Feeder onderlijn Schuiflus montage

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

    Feeder onderlijn Schuiflus montage

    Ik vis meestal , ook de wedstrijden met de Onderlijn Schuiflus montage . Nu las ik , dat je in het voorjaar beter een vaste montage kan toepassen d,i.v.m directere aanbeten, en alleen als de vis goed los is de Schuiflus montage. Ik heb hier zo mijn twijfels over .Ik vis meestal met gevlochten lijn.Van powergum ben ik geen voorstander , ik vis altijd met een voorslag. Dus al helemaal geen toeters en bellen. Wat is jullie mening .
    Groeten van Gerard Elsing
  • feedervisser
    Met enige kennis...
    • 27-03-2008
    • 389
    • merelbeke

    #2
    hoi gerard

    met de korf in een lus gebruik ik alleen op kanaal,maar ik vis meestal op vijvers en dan gebruik ik de korf aan een zijlijntje(lus in twee en aan het korte stuk komt de korf)met deze montage vis ik deze tijd,net na de paai vis ik met de korf op de hoofdlijn daaronder ne stopper en direct de onderlijn,en als de vis echt zot doet plaats ik 20 cm boven mijn korf nog eens ne stopper zodat de brasem zichzelf haakt.

    gr marnix

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Wat is het nadeel dan van powergum ?
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        Ik gebruik ook standaard de schuiflusmontage, zowel voor stilstaand als stromend water. Simpelweg omdat ik er nooit geen narigheid mee heb, want het gaat zelden in de war enzo. Verder is de beetregistratie goed en de kans op zelfhaking is ook vrij groot. De zijlijn-montage gebruik ik voor de snelle en lichte visserij op voorn, vaak is het ingooien en bij ieder beetje dat je soms bij het afzinken al krijgt op een lichte top kun je dan goed aantikken omdat je direct contact met de vis hebt en niet de korf hoeft te verplaatsen. Voor verre en krachtige worpen gebruik ik een speedkorfmontage.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • Ramon Ansing
          tsjah?
          • 27-06-2006
          • 760
          • Tolbert

          #5
          Dat een schuif lus meer weerstand geeft licht volgens mij aan welke kant de vis op zwemt.

          Voorbeeld: je zit met een ten opzichte van het water langs de kant in een hoek van 90 graden en je vist recht naar de overkant. Zwemt de vis nu bij de kant langs dan is de positie van de vis ten opzichte van de hoofdlijn ook 90 graden. Zal de vis nu gaan zwemmen dan is er volgens mij meer weerstand dan als de vis gewoon in het verlenge van de hoofdlijn zwemt.

          Als het bevestigings punt dan boven de korf zit dan lijkt me de eerste weerstand die de vis voelt de top is tot dat hij de korf gaat verplaaten. Dus gevoeliger

          Verder, maak maar eens een feederopstelling in de tuin met zo`n hoekafhoudertje, en de top eenbeetje op spanning. Als je nu aan de lijntrekt voel dat hier erg veel kracht bij nodig is omdat de hoek die in het houdertje zit de lijn gewoon klemt. In het geval van een wartel in een lus zal dat minder zijn maar naar mening meer als wanneer de onderlijn boven de korf zit gemonteerd.

          Ik hoop dat je het een beetje snapt...

          Reageer

          • ghelsing
            Frequent aanwezig
            • 20-03-2004
            • 245
            • Vleuten

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door janb
            Wat is het nadeel dan van powergum ?
            Je hoort mij niet zeggen dat Powergum nadelen heeft, Maar zelf vind ik de schuiflus montage , met voorslag het beste , en wordt in de wedstrijd visserij toch het meeste toegepast. Misschien op de grote rivieren , bij verre inworpen , en waar met een behoorlijke korf gevist moet worden , powergum wel beter is. Daar ik nooit op de grote rivieren vis, en het dus nooit bgeprobeerd heb.

            Grt Gerard
            Groeten van Gerard Elsing

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              Als ik bij wedstrijden op de rivieren kijk zie ik heel vaak montage 's van powergum simpel omdat je geen voorslag nodig hebt ,want dat is vaak het probleem met de rivier je hebt dagen dat er heel veel vuil drijft ,en nou heb ik geen probleem met het maken van een heel klein voorslag knoopje maar gegarandeerd dat het vuil zich op hoopt bij het binnen draaien van een vis en dan zit je daar te klooien met je voorslag van een metertje of zeven acht ,ik kan je vertellen dat is niet echt leuk ,en verlies je door een of andere grap je power onderlijn mpntage ff een nieuwe geplaats en vissen maar breekt je voorslag , die moet er ook weer aan geknoopt worden ik heb mensen ,vissers wil ik het niet noemen , die een minuut of tien bezig waren hun voorslag er weer aan te knopen moet en je moet weer je afstand te pakken zien te krijgen het is met het powergum beslist niet zaligmakend maar in heel veel gevallen geeft het veel voordeel En op het aasgedrag van de vis geeft het volgens mij geen enkele invloed powergum geeft iets fellere beet omdat je minder rek hebt als met een voorslag ,maar een voorslag vist dan weer wat prettiger omdat je iets meer demping hebt maar een ieder moet zijn eigen keus maar maken ,ik ben er uit en ja wat een ander dan wil ,die keus kan ik niet maken ,ik geef alleen mijn mening getoetst op ervaring van heel veel vis uren.
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • devischer
                Frequent aanwezig
                • 20-05-2008
                • 174
                • Veldegem

                #8
                zeg Preston
                kun je daar eens een tekening van maken van die speedkorfmontage
                hoe ziet die dan eruit

                thx
                devischer



                Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                Ik gebruik ook standaard de schuiflusmontage, zowel voor stilstaand als stromend water. Simpelweg omdat ik er nooit geen narigheid mee heb, want het gaat zelden in de war enzo. Verder is de beetregistratie goed en de kans op zelfhaking is ook vrij groot. De zijlijn-montage gebruik ik voor de snelle en lichte visserij op voorn, vaak is het ingooien en bij ieder beetje dat je soms bij het afzinken al krijgt op een lichte top kun je dan goed aantikken omdat je direct contact met de vis hebt en niet de korf hoeft te verplaatsen. Voor verre en krachtige worpen gebruik ik een speedkorfmontage.

                Reageer

                • preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen
                  • 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

                  #9
                  devischer

                  Ik noem het de speedkorfmontage, maar er zullen er ook andere benamingen zijn. Het komt er gewoon op neer dat de onderlijn boven korf zit. De korf hangt er in kleine lus onder.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                  Reageer

                  • devischer
                    Frequent aanwezig
                    • 20-05-2008
                    • 174
                    • Veldegem

                    #10
                    okè, dacht al weer wat nieuws dat ik niet ken

                    de vischer

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎