Ervaringen Fix 2 viskisten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dopey
    Frequent aanwezig
    • 15-04-2009
    • 106
    • Maastricht

    Ervaringen Fix 2 viskisten

    Ik ben op zoek naar een nieuwe viskist, budget circa 150 euro. Heb een mooie gezien op internet van Fix 2 met 3 laden, verstelbare poten, v-kussen en rugleuning.
    Met dit aanbod naar een hengelsportwinkel in de buurt geweest maar deze gaf aan geen Fix 2 meer te verkopen ivm de slootjes die vaak stuk gingen. Hij had wel alternatieven van Albatros en Browning in het assortiment maar die zijn weer net iets duurder en hebben standaard maar 2 laden en geen rugleuning.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen met Fix 2 want een andere winkelier had juist wel deze kisten in het assortiment en was niet bekend met het zwakke slootjes verhaal (tja, dat zou ik ook zeggen als ik zelf een hoop van die kisten zou hebben staan).
  • Robin
    Vaste stok & Feeder
    • 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

    #2
    aan je bericht te lezen ben je volgens mij bij hengelsportzaak d'n Opper langs geweest..
    Ik heb geen ervaring met Fix 2 kisten, zie ze ook eerlijk gezegt weinig aan de waterkant gebruikt worden.
    Ik denk dat 150 euro voor een kist met 3 laden en rugleuning goed zoeken zal worden. Misschien tweede hands site's eens in de gaten houden, vaak vind je hier ook kwalitatief goede kisten voor minder geld
    groetjes Robin

    "De beste tijd moet nog komen"

    Reageer

    • Dopey
      Frequent aanwezig
      • 15-04-2009
      • 106
      • Maastricht

      #3
      Was inderdaad bij d'n Opper, dat klopt. Gyan vertelde me dat van die slotjes. De kisten die hij had staan van Jumbo (dacht ik, kan me ook vergissen in het merk) waren wel een beetje in de prijsklasse maar die hebben niet zo'n mooi dik kussen. En dat is toch wel wenselijk ivm mijn gewicht. Denk dat zo'n dun kussen zo op is. Dus ze zijn er wel voor die 150 euro.
      Heb dit forum nog eens helemaal doorzocht en wel wat goede dingen over Fix 2 gevonden, ook van wedstrijdvissers. Ben zelf maar recreatief visser dus stel waarschijnlijk veel minder hoge eisen dan die mannen. Heb ook op internet een site gevonden die losse onderdelen en accessoires verkoopt, ook die slotjes. Die kosten voor 2 stuks 6 euro. Dus tja, mocht er eentje kapot gaan en je krijgt ze neit van de fabrikant kun je ze altijd zelf nog kopen.

      Reageer

      • fpulles
        omgeturnd
        • 15-02-2008
        • 1260
        • Eindhoven

        #4
        Hallo Dopey,

        Ik heb sinds 1 jaar een fix 2. Ook ik, heb al 2 slotjes naar de mallemoeren gehad. Ook de sluitingen van de 2 kleine voorladen laten te wensen over. Daar heb ik 2 kleine schuifjes voor gezet omdat ze er regelmatig uit vielen als ik mijn kist schuin had. Maar dat is ook het enige (tot nog toe tenminste). Vindt het verder wel een fijne kist en supplementen en onderdelen is makkelijk aan te komen.

        Groet
        Frank
        oude hond kan ook trucjes leren

        Reageer

        • Dopey
          Frequent aanwezig
          • 15-04-2009
          • 106
          • Maastricht

          #5
          Gisteren die kist van Fix 2 gehaald, vandaag voor het eerst gevist.
          Super gezeten op die kist vandaag, lekker vlak doordat de pootjes zijn af te stellen en ook de rugleuning is wel erg prettig. Zeker als de vis niet echt wil bijten en de hengel toch voor het grootste deel van de dag in de steunen ligt, dan zit je toch een stuk prettiger.

          Hoe zijn die slotjes precies kapot gegaan eigenlijk? Want ik heb het eens goed bekeken en vraag me af hoe die dan kapot gaan, of het moet zijn dat het plastic gewoon (af)breekt natuurlijk.

          Reageer

          • fpulles
            omgeturnd
            • 15-02-2008
            • 1260
            • Eindhoven

            #6
            Ja. gewoon af gebroken. Eentje was niet goed. de andere heb ik zelf lomp naar z'n moer geholpen.
            oude hond kan ook trucjes leren

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎