Kanaal vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kevinbolks
    Komt net kijken
    • 21-11-2007
    • 88
    • Marienberg

    Kanaal vissen

    Wie kan mij wat tips geven over vissen in een kanaal ?
    Want als ik daar vis vang ik niet meer dan 1-7 vissen per middag



    Groetjes kevin BVD
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door kevinbolks
    Wie kan mij wat tips geven over vissen in een kanaal ?
    Want als ik daar vis vang ik niet meer dan 1-7 vissen per middag



    Groetjes kevin BVD
    welk kanaal kevin en hoe vis je daar ,wat voor manier ,vertel daar eerst eens wat over dun kunnen ze je hier vast helpen hoor

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      #3
      Hoi Kevin,

      Bedoel je soms het Kanaal; Almelo de Haandrik dat bij jouw woonplaats (tussen Vroomshoop en Bergentheim) ligt?!

      Dat stuk water is een moeilijk/technisch viswater. Hiermee bedoel ik dat de vissen er errug voorzichtig zijn en alleen met zeer dunne lijntjes en scherp uitgelode dobbertjes kunnen worden gevangen. Ook de manier van (bij)werpen van lokaas is zeer bepalend of je hier vis vangt of niet!

      Volgens mij kun je beter naar de Vecht gaan als je veel vis wilt vangen. Wanneer je toch het kanaal liever wilt bevissen is het beter om verder op naar Hardenberg te fietsen en te gaan vissen bij de Diamant betonfabriek. Vooral in het zijkanaaltje verzamelt zich in deze maanden veel vis.

      Succes
      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      • antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

        #4
        Gezien zijn woonplaats denk ik datie het voorns kanaal bedoeld.

        Maar het blijft wazig zolang die niet duidelijk is

        Reageer

        • kevinbolks
          Komt net kijken
          • 21-11-2007
          • 88
          • Marienberg

          #5
          Ik bedoel het kanaal almelo de haandrik
          ik vis met een 6 meter hengel
          14/100 draad
          haakmaat 14
          dobbers 0.5-1.5 gram

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
            Gezien zijn woonplaats denk ik datie het voorns kanaal bedoeld.

            Maar het blijft wazig zolang die niet duidelijk is
            marienberg waar heb jij gezeten tijdens de aarderijks kunde les

            Reageer

            • Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kevinbolks
              Ik bedoel het kanaal almelo de haandrik
              ik vis met een 6 meter hengel
              14/100 draad
              haakmaat 14
              dobbers 0.5-1.5 gram
              Wanneer je die schuwe visjes bij Bergentheim wilt vangen zul je een dunnere vislijn en kleinere haakjes moeten gaan gebruiken. Het draagvermogen van je pennetjes is wel oké!

              Hoofdlijn 10/100 met een onderlijntje van 8/100 (of als je durft; 7/100) in combinatie met een haakje nummer 18 of 20 levert je een veel natuurlijker aasaanbieding op. Wanneer je uitpeilt moet je haakje net de bodem raken. Later tijdens het vissen kun je wel iets dieper gaan zitten om die grotere vissen (brasems) te vangen.
              Natuurlijk moet je tijdens het aanslaan en binnenhalen van de vis wel voorzichtiger te werk gaan. Dat maakt 't echter wel spannender, niet dan?!
              Groet'n,

              Ronald


              ><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

              Reageer

              • kevinbolks
                Komt net kijken
                • 21-11-2007
                • 88
                • Marienberg

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Roha
                Wanneer je die schuwe visjes bij Bergentheim wilt vangen zul je een dunnere vislijn en kleinere haakjes moeten gaan gebruiken. Het draagvermogen van je pennetjes is wel oké!

                Hoofdlijn 10/100 met een onderlijntje van 8/100 (of als je durft; 7/100) in combinatie met een haakje nummer 18 of 20 levert je een veel natuurlijker aasaanbieding op. Wanneer je uitpeilt moet je haakje net de bodem raken. Later tijdens het vissen kun je wel iets dieper gaan zitten om die grotere vissen (brasems) te vangen.
                Natuurlijk moet je tijdens het aanslaan en binnenhalen van de vis wel voorzichtiger te werk gaan. Dat maakt 't echter wel spannender, niet dan?!
                Bedankt voor de tip
                maar ik vis zonder elastiek dus knapt dan de lijn niet ?
                ik wil nog een langere hengel met elastiek kopen van mijn zakgeld

                Reageer

                • antoinette
                  Specimen Hunter
                  • 13-11-2005
                  • 1926
                  • oudenhoorn

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                  marienberg waar heb jij gezeten tijdens de aarderijks kunde les
                  Het bleek dat ik verkeerd keek, ik keek bij jou naar de woonplaats denk dat ik nog niet goed wakker was

                  Reageer

                  • kevinbolks
                    Komt net kijken
                    • 21-11-2007
                    • 88
                    • Marienberg

                    #10
                    BEDANKT voor de tips

                    Reageer

                    • Roha
                      pennenbouwer
                      • 18-04-2005
                      • 1175
                      • Nijverdal

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door kevinbolks
                      Bedankt voor de tip
                      maar ik vis zonder elastiek dus knapt dan de lijn niet ?
                      ik wil nog een langere hengel met elastiek kopen van mijn zakgeld
                      Je kunt met een vaste top ook wel met elastiek vissen, hoor?!
                      In Vroomshoop zijn er nog veel hengelaars die niets liever willen dan vissen met elastiek buiten de top.
                      Eigenlijk is de opzet heel eenvoudig;

                      Het eerste stukje vanaf je top naar je dobber bestaat uit een 30 cm elastiek in plaats van vislijn. Je moet er, denk ik wel een aan wennen dat het elastiek een beetje bungelt waardoor je voorzichtiger moet ingooien. Wanneer je echter een behoorlijke vis haakt, zal het elastiek veel problemen tijdens de dril opvangen.
                      Groet'n,

                      Ronald


                      ><((('<><((('<><((('>
                      www.dobberbouw.nl

                      Reageer

                      • kevinbolks
                        Komt net kijken
                        • 21-11-2007
                        • 88
                        • Marienberg

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Roha
                        Je kunt met een vaste top ook wel met elastiek vissen, hoor?!
                        In Vroomshoop zijn er nog veel hengelaars die niets liever willen dan vissen met elastiek buiten de top.
                        Eigenlijk is de opzet heel eenvoudig;

                        Het eerste stukje vanaf je top naar je dobber bestaat uit een 30 cm elastiek in plaats van vislijn. Je moet er, denk ik wel een aan wennen dat het elastiek een beetje bungelt waardoor je voorzichtiger moet ingooien. Wanneer je echter een behoorlijke vis haakt, zal het elastiek veel problemen tijdens de dril opvangen.
                        weet ik hoor

                        Reageer

                        • HsvdeDobber||Stefan
                          ^^
                          • 01-12-2007
                          • 30
                          • Hardenberg

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Roha
                          Hoi Kevin,

                          Bedoel je soms het Kanaal; Almelo de Haandrik dat bij jouw woonplaats (tussen Vroomshoop en Bergentheim) ligt?!

                          Dat stuk water is een moeilijk/technisch viswater. Hiermee bedoel ik dat de vissen er errug voorzichtig zijn en alleen met zeer dunne lijntjes en scherp uitgelode dobbertjes kunnen worden gevangen. Ook de manier van (bij)werpen van lokaas is zeer bepalend of je hier vis vangt of niet!

                          Volgens mij kun je beter naar de Vecht gaan als je veel vis wilt vangen. Wanneer je toch het kanaal liever wilt bevissen is het beter om verder op naar Hardenberg te fietsen en te gaan vissen bij de Diamant betonfabriek. Vooral in het zijkanaaltje verzamelt zich in deze maanden veel vis.

                          Succes
                          Kevin,


                          Hij heeft wel gelijk. Ik woon zelf in Hardenberg. Als je veel vis wilt vangen moet je richting deze kant gaan. Laatst was er een wedstrijd en hadden de laaste 10 tegen over de woonwijk baalderveld gem 70 vissen. En rond de 4 kilo ( zijn dan wel allemaal kleintjes en soms een leuke voorn)
                          Sensas Poule 624

                          Reageer

                          • kevinbolks
                            Komt net kijken
                            • 21-11-2007
                            • 88
                            • Marienberg

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door HsvdeDobber||Stefan
                            Kevin,


                            Hij heeft wel gelijk. Ik woon zelf in Hardenberg. Als je veel vis wilt vangen moet je richting deze kant gaan. Laatst was er een wedstrijd en hadden de laaste 10 tegen over de woonwijk baalderveld gem 70 vissen. En rond de 4 kilo ( zijn dan wel allemaal kleintjes en soms een leuke voorn)
                            maar dan moet ik best wel lang fietsen maar dat maakt niet uit

                            Reageer

                            • HsvdeDobber||Stefan
                              ^^
                              • 01-12-2007
                              • 30
                              • Hardenberg

                              #15
                              Nog even enkele tips Kevin, er zijn bij jouw in de buurt ook prima stekken, dat vertelde mijn opa die in Marienberg woont, tussen de Pallegarste en de Gouden Ploeg kun je ook prima vis vangen, dan in Brucht ter hoogte van de Bruchterbeekweg is ook een prima stek, om het kanaal beter te leren kennen moet je is bij een wedstrijdvisser gaan zitten, in de zomer wordt in die buurten volop gevist, zij willen je vast wel enkele tips geven, het aas is erg belangrijk in het kanaal, het beste kun je vissen met maden en casters (verpopte maden) verwerk deze ook in het voer dat je aan het begin van de vispartij in het water gooit, daarna alleen bijvoeren met kleine maden en casters, nou een hele bak vol informatie veel succes ermee.
                              Stefan
                              Sensas Poule 624

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎