vaste stok

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Joas
    Frequent aanwezig
    • 18-07-2009
    • 199
    • Breamcity

    vaste stok

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en heb net het een en ander al door zitten lezen. Een jaar of 7 geleden ben ik gestopt met wedstrijdvissen, ik kreeg het te druk met werk, opleiding, etc. Ik viste op dat moment met een Garbolino Taira.. leuke hengel wel. De afgelopen 6,7 jaar heb ik nauwelijks nog op witvis gevist, sterker nog.. ik heb al mijn spullen verkocht. Afgelopen week ben ik wezen feederen op de lek en ik begin eigenlijk wel weer zin te krijgen in het wedstrijdvissen. Nu heb ik altijd veel met de stok gevist en zou dat weer willen gaan doen.
    Toen ik stopte met vissen was Garbolino, Colmic in opkomst. Ik lees nu een aantal heel nieuwe namen van bouwers voor mijn idee. Maver, Faps, Shimano weer sterker vertegenwoordigt, Sensas.

    Zouden jullie mij wat kunnen adviseren om te gaan orienteren. Ik vis(te) vooral op kanalen, vaarten en vijvers op (grote) brasem en voorn. Ik heb een stok nodig die op 11 meter nog strak, snel, licht is voor de voornvisserij maar tegelijk ook wat kan sleuren met platten. Verder met ik wat verder kunnen dan 11 meter als vis achter het voer ligt. Wat topsets zijn handig en ik lees dat er tegenwoord packs zijn met cupsets en extensions? Merk boeit me niet zoveel, hengeleigenschappen vind ik erg!!! belangrijk!!
    Budget ligt zo rond de 500-700 euro.

    Bedankt alvast!!

    Mvg

    Joas
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Je zult diverse merken voorbij zien komen, ik gebruik de Sensas 444 tot volle tevredenheid, strak en je kunt ook sleuren indien nodig.
    Alleen dat budget.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • martinwinschoten
      ONVOORSTELBAAR
      • 17-02-2008
      • 798
      • Winschoten

      #3
      De grazy power 444 is inderdaad een prima hengel. Alleen de prijs......

      Je zou eens moeten kijken naar de een spro cresta S20. Hengel kost op 13 meter geloof ik 299 of 399 euro. De topsets liggen zo rond de 100 euro voor 5 delen. Zeker op 11 meter een super strakke hengel. Met deze hengel kun je echt alle kanten op! Voor de rest zou ik niks weten voor jou budget.
      Team Bobs hengelsport Prinz Royal

      Team Attrafish Nederland

      Reageer

      • esperto
        Sportvisser
        • 16-09-2006
        • 654
        • Oostkamp (Brugge)

        #4
        Ik zou je de Colmic carpodrome aanraden, ligt onderaan in jouw budget en is een hele mooie stok die op kanaal goed presteert en een karper niet hoeft te schuwen. Ga je toch kanaalgerichter, lijken X30/ x50 hele mooie stokken binnen het budget.

        Reageer

        • fpulles
          omgeturnd
          • 15-02-2008
          • 1260
          • Eindhoven

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Joas
          Hallo,

          Ik ben nieuw hier en heb net het een en ander al door zitten lezen. Een jaar of 7 geleden ben ik gestopt met wedstrijdvissen, ik kreeg het te druk met werk, opleiding, etc. Ik viste op dat moment met een Garbolino Taira.. leuke hengel wel. De afgelopen 6,7 jaar heb ik nauwelijks nog op witvis gevist, sterker nog.. ik heb al mijn spullen verkocht. Afgelopen week ben ik wezen feederen op de lek en ik begin eigenlijk wel weer zin te krijgen in het wedstrijdvissen. Nu heb ik altijd veel met de stok gevist en zou dat weer willen gaan doen.
          Toen ik stopte met vissen was Garbolino, Colmic in opkomst. Ik lees nu een aantal heel nieuwe namen van bouwers voor mijn idee. Maver, Faps, Shimano weer sterker vertegenwoordigt, Sensas.

          Zouden jullie mij wat kunnen adviseren om te gaan orienteren. Ik vis(te) vooral op kanalen, vaarten en vijvers op (grote) brasem en voorn. Ik heb een stok nodig die op 11 meter nog strak, snel, licht is voor de voornvisserij maar tegelijk ook wat kan sleuren met platten. Verder met ik wat verder kunnen dan 11 meter als vis achter het voer ligt. Wat topsets zijn handig en ik lees dat er tegenwoord packs zijn met cupsets en extensions? Merk boeit me niet zoveel, hengeleigenschappen vind ik erg!!! belangrijk!!
          Budget ligt zo rond de 500-700 euro.

          Bedankt alvast!!

          Mvg

          Joas
          Extensions zijn verkorte verlengdelen voor een hengel. ik ben er niet kapot van omdat ze vaak de hele balans uit de hengel halen. Ben het met de spreker eens om een te kijken naar een spro cresta s20. multifunctionele hengel waar je overal mee op pad kunt. En wat ook belangrijk is: onderdelen heb je snel besteld, en binnen ,omdat het een "nederlandse" leverancier is. Voor het "buitenlands" materiaal moet je vaak erg lang wachten als de winkelier het niet op voorraad heeft. De kwaliteit / prijsverhouding is prima.

          Heb zelf een spro s18. Prima beresterke en lichte hengel.

          Frank
          oude hond kan ook trucjes leren

          Reageer

          • Joas
            Frequent aanwezig
            • 18-07-2009
            • 199
            • Breamcity

            #6
            Ok, bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik hoor hier Spro. Toen ik stopte met wedstrijdvissen was Spro nou niet bepaalt een merk waar ik blij vanv werd.. sterker nog, ik vond het om te janken.
            Is Spro de laatste jaren zo ontwikkelt dat zij goede hengels zijn gaan bouwen?
            Wat zijn dan bijvoorbeeld de verschillen tussen de hengels van Spro en Sensas op dit moment?

            Reageer

            • martinwinschoten
              ONVOORSTELBAAR
              • 17-02-2008
              • 798
              • Winschoten

              #7
              10 jaar geleden had ik de spro cresta strong. Was echt een super hengel. Zo heeft spro meer goeie wedstrijdhengels gehad. Ben het dus niet helemaal met je eens.....

              Het verschil tussen sensas en spro zit hem in de actie en gewicht. De hengels van sensas zijn echt super licht en strak. Daar tegenover staat dat het materiaal ook erg dun is. De hengels, en vooral de duurdere zijn best kwetsbaar. Ik heb zelf 2 x een powermatch 664 en een powermatch 604. Zijn uitstekende hengels. Alleen kosten ze ook wat.

              De spro cresta's zijn veel en veel goedkoper. Ze zijn over het algemeen wel iets zwaarder en minder strak. Daar staat weer tegenover dat ze wel sterker zijn.

              Het licht er ook een beetje aan wat je wilt. Weet je van jezelf dat je een wat ruigere visser bent, of vis je vooral wat regionale wedstrijden kun je het zat af met een spro. Wil je een snaarstrakke hengel en vis je bijv. de topcompetitie dan kun je naar mijn mening een wat duurdere en strakkere hengel beter gebruiken.
              Team Bobs hengelsport Prinz Royal

              Team Attrafish Nederland

              Reageer

              • Joas
                Frequent aanwezig
                • 18-07-2009
                • 199
                • Breamcity

                #8
                ik moet zeggen dat ik 7 jaar geleden ook nog maar 18 was en niet de beschikking had over een groot budget. Ik heb de duurdere Spro hengels niet bekeken toen.
                Afgelopen zaterdag ben ik al een hengelsportzaak ingelopen en heb toen ook wat Sensas in mijn handen gehad, dat voelde wel ok. Ik weet nog dat ik de Garbolino die ik heb gehad zo ontzettend zacht vond dat wanneer het op de dikke vissen aankwam ik nog wel eens bang was dat het zou gaan breken (wat ook nog wel eens gebeurde). Sensas voelde dus wel wat sterker aan. Overigens wordt die Cresta s20 volgens mij niet geleverd in een pack, klopt dat?
                Wat zijn verder over het algemeen de meningen rondom shimano?

                Reageer

                • post1
                  Banned
                  • 03-06-2009
                  • 139
                  • grun

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door martinwinschoten

                  Het verschil tussen sensas en spro zit hem in de actie en gewicht. De hengels van sensas zijn echt super licht en strak. Daar tegenover staat dat het materiaal ook erg dun is. De hengels, en vooral de duurdere zijn best kwetsbaar. Ik heb zelf 2 x een powermatch 664 en een powermatch 604. Zijn uitstekende hengels. Alleen kosten ze ook wat.
                  .
                  Ik ben er niet eens met de gewicht van de sensas hengels over het algemeen zijn ze volgens mij zwaar. Teminste die dat ik in handen had.. 744, 754 ook series 4 .

                  Waar hij dan ook op moet letten is de prijs van de top sets en of losse delen van een merk maar voor zo een bedraag krijg je niet viel ....... Ik zou kijken wat er in de aanbieding komt van winkeliers..........

                  Reageer

                  • schepnetje
                    hobby's vissen en vissen
                    • 21-08-2007
                    • 233
                    • Musselkanaal

                    #10
                    Budget ligt zo rond de 500-700 euro.

                    heb je al overwogen om eens te kijken naar een gebruikte stok
                    je hebt voor het geld wat je wil besteden leuke hengels te koop staan

                    Reageer

                    • Harpie
                      Specimen Hunter
                      • 13-02-2003
                      • 1009
                      • Emmen

                      #11
                      Joas,

                      Kijk hier eens,
                      Prijs - kwaliteit zeer goed.

                      Preston CXR M600 11,5 en 13 meter



                      Voor info, klik op de afbeelding.


                      Gr,
                      Harpie
                      https://www.prestonfishing.nl/

                      Reageer

                      • Joas
                        Frequent aanwezig
                        • 18-07-2009
                        • 199
                        • Breamcity

                        #12
                        Het mag best een gebruikte stok zijn, als hij maar in goede staat is. Ik zag op marktplaats wat staan van Sensas, vandaar mijn vraag. Is Sensas vergelijkbaar met Garbolino?
                        Ik zag verder die Shimano Exage, hoe is die stok?

                        Reageer

                        • nanoe
                          Frequent aanwezig
                          • 07-08-2007
                          • 192
                          • Amsterdam/Gorinchem.

                          #13
                          Spro cresta series al eens bekeken. Vooral de S18 is in mijn ogen een topper!!!
                          Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

                          Reageer

                          • rende
                            superboer met hengel
                            • 17-06-2006
                            • 39
                            • aalten

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Joas
                            Het mag best een gebruikte stok zijn, als hij maar in goede staat is. Ik zag op marktplaats wat staan van Sensas, vandaar mijn vraag. Is Sensas vergelijkbaar met Garbolino?
                            Ik zag verder die Shimano Exage, hoe is die stok?

                            Ik heb een tijdje geleden de shimano in m`n handen gehad. Ik vond hem erg lekker in de hand liggen(de balans was uitstekend!) en is een goede strakke hengel die ook nog eens betaalbaar is.

                            Reageer

                            • preston-freak
                              wedstrijd, specimenvissen
                              • 12-04-2008
                              • 1834
                              • Oss

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Joas
                              Het mag best een gebruikte stok zijn, als hij maar in goede staat is. Ik zag op marktplaats wat staan van Sensas, vandaar mijn vraag. Is Sensas vergelijkbaar met Garbolino?
                              Ik zag verder die Shimano Exage, hoe is die stok?
                              Ik heb zelf een Shimano Exage AX 13.00 en dat vind ik gewoon een fijne hengel. Maar het allemaal heel persoonlijk, zelf ben ik geen liefhebber van dikke hengels, omdat dat te koste gaat van de snelheid enzo. En deze Shimano heeft een goede balans tussen gewicht en sterkte.
                              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎