FOX voerkorf

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jan mets
    Vlieg/Feeder/Penvissen
    • 21-05-2007
    • 38
    • gouda

    FOX voerkorf

    Beste Feeder vissers,


    Wie heeft ervarig met de voerkorfen van Vox match met verwisselbaar loodgewicht.
    Het lijkt mij erg handig, maar zijn de gewichten niet te licht.

    Met vriendelijke groet,

    Jan Mets
  • Jakob
    <*{{{{><(
    • 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

    #2
    Hoezo te licht, je kunt ze tot 54 gram krijgen de gewichten. Ik vis alleen met stroming (flinke) en op grote afstand zwaarder, maar dan gebruik je ook niet de Fox korven. Mijn referentie was altijd ongeveer een gram de meter,
    dus kun je kunt al tot 55 meter uit de voeten met de Foxkorven. Voor verder zijn ze ook echt niet bedoeld, daaronder vind ik het superkorven.

    Trouwens de referentie 1 gram de meter geld ook voor speedkorven, dus 70 meter een speedkorf van 70 gram, natuurlijk kan het iets lichter als je de wind in de rug hebt en wind tegen iets zwaarder, maar 1 gram is een goed gemiddelde.

    Reageer

    • cheffie
      Beginners geluk
      • 03-04-2008
      • 664
      • Noord Holland

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jan mets
      Beste Feeder vissers,


      Wie heeft ervarig met de voerkorfen van Vox match met verwisselbaar loodgewicht.
      Het lijkt mij erg handig, maar zijn de gewichten niet te licht.

      Met vriendelijke groet,

      Jan Mets
      Ik gebruik de Fox korven graag op water waar je over een klei randje heen moet.
      Zoals in het Noord Hollands het geval is op een aantal recreatie meertjes.
      Waar andere korven (metaal) vaak snel vast lopen, klimmen de Fox korven snel omhoog.

      Reageer

      • Jakob
        <*{{{{><(
        • 06-03-2007
        • 1870
        • Staphorst

        #4
        Inderdaad Hans, maar ook op de IJSSEL bij kampen en op de meren gebruik ik ze graag, je hebt ze ook in wat grotere uitvoering, kun je iets meer brengen.

        Reageer

        • henkus
          Met enige kennis...
          • 23-12-2008
          • 457
          • hoogmade

          #5
          klopt, ze komen heel goed omhoog, wat erg prettig is als er veel vuil op de bodem ligt of je over een rand heen vist, 54 gram is over het algemeen zwaar genoeg, 1 gram de meter weet ik niet, red toch zeker 50 meter met 35 gram speedkorf, bij meer dan 70 gram begint het bij mij qua afstand minder te worden (bang om wat doormidden te gooien denk, al zijn mijn hengels zwaar zat)

          de gaaskorfjes gaan wel beetje snel kapot, het plastic is niet zo enorm sterk, de dichte zijn een stuk sterker

          Reageer

          • Jakob
            <*{{{{><(
            • 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

            #6
            Henkus, met een speedkorf red je dat wel, maar met een gewone gaaskorf niet zo snel, althans comfortabel. Afstand halen is een kwestie van durven

            Reageer

            • fpulles
              omgeturnd
              • 15-02-2008
              • 1260
              • Eindhoven

              #7
              Ik vis er ook al een tijdje mee. Ze bevallen prima. Licht, sterk, en multifunctioneel inzetbaar op verschillende wateren vanwege hun grote variatie in gewichten en modellen. Met het "large" model kan je een aanzienlijke hoeveelheid voer brengen. Nadeel is dat ze bij een flinke stroming (als de korf leeg is) sneller gaan verplaatsen dan een gaaskorf. Maar dit kan je natuurlijk opvangen door het voer wat zwaarder (natter) te maken.
              Absoluut voordeel is hun werpvermogen d.m.v hun "fins" en het grote stijgvermogen bij een lege korf.
              oude hond kan ook trucjes leren

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Ik ben ook erg te spreken over de voerkorfen van Fox. Maar ook bij dit merk kun je veel beter van iedere type alle groottes in alle gewichten kopen. Een voerkorf is nu eenmaal veel sneller en makkelijker te verwisselen dan een loodstrip. Afhankelijk van de diepte, hoeveelheid levend aas etc gebruik ik de geheel dichte, die met die ronde openingen of die met een gaasstructuur.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • Dennis Benton
                  Komt net kijken
                  • 28-11-2007
                  • 69
                  • Sittard (Limburg)

                  #9
                  Ik heb ze ook van elke maat 2 en dan nog de losse gewichten.
                  Toch vindt het jammer dat af en toe zo'n vinnetje loskomt, ach ja een druppeltje secondelijm doet wonderen toch. Al met al prima korven.
                  Fishermen never die, they just smell that way

                  Reageer

                  • lolo
                    Geniet maar niet met mate
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

                    #10
                    Ik heb er een paar gekregen , maar toch viind ik het niet helemaal super .
                    Met wind vind ik ze te veel dweilen ,tegenover een korf waar het lood aan de onderkant zit.Zeker op langere afstanden grijp ik minder snel naar de fox korven .
                    Kort bij zijn ze goed ze komen lekker snel omhoog.
                    Groetjes
                    Johnny

                    Match
                    Feeder
                    Stok

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎