karper vissen voor beginners

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DERKZZ
    de eeuwige amateur
    • 21-12-2007
    • 89
    • brummen

    karper vissen voor beginners

    de tijd is rijp om op jacht te gaan naar mijn eerste karper.

    ik vis al een aantal jaren op brasem, maar ik wil nu de grens toch wel gaan verleggen. op de visma heb ik een karper hengel gekocht heb ongeveer 250 meter lijn 35/00 er op zitten.
    ik heb vanmiddag 2 paar onderlijnen met haak 4 en haak 6 gekochten en een blik sweet corn.
    met de voer schieter heb ik 3 kleine voer plekjes gemaakt bij het gat van brummen met de sweet corn
    nau morgen moet het dus gaan gebeuren. ben van plan om eerst nog iets voor te voeren en dan de haak vol te proppen met de sweet corn en dan me lijn met 40 gram bot lood lekker in te werpen het is een kleine recreatie plas zonder stroming. dus... als er nog mensen zijn die mij nog waarde volle tips en advies kunnen geven, dan hoor ik dit zeer graag
  • Rutger
    Kurk op karper
    • 10-04-2005
    • 188
    • Ossendrecht

    #2
    Neem maar een parasolleke mee
    Het is vlees noch vis..

    http://robmeijermodelbouw.nl

    Reageer

    • DERKZZ
      de eeuwige amateur
      • 21-12-2007
      • 89
      • brummen

      #3
      haha, nau dat was helaas niet nodig was toch aardig de wolken voor de zon en een stevig briesje, heb er gezeten vanaf half 1 tot 4 uur, en helemaal niks gevangen, wel een haakje in me klauwen gejenst (hoe zo amateur )

      ik heb ongeveer een meter of 5 uit de kant gevist met 5 stukkjes mais op de haak en met de voerschieter 4 keer bijgevoerd in de totaal 1 blik.

      moet ik normale zoete mais gebruiken ipv de sweet corn?
      moet ik vaaker van te voren voeren?
      moet ik tijdens het vissen vaker voeren?
      ik heb de hengel 2 keer ingeworpen had ik deze nog wat lan ger moeten liggen?

      de onderlijn die ik had vond ik zelf aan de korte kant een cm of 10 is dit goed?