Hoe kan ik vis op mijn plek houden?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • snijers
    Newbie
    • 26-12-2002
    • 41

    Hoe kan ik vis op mijn plek houden?

    Hallo,
    Als een wedstrijd begint heb ik altijd redelijk vlug vis op mijn voerplek,maar na een tijdje gaat die vis weg van mijn voerplek.Nochtans schiet ik regelmatig maden of casters bij.Zou dit kunnen aan mijn voer liggen?Ik zie ook dat de mensen die wedstrijden winnen bij ons ongeveer een uur zonder vis zitten en daarna vangen die alles wat ze willen.Bij mij is dat dus omgekeerd.Wat is de reden daarvoor?
  • Jan Grijpstra
    Sportvisser
    • 09-10-2002
    • 646
    • Aalzum

    #2
    Hoi Snijers,

    waarschijnlijk vis je met een voer wat heel veel werking bevat, maar toch niet de massa heeft om de vis op de stek te houden. Misschien dat het voer wegstroomt? Of dat er niet genoeg vreten is?
    Wat je kunt doen is gewoon blijven voeren met het lokvoer waar je direct de vis op krijgt, is er stroming in het water dan kun je beter je voer verzwaren.
    Ook de manier van bevochtigen kan een heel groot verschil leveren. Bevochtig het lokvoer maar eens een avond voor de wedstrijd, daardoor zal het voer ook een stuk trager gaan werken.
    Een snelwerkend voer in een wedstrijd is ideaal, maar de vis op de stek houden is dan heel belangrijk.

    met vr gr
    -------------------------------------
    Groeten van Jan

    Reageer

    • snijers
      Newbie
      • 26-12-2002
      • 41

      #3
      Ja dat klopt wel.Ik vis met een heel licht voer.Ik doe altijd leem bij .Ik maak mijn voer trouwens altijd de avond voordien.Dan wordt het een keer of zes zeven gezeefd en dan gaat het de frigo in.Aan het water zeef ik het dan terug een keer of twee.Veel stroming is er niet ,soms wel onderstroom.Zou het kunnen dat ik mijn voer te veel zeef waardoor het te luchtig wordt?

      Reageer

      • Mc.Queen
        Sportvisser
        • 19-09-2003
        • 577

        #4
        Een voer moet maar een keer of 3 gezeefd worden
        max.
        8 keren vindt ik een beetje overdreven.
        Greetins Mc.Queen!!!
        Greetings Mc.Queen!!!
        Tot volgende Maandag!!!

        Reageer

        • Jan Grijpstra
          Sportvisser
          • 09-10-2002
          • 646
          • Aalzum

          #5
          Hoi Snijers,

          bij de meeste voersoorten is het zo, hoe vaker er gezeefd en dus ook bevochtigd word, hoe meer der werking eruit gaat.
          Dat is bij joud us niet van toepassing want je begint direct te vangen, het enige wat er dan moet veranderen is uw bijvoertempo, want als de buren uw vis op de stek krijgen dan gaat dat fout.
          Probeer in uw beginstek al een hele hoop levend aas te leggen zodat de vis daar nog een hele tijd op kan eten, voer dan ok bij met balletjes voer vol levens aas(maden, casters, vers etc)

          succes
          -------------------------------------
          Groeten van Jan

          Reageer

          • snijers
            Newbie
            • 26-12-2002
            • 41

            #6
            Bedankt,dat gaan we zeker proberen
            Het nieuwe seizoen kan niet vlug genoeg beginnen.
            Alvast een goed eindejaar en veel vis in het nieuwe jaar toegewenst!!! :fish: :fish: :fish:

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎