Fuut..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • witvis_tijs
    Komt net kijken
    • 21-04-2004
    • 71

    Fuut..

    Hoi..

    Als je aan het vissen bent en er komt een Fuut bij de voerplek die daar dan gaat duiken, in hoevere jaagt dit vis weg? Ik hoor vaak dat dit alleen de kleine visjes wegjaagt, maar zelf ben ik van mening dat het alle vis wegjaagt.
    Wat is jullie mening hierover?

    Visgroeten, Tijs
  • Mc.Queen
    Sportvisser
    • 19-09-2003
    • 577

    #2
    ja,inderdaad die domme vogelsduiken soms op de voerplaats,ik heb dat ook al voorgehad dat er zo een fuut dook op mijn voerplaats,en dat ik geen beet meer kreeg,en dan ook nog eens op een andere dag dat er een fuut dook,en dat ik toch nog vis vangde,het beste is wat steentjes en een katapult bij de hjand hebben,en schiet er maar op los! !@#$
    Greetings Mc.Queen!!!
    Tot volgende Maandag!!!

    Reageer

    • Loek van Kersbergen
      Met enige kennis...
      • 03-01-2003
      • 289
      • Lekkerkerk

      #3
      Steentjes ???Katapult???
      Ik dacht dat wij vissers natuurliefhebbers waren!

      Een fuut op je stek, ja de vis kan best even weg zijn, maar komt al snel weer terug.
      Wat doe je overigens als er een andere visser op de stek zit die jij had bedacht of waar je zelfs misschien al voorgevoerd had?
      Grotere steentjes? Grotere katapult??

      Foute opmerking! :?
      ****************************
      MATCH VISSEN IS HET MOOIST
      ****************************

      Reageer

      • Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

        #4
        Denk niet dat je met een voerkatapultje een fuut gaat neermaaien met fijne kiezeltjes...
        http://www.wandelendetakken.be

        Reageer

        • Lex van den Ende
          Met enige kennis...
          • 23-01-2003
          • 402
          • Tilburg

          #5
          Een fuut jaagt inderdaad vis weg. Of hij ook de grotere exemplaren wegjaagt weet ik niet.
          zoals Loek ook al zegt, de vis komt snel weer terug op je stek. Als ik aan het vissen ben baal ik er ook van als er een fuut over mijn plek heenduikt, maar schieten met steentjes?? Dat gaat wel erg ver vind ik. Of je die fuut nu neermaait of niet je schiet niet op dieren!!! :@ :@ :@
          Groeten,

          Lex.

          Reageer

          • minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

            #6
            Goed gesproken Lex !!! Zoveel visjes vangt podiceps cristatus nou ook weer niet. En futen zijn altijd met tweeen. Als ze jongen hebben worden deze na verloop van tijd door hun eigen ouders weggejaagd zodat het domein weer voor 2 afgezekerd is. Het zal dus nooit zo zijn dat een water zwart ziet van de futen want hun territoriumdrift laat dat niet toe. Dus laat die beestjes met rust en als er een over je voerstek raust is dat voor het vervolg van je vissessie echt geen ramp !!
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

            Reageer

            • Loek van Kersbergen
              Met enige kennis...
              • 03-01-2003
              • 289
              • Lekkerkerk

              #7
              We zijn het geloof ik wel eens jongens...op fuuten wordt dus NIET geschoten. De voerkatapult is verboden maar er wordt door de heren Handhavers gelukkig weinig actie op ondernomen. Dat is voornamelijk omdat zij ook wel weten dat vissers die dingen alleen maar gebruiken voor hun sport en voor het doel waar ze voor gefabriceerd zijn. Laten we dat alsjeblieft zo houden ( een min-of-meer gedoog situatie). Er zijn welliswaar een paar gevallen bekend waarin een echte Dienstklopper-agent ( lid van de dierenbescherming denk ik ) een proces verbaal uitdeelde, maar als wij op dieren gaan schieten dan zal al heel snel blijken dat de sterke arm sneller kan schrijven ( verbaaltjes en schikkingen ) dan dat wij nieuwe pultjes kunnen kopen!!

              Jammer dat een fuut tijdelijk je vis wegjaagt, net als Lex en miniumus baal ik daar ook van. Maar een snoek doet dat ook en die ga ik toch ook niet bekogelen??

              Trouwens als we hier al aan beginnen (het beschieten van fuuten) dan is het einde zoek!

              Als ik een fuut in de buurt van mijn stek zie, dan probeer ik hem door mijn hengel op te liften of een beetje heen en weer te bewegen ervan af te houden dat hij over mijn stek duikt, maar meer kan ( en wil) ik er echt niet aan doen.

              Dus aan iedereen: voerpultje ok, maar gebruik hem echt alleen waarvoor hij bedoeld is . OK??

              Groetjes Loek
              ****************************
              MATCH VISSEN IS HET MOOIST
              ****************************

              Reageer

              • Jan Broess
                Specimen Hunter
                • 21-09-2003
                • 1131
                • Nieuwegein

                #8
                Juist Loek,
                De katapulten mogen we voor geen andere doeleinden gebruiken dan het aas op onze stek te schieten. Dus geen kiezelsteentjes om de waterdieren uit de buurt te houden :@

                Je kunt (en mag) alleen nog met de hengel de fuut proberen weg te jagen door de hengel akelig te laten bewegen. Desnoods geef je de fuut een (zachte) tik met je hengeltop of zelfs met de cupping kit . Dan slaat hij vast wel op de vlucht.

                Er is een verhaal geweest dat de fuut tientallen keren op de voerstek van een visser bleef duiken en dat hij uiteindelijk gehaakt werd (in de bek weliswaar). Hij eet kennelijk niet alleen vis, dus ook maden of zo!!!
                Gelukkig is deze fuut ongedeerd teruggezet en hij vloog meteen weg om nooit meer terug te keren....

                Houd daar wel rekening mee dat je deze fuut mogelijk per ongeluk haakt!!!
                Greetz,
                Jan Broess

                www.devaartposcar.nl

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎