hebben bij vis collega's
    en op beurzen . wat sprak jullie aan en wat niet.
    wat is voor jullie nu de ultieme vaste stok op personelijke basis

    ik hoop dat jullie leuke reactie geven en dat er net zoiets uit komt als in de engelse bladen.
    die hebben elke maand een test van een vaste stok en geven hun visie er over
    misschien is dat wel wat om in witvis totaal te zetten
    elk nummer een vaste stok er uit gelicht of twee stokken en dan met elkaar vergelijken
    en dan iets in de trend van kwaliteit prijs verhouding en vist technisch
    en voor welke omstandig heden hij het meest geschikt is

    je hebt tegen woordig zoveel soorten en maten dat de meeste het door de hengels het bos niet meer zien

    ik heb mijn keuze dan al wel gemaakt maar daar ging wel bijna ruim een half jaar over heen

    misschien dat het iemand aan spreek om hierover te beginnen

    groetjes john





    [Gewijzigd door wedstrijdvisser nl op 11-27-05 at 08:58 PM]
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    #2
    Leuk topic

    ehhh oke....komtie;

    - Ultimate ventura 9.50; Mooie strakke hengel voor een goede prijs, licht in gewicht, maar onderscheidt zich toch wel van de top in zijn eigenschappen (prijs, maar ook gewicht en strakheid) Dit verschil merk je vooral als je nadat je deze hengel hebt vastgehad, meteen een andere pakt.

    - Spro Charisma 13.00; Mijn huidige, meest gebruikte wedstrijdhengel. Erg licht in gewicht, zit ongeveer in de middelklasse qua prijs, dus goed te betalen. Ik heb deze hengel gekocht, omdat het balans mij erg beviel. Dat had ik wel bij meerdere hengels, maar ik ben sowieso spro-fan in hart en nieren (toen jvs nog niet bestond) en de prijs van de hengel beviel me weldegelijk.

    - Dam lithium 14.50; Oudere hengel die ik 't meest gebruikte voordat ik mijn spro'tje had gekocht. De hengel is gewoon slapper in actie, zwaarder in gewicht en ook nog eens een stuk duurder.

    - Shimano Exage; Strakke robuuste hengel, voelt zwaarder aan dan mijn Spro Charisma, alhoewel het gewicht weinig verschilt van deze. Ik denk dat dit met het balans te maken heeft.

    - Verder nog wel een paar maver hengels gewoon in de hand gehad in de winkel, maar durfde ze zowat niet aan te raken zo duur ze waren . Ik weet nog wel dat ik ooit eens bij vlemmix een JVS imperial in de handen heb gehad, vanaf toen heb ik vlinders in mn buik gehad voor dat stokkie......


    [Gewijzigd door rickie op 11-27-05 at 10:58 PM]

    Reageer

    • † John van der Zee
      [In Memoriam]
      • 16-11-2005
      • 1761
      • in zuidholland in een mooi visgebied

      #3
      hallo rickie
      die shimano is dat het 2005 model die je beschrijft
      of het 2006 model
      want het 2006 model is lichter en beter in balans dan de oude van 2005
      hebben ze mij verteld en ik heb alleen het 2006 model in me handen gehad en ik wass gelijk weg van hoe de balans was bij deze hengel
      hij weegt op 13 mtr nog geen 900 gram maar dat in niet op vis lengte maar transport lengte

      groetjes john

      Vissen is ontspannend.
      Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

      Met Vriendelijke Visgroeten



      vaste stokvisser????????

      Reageer

      • rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

        #4
        het 2005 model, heb er zelfs een middagje mee gevist.

        Reageer

        • rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

          #5
          het 2005 model, heb er zelfs een middagje mee gevist. Hij lijkt volgens mij zo zwaar doordat het balans niet is zoals ik het zou willen(@). (lees: zoals ik het gewend ben)



          [Gewijzigd door rickie op 11-28-05 at 05:15 PM]

          Reageer

          • † John van der Zee
            [In Memoriam]
            • 16-11-2005
            • 1761
            • in zuidholland in een mooi visgebied

            #6
            dan moet maar eenshet 2006 model proberen dat schijn een hele verbe****** te zijn hebben ze mij verteld


            john
            Vissen is ontspannend.
            Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

            Met Vriendelijke Visgroeten



            vaste stokvisser????????

            Reageer

            • † John van der Zee
              [In Memoriam]
              • 16-11-2005
              • 1761
              • in zuidholland in een mooi visgebied

              #7
              laat ik zelf eens een hengel neer zetten hier

              de ultimate ambassador 789

              dit is een prettige strakke hengel op 12.5 mtr
              de actie is vrij strak maar dat vind ik geen probleem dat die niet super strak is
              met een snelle vissery voldoet die goed
              de eerst drie delen hebben een iets zachtere actie met een grote vis maar dat heef ook voor delen met wat meer wind.
              dan geeft die wat meer mee en is niet zo breuk gevoelig
              de bussen zijn niet ectra versterkt en dat merk je na een aantal jaren wel dat de randjes beginnen te slijten
              sinds het model uit het pakket is zijn de delen twee keer zo duur geworden en moeilijk leverbaar

              persoonlijk vindt ik dat een minder kant van de service

              ik heb zelf ooit een extra deel willen bestellen maar vanwege de over gang naar de € en dat die ook in 2002 niet meer in het pakket zat waren er al bijna geen delen te krijgen werdt mij gezegt staa je daar met een hengel die3 jaar oud is in dat jaar

              dus als ik nu een hengel koop dan kijk ik ook naar de service en leverbaar heid van de delen ook als die uit het pakket is

              john

              Vissen is ontspannend.
              Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

              Met Vriendelijke Visgroeten



              vaste stokvisser????????

              Reageer

              • Breambuster
                Met enige kennis...
                • 12-08-2005
                • 342

                #8
                Hallo,

                Hierbij mijn bijdrage, ik vis al enige tijd met de Maver J51. Dit vindt ik persoonlijk de beste stok die Maver ooit gebouwd heeft. Sterk, robuust en behoorlijk strak. De delen passen ook op andere series van Maver, waardoor de hengel multifunctioneel wordt. Zo kan ik vissen op 9.5 meter met 20/100 doordat ik de Maver Powerpack J hiervoor gebruik. Met windkracht 8 gebruik ik de laatste vier delen van de Grimreaper 2, die niet te breken zijn. Er zijn extra toppen bijgeleverd zodat je verschillende soorten elastiek gebruiken kan. De topsets zijn lekker lang (6.2 mtr.), hierdoor kom je in dieper water ook niet in verlegenheid. Ik vis al 2.5 jaar met deze stok en heb nooit hengelbreuk gehad. Het kost natuurlijk wel een bom duiten zo'n setje, maar het weegt niet op tegen het hengelplezier wat je terug krijgt. En, elke hobby kost nu eenmaal een paar centen. Ik heb vroeger altijd met Spro en DAM gevist, maar dat weegt niet op tegen de kwaliteit van Maver.

                M.v.g.
                Breambuster

                Reageer

                • † John van der Zee
                  [In Memoriam]
                  • 16-11-2005
                  • 1761
                  • in zuidholland in een mooi visgebied

                  #9
                  kijk dat is wat ik nu bedoel

                  dat is een reactie die op praktijk is gebasseert .
                  en dan weet je wat een hengel waard is of niet
                  wat je in beet ziet vindt ik altijd maar kort en afgezaagd
                  dat had ook uit een cataloges kunnen komen wat hun er bij zetten
                  en wat die engelse bladen doen is gewoon een hengel heel de dag aan de tand voelen. onder alle omstandig heden
                  ik hoop dat er meer volgen zo als jij bream buster

                  john
                  Vissen is ontspannend.
                  Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                  Met Vriendelijke Visgroeten



                  vaste stokvisser????????

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎