nieuw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maddwarf
    Frequent aanwezig
    • 04-05-2007
    • 171
    • Heerlen

    nieuw

    Hallo collega vissers,
    Ben sinds een paar dagen hier op het forum beland en heb met veel interesse al heel wat onderwerpen gelezen.
    Ik ben al een kleine 30 jaar verwoed visser, begonnen met een stokje van 4 mtr. Heb toen de werphengel ontdekt en de laatste 12 jaar alleen nog maar op karper gevist.
    Door niet zo'n leuke omstandigheden heb ik toen een compleet vissersset van mijn zwager gekregen, hoofdzakelijk voor de witvis visserij.
    Heb toen de stoute schoenen aangetrokken en ben met mijn plateau en viskist(helemaal nieuw voor mij) naar de waterkant getrokken.
    Als eerste zag ik een elastiek in mijn top zitten (nog nooit gezien...lol) op mijn tuigje zat geen bladlood meer maar bulklood met loodverklikker.
    Alles helemaal nieuw voor mij, maar je bent nooit te oud om te leren.
    En wat schets mijn verbazing ik kon ook nog witvissen....hahaha.
    Heb vorige week bij mijn lokale visvereniging mee gedaan met mijn eerste wedstrijd en werd er ook nog zesde ook....
    Ben nu dus helemaal verkocht aan het wit/wedstrijdvissen.
    Alleen vind ik mijn carbolino een beetje zwabberen en ben ik op zoek naar een niet te dure strakke stok van zo'n 11.5 mtr..... iemand suggesties...?
    Denk dat mijn karperspullen ff een beetje rust krijgen hebben ze wel verdiend na al die jaren....
    En wie zegt dat karperspullen duur zijn nou ik mag zeggen als je naar de supermooie viskisten en vastestokken kijkt valt het allemaal wel mee.

    P.S. mijn vriendin vind het witvissen ook veel leuker ze vangt nu tenminste altijd wel een vissie.....(maar de weekendjes in de tent waren ook niet verkeerd)

    groetjes john......
    groet john
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

    #2
    Welkom op het forum maddwarf. T.a.v je hengel : niet duur en toch goed is de JVS Inspiron van 11 mtr voor 200 euro !! Strakke hengel voor algemeen gebruik. Elastiek te gebruiken t/m nr 12.
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

    Reageer

    • maddwarf
      Frequent aanwezig
      • 04-05-2007
      • 171
      • Heerlen

      #3
      was eigenlijk aan het kijken naar de opticon pack van JVS maar weet iemand de diameter van het handdeel en hoe zit het met extra topsets ????

      groet john (maddwarf)
      groet john

      Reageer

      • yannik
        De kasteelvissers Viane
        • 27-07-2006
        • 694
        • Geraardsbergen

        #4
        welkom op het forum john! ik hoop dat je hier een fijne tijd mag beleven!
        Wie vist, die vangt!

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Welkom! .

          Reageer

          • antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

            #6
            welkom op dit forum

            Reageer

            • Ronald Nannings
              Verificatie gaande...
              • 05-08-2006
              • 602
              • Enclave Friesland

              #7
              Hoi,

              Leuk dat je het witvissen hebt weten te waarderen, het is wel iets anders dan karperen hoor. Maar je zal zien dat je door het karperen andere inzichten hebt gekregen, waardoor je een betere witvisser wordt. V.w.b. een nieuwe hengel, de Maver 151 is absoluut een aanrader, verder heb je de Shimano Exage (uitstekende hengel) en de Fox Warrior. Allemaal hele goede stokken met een goede reputatie. Ik zou me daarom niet blind staren op JVS, maar goed de ogen de kost geven. Wellicht zijn de andere merken iets duurder, maar service en kwaliteit is ook belangrijk. Succes!

              Reageer

              • lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

                #8
                Hoi en welkom hier .
                Gr Johnny
                Groetjes
                Johnny

                Match
                Feeder
                Stok

                Reageer

                • 4x14
                  Banned
                  • 10-12-2006
                  • 849
                  • Brielle

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ronald Nannings
                  Hoi,

                  Leuk dat je het witvissen hebt weten te waarderen, het is wel iets anders dan karperen hoor. Maar je zal zien dat je door het karperen andere inzichten hebt gekregen, waardoor je een betere witvisser wordt. V.w.b. een nieuwe hengel, de Maver 151 is absoluut een aanrader, verder heb je de Shimano Exage (uitstekende hengel) en de Fox Warrior. Allemaal hele goede stokken met een goede reputatie. Ik zou me daarom niet blind staren op JVS, maar goed de ogen de kost geven. Wellicht zijn de andere merken iets duurder, maar service en kwaliteit is ook belangrijk. Succes!
                  de sensas stokken schijnen ook goed te zijn ! pas bij de topcompetitie wedstrijd in het voorns kanaal hadden er veel zo'n mooi sensas stokkie. ik zelf heb een maver,een prima hengel ! maar het beste kun je eens in een winkel kijken waar ze op volle lengte liggen en dan allemaal eens goed bekijken en ze eens testen als je op een kist zit.

                  Reageer

                  • Master
                    Voerboer
                    • 26-02-2007
                    • 1148
                    • Zoetermeer

                    #10
                    Ha John. De Shakespeare 2000 en 3000 liggen in die prijsklasse. Dit merk is sterk ondergewaardeerd omdat men Shakespeare verbind met zeevissen. Deze hengels zijn echter topklasse en gemaakt in de fabriek waar de beste en duurste merken vandaan komen.
                    Theo de Kreij.
                    www.natuurzorg.eu

                    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎