methodfeeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Arron
    Frequent aanwezig
    • 26-02-2004
    • 185
    • Brass

    methodfeeder

    Hay
    Alles jullie met de methodfeeder gaan vissen leg je dan eerst een voerplek aan met de gewonekorf of gooi je om de bepaalde tijd een gevulde methodfeeder op de zelfde plek ????
    alle begin is moeilijk
  • Ramon Ansing
    tsjah?
    • 27-06-2006
    • 760
    • Tolbert

    #2
    hoi, ik maak eerst een voerplek met een gewone grote voerkorf. Hiermee breng ik eerst 5 korven met method-mix voorzien van mais pieren en pellets. Daarna breng ik 2 korven met pellets en mais afgedekt met method-mix. En dan begin ik met vissen, maak pellets zo zacht dat je keendbaar zijn, je doet er zoveel pellets op dat het raster is afgedekt. Dan de boilie of pellet en dan 3 cm method-mix, suc6

    Reageer

    • ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

      #3
      ik voer een keer of 5-6 vooraf met een gewone voerkorf, gemakkelijker om sneller een voerplek te maken. In tegenstelling tot Ramon gooi ik er niet zoveel ander aas meer bij. In het begin deed ik veel met casters en maden maar ik zie de toegevoegde waarde niet zo op de vijver waar ik meestal vis. Ik gooi dus een aantal korven met alleen voer en een paar korven met 2 mm pellets. Daarna vis ik zoals ik feeder dus om de zoveel tijd een methodfeederkorfje gevuld met voer en (geweekte) pellets. Ik vis op de vijver met boilies en doe deze nooit door mijn voer.
      Het is niet helemaal zoals je gewend bent te feederen maar erg effectief.

      Dat bewees zich ook vanochtend. Omdat de wedstrijden op onze vijver voornamelijk met vaste stok gevist dienen te worden en hier verder weinig regelementen aan zijn verbonden, vandaag met vaste stok en dobber en methodfeeder gevist.
      Geen maden of casters meegenomen. alleen maar voer. pellets en boilies. De dobber registreert voornamelijk de aanwezigheid van vis maar ik sloeg pas aan wanneer de elastiek uit mijn top werd getrokken..
      Samen met mijn maat in minder dan 3 uur, 21 platten en een zeelt...

      heerlijk! ( maar je moet er van houden das duidelijk)
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

      Reageer

      • Ramon Ansing
        tsjah?
        • 27-06-2006
        • 760
        • Tolbert

        #4
        dus dat word scheuren in die wedstrijd in augustus of niet ironny . Ik gebruik trouwens mais en pieren in me voer omdat ik daar ook met vis. 2 korrels mais op een hairtje of 3 a 4 dendro`s op een maggot clip van korda ideaal!

        Reageer

        • ironny
          Moderator
          • 04-04-2006
          • 1377
          • Hamont

          #5
          das inderdaad wel de bedoeling Ramon met een beetje een gunstige loting gaan we ervoor! ( op de vijver zijn nl zo'n 55 plaatsen waarvan zo'n 15 bijvoorbaar kansloos...)
          ik vis overigens met die witte boillies en ik gooi er geen een in mijn voer... dus waar ik normaal gesproken mijn visaas in mijn lokvoer bijvoeg doe ik dat nu in het geheel niet. dus groen voer van ringer, pellets 2 mm in het voer vermengen en vissen met enkele boilie op de hair.. en het mooie is, zo'n boilie gaat een vis of 3-4 mee

          wat me trouwens opvalt met deze manier van vissen is dat alle vissen perfect gehaakt worden. allemaal keurig door de lip.
          Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

          Reageer

          • Ramon Ansing
            tsjah?
            • 27-06-2006
            • 760
            • Tolbert

            #6


            kijk een link waar ze het ook doen met de vaste stok, zo`n witte boilie zet enrom af tegen de kleur va de bodem/voer. Een vis is nieuwschierig en wel het proeven en ze zijn al gehaakt.

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              dank je wel voor de link. t werkt ook gewoon zo. soms gaat je dobber onder maar daar moet je je niets van aantrekken. pas wanneer je je elastiek ziet vertrekken weet je dat je m hebt gehaakt. hoef je niet eens meer aan te slaan. en klopt wel denk ik, groen voer, witte boilie = aantrekkelijk.
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • Ivo-69
                Noob
                • 12-04-2008
                • 166
                • Zuidland

                #8
                @Ironny, hoe ziet die method-montage op de vaste stok er dan uit ? Zou je wellicht een tekening o.i.d. ervan kunnen plaatsen?
                Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

                Reageer

                • Arron
                  Frequent aanwezig
                  • 26-02-2004
                  • 185
                  • Brass

                  #9
                  Ok bedankt jongens voor de tips !!
                  Gaat nog enkele weken duren voor ik kan gaan vissen (knie operatie) maar hou jullie zeker op de hoogte !
                  Grtjs
                  alle begin is moeilijk

                  Reageer

                  • ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ivo-69
                    @Ironny, hoe ziet die method-montage op de vaste stok er dan uit ? Zou je wellicht een tekening o.i.d. ervan kunnen plaatsen?
                    ik zal er een foto van maken en die plaatsen maar dan moet je nog een paar daagjes geduld hebben. tekening heb ik niet.

                    overigens niet spannend. zelfde lijn als normaal bij dobbervissen. in plaats van onderlijn lus in lus verbinding, een wartel hangen. daaraan de methodfeeder en daar weer het onderlijntje aanhangen. simpel is that.
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                    Reageer

                    • janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

                      #11
                      Het werkt volgens mij net eender als met het zinken of het zgn tonken ,dobber is niet nood zakelijk ,je kan ook vissen met het zgn balletje balletje.
                      Groeten van Jan de visser

                      Reageer

                      • Ivo-69
                        Noob
                        • 12-04-2008
                        • 166
                        • Zuidland

                        #12
                        @Ironny, alvast bedankt

                        @JanB een tijdje terug had ik in een vismagazine gezien dat men een geverfd satestokje op de lijn deed als verklikker bij dat tonken, wat mij dan niet helder is, vis je dan met de hengel in de hand om hem in een constante hoogte te houden?
                        Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

                        Reageer

                        • janb
                          jan b
                          • 21-11-2005
                          • 1982
                          • 't Nieuweland

                          #13
                          Dat is wel de bedoeling de lijn moet wel strak blijven natuurlijk dat is het zelfde als met de feeder ,sate stok is niet verkeerd hoor maar een lucifer tussen twee ringetjes doet het ook prima ,maar in de meeste gevallen zijn de beten zo heftig dat je hengel al voor de helft in het water word getrokken voor je beseft wat er aan de hand is .
                          Groeten van Jan de visser

                          Reageer

                          • Ivo-69
                            Noob
                            • 12-04-2008
                            • 166
                            • Zuidland

                            #14
                            Dan is zo'n voorsteun een enorm handige hulp
                            Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎