Karper weer naar mijn stek lokken na het vangen van een groote karper!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jeroen1980
    Newbie
    • 05-06-2005
    • 8

    Karper weer naar mijn stek lokken na het vangen van een groote karper!

    Ik heb laast een bericht je geplaatst over het vissen op karper in een boeren sloot.
    Ik heb laast een karper gevangen daar en dat best vroeg in de middag daarna heb ik geen enkele aan beet meer gehad.
    Het is niet een groot stuk water een kleine 300 meter lang en ongeveer 10 meter breedt de diepte is niet meer dan halve meter en zwemmen er aardig wat karpers rond.

    Weet iemand een manier om de karper weer naar mijn stek te lokken want er achter aan lopen werkt niet ( en daar bedoel ik mee met opzoeken waar ze zitten en dan mijn aas er bij te gooien ).
    Ik vis trouwens daar met mais en niet met boilie want ik denk dat de bodum heel erg zacht is en dat de boilie daar niet echt geschikt voor is.

    Een andere vraag is kan je ook met de boilie in combinatie met pen vissen en heeft iemand daarvoor wat tips groetjes jeroen
    Een ieder dag verschild
    denk daaraan als je er weer 1 verspeeld
  • Martin1972
    Newbie
    • 28-05-2005
    • 12
    • Geldermalsen

    #2
    Beste Jeroen

    Ik vis zelf met een penhengel en heb toevallig gisteren met een boilie zit te vissen en vong toen alleen een mooie brasem.
    Je hoef niet perse te gaan struinen met een pen, ik zit nog weleens s'avonds laat met een lichtgevende dobber gewoon even kijken waar de meeste karpers azen.
    Dan maak ik een voerplekje gooi de dobber erbij en afwachten tot de dobber gaat lopen.

    De gracht waar ik vis is 15 tot 20 meter breed en 1,5 meter diep en ik vang ook vis op deze manier.
    Ik denk dat deze manier nog niet eens zoveel verschilt als wanneer zoals de meeste met een pieper werken ik zou het gewoon een paar keer uitproberen.
    Doe ik op het ogenblik ook al was het gisteren dan geen karper maar ik geloof dat ik die echt wel zal vangen op die manier.

    Veel visplezier
    Martin

    Reageer

    • polestare
      Komt net kijken
      • 14-01-2005
      • 93
      • NRW

      #3
      Maar natuurlijk kun je met pen en bolie vissen.
      Wat ik ooit eens in Engeland heb gezien was pen vissen met een aangepaste standaard rig.
      De Rig was verlengd tot 50cm en daarbij werden de hair's aan gepast aan debetreffend aas, voor bollie een normale hair, voor mais/bonen een verlengde hair,voor deeg geen hair maar een deegadapter(Bolletje zacht kunststof met steeltje en een oogje voor over de haak totale lengte 15 mm).
      Maar ook zelf met succes gebruikt


      [Gewijzigd door polestare op 06-08-05 at 12:27 AM]

      Reageer

      • Pieter Stam
        Tinca Tinca
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Het kan soms handig zijn om even een half uurtje niet te vissen.
        Vaak komt het water en de vissen dan wel weer tot rust en gaan ze vanzelf weer azen.
        Voer gewoon nog een handje aas als je de vis net hebt gevangen. Daarna ff afwachten.

        Pierre

        Reageer

        • Ramon Ansing
          tsjah?
          • 27-06-2006
          • 760
          • Tolbert

          #5
          gooi op de plek waar je de karper ving een beetje mais erin en ga 100meter verderop zittenmaak er een voerplekje enga na 3 kwartier weer naar de andere (kan ook met meerdere voerplekjes ijv om dee 50 a 75 meter)

          Reageer

          • Maikel
            Frequent aanwezig
            • 27-10-2004
            • 140
            • Roosendaal

            #6
            Op sommige plekken (Zeer kleine vijvers) heb ik zelf ook gemerkt dat het na het vangen van een karper niet veel meer is.

            Op 1 of andere manier schrikken de vissen gewoon af.

            Kijk bijvoorbeeld als je te dicht bij een karper ingooit, al is het maar met een korst, schieten ze ook weg.

            Het kan ook zo zijn dat de rest gewoon niet aan het azen is, het lijkt me sterk dat een karper bijvoorbeeld kan herkennen dat er op een stek een karper gevangen is geweest en deze dan vermijd

            Of toch wel?
            Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

            Reageer

            • antoinette
              Specimen Hunter
              • 13-11-2005
              • 1926
              • oudenhoorn

              #7
              op de dvd "door de ogen van de karper" zie je duidelijk dat andere karpers niet of nauwelijks schrikken van gehaakte collegavissen.

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Het verschil zit in de grote van het enorm grote water waar die DVD gemaakt is en de genoemde ondiepe sloot.
                Het beste is om in dergelijk smal water meerdere voerplekken te maken, daarmee bedoel ik een paar dagen van tevoren op een tiental plaatsen voeren.
                Blikmaïs, hennep, tarwe, trouvit als mengsel.
                Op de visdag begin je te vissen en als je vangt voer je iets bij en ga je naar de volgende stek.
                Je vist nooit langer dan een half uur of hooguit drie kwartier op 1 stek.

                Ben je aan het eind begin je weer van voren af aan.
                Dit werkt ook op groter water maar zeker op klein smal water.

                De vis schrikt snel maar komt ook redelijk snel weer terug.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • Heine1982
                  Komt net kijken
                  • 26-05-2006
                  • 50

                  #9
                  antoinette schreef:
                  op de dvd "door de ogen van de karper" zie je duidelijk dat andere karpers niet of nauwelijks schrikken van gehaakte collegavissen.
                  Over het algemeen reageerd de vis wel het zelfde maar toch merk ik duidelijk verschil in wateren. OP kleine vijvers/plassen zal veel vis met elkaar optrekken (samen zwemmen) wanneer er 1 uit die groep gevangen wordt kan het zijn dat de rest schrikt en ook eerst niet op die plek aast. Ze vertrouwen dat stukje, die geur, of dat aas eerst niet meer. Vooral als vis al vaak gevangen is (her)kennen ze het gevaar. Mijn advies is om dan 2 stekken te maken. met elk een ander aas. Je begint te vissen op 1 stek met 1 hengel en de andere hengel zo'n 10 meter buiten de voerplek. (als dit mogelijk is, want heb hier wateren daar is dat absoluut niet mogelijk en vis ik op beide stekken tegelijk met 1 hengel) Bij vangst pak je dus de andere stek voer je weer op stek 1 en die krijgt (tijdelijk) rust. Bij aktie op stek 1kan je ervoor kiezen om daar weer te gaan zitten.

                  Groeten Heine
                  http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎