Forelvissen in vijver

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door warassassin
    ik weet nu niet veel over de reglemen****** in nederland maar troutbait verboden vin ik wel maar raar, maar ja in denemarken zijn maden volgens de WET verboden dus..
    Dat troutbait vrij verkrijgbaar is wil niet zeggen dat het is toegestaan op forelvijvers, rode maden zijn ook nog steeds verkrijgbaar, evenals katapults etc etc

    Reageer

    • wimwijchen
      Komt net kijken
      • 27-03-2007
      • 74
      • wijchen

      #17
      Mijn dochtertje van negen jaar vist het liefst met haar picker op forel. Ze werpt prima en vangt redelijk goed vis. Ik gebruik het liest mijn feeder als ik met dobber vis om zo ook diep te kunnen vissen. Spinhengel is natuurlijk ook goed maar ik zou dan een redelijke lengte nemen. Probeer gewoon uit wat je het best bevalt.

      Reageer

      • mickey
        Newbie
        • 18-02-2008
        • 4
        • middelbeers

        #18
        ik vis met een feederhengel van 3.90m met een molentje met 14/100
        ik gebruik een 4 grams dobbertje 3x 1 gr lood wartel en een onderlijn van 12/100 haakje van nr 14 als ik me niet vergis hij past in ieder geval goed in mijn deegvormer. ik gebruik deeg ( weet niet of merk naam mag)in verschillende kleuren. ik draai rustig in want bij weerstand (beet) stop ik met draaien en laat hem doorbijten. en dan neemt hij hem de diepte mee en sla ik aan is seconden werk.
        een goed molen samen met een goede nylon lyn is geen luxe. zelf gebruik ik berkley daar ben ik heel tevreden over mede omdat ik deze lijn ook voor andere dingen gebruik en met gevlochten mag je niet overal vissen.
        hopelijk heb ik je genoeg geinformeerd en anders hoor ik het wel.
        succes
        als ze me missen ben ik vissen

        Reageer

        • jerome
          Newbie
          • 26-05-2008
          • 1
          • breda

          #19
          Hoi,

          ik ben een leek in forel vissen, maar zou het wel een keer willen proberen. Nu ben ik een beetje de forelvijvers op internet aan het bekijken, en het valt me op dat je de forel niet terug mag zetten en dus perse moet doden.

          Dat hoeft voor mij helemaal niet, dus hierbij de vraag of er ook forelputten zijn waar je de forel terug mag zetten.

          Alvast bedankt!

          Reageer

          • Ivo-69
            Noob
            • 12-04-2008
            • 166
            • Zuidland

            #20
            Het oostvoornse meer is een meeneemverbod voor forel, je moet ze dan wel in het water onthaken. Google maar eens op dat meer, leuk watertje.
            Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

            Reageer

            • bakaloko
              Newbie
              • 11-05-2008
              • 7
              • Venlo

              #21
              Zelf vis ik altijd met een picker op forel. redelijk lichte boven lijn (20) met een licht onderlijntje (16, max 18). Ik gebruik gewoon een standaard lijn, geen specifieke forel lijn.
              Haak is geloof ik maat 8 of 10. iig een kleintje. Dobber is 3 gram.

              Met powerbait vang ik altijd goed, maar laatst heb ik power eggs geprobeerd en daar heb ik ook erg goed mee gevangen. Waarbij ik wel moet zeggen dat ik altijd vis met powerbait icm een blinkertje...

              Vissen met powerbait was voor mij in het begin ook een aardig gevecht maar als je eenmaal een "propellertje" hebt gemaakt, draait ie als een tierelier. Wat voor mij goed werkt is gewoon een bolletje maken van de powerbait, haak erin en dan de onderkant plat drukken met een uiteinde naar boven en een uiteinde naar onder gericht. (geeft een beetje het idee van een propeller)
              Duurde even voordat ik het doorhad, maar als je de feeling eenmaal hebt maak je de een na de ander. ;-)

              Waar ik zelf ook heel erg op let is dat ik de lichtste top pak die ik bij me heb en de slip redelijk ver open zet tijdens het binnenhalen (soms slipt ie zelfs een beetje tijdens het binnenhalen) zodat een forel weinig tot geen weerstand voelt als hij bijt. Dat geeft me ook net die seconde extra om de molen open te zetten en de vis te laten zwemmen met het aas.

              Ik heb wel altijd een vaste plek op de vijver waar ik zit en gemiddeld vang ik op een middag op deze manier een visje of 10/12.

              Succes !!

              Reageer

              • ST. De visser
                Newbie
                • 09-11-2011
                • 3
                • Knokke

                #22
                Is gele powerbait ook goed en kan je vissen op forel met een vaste stok?

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎