hoe warmer.......hoe slechter de vangst?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • helpat
    Frequent aanwezig
    • 27-09-2004
    • 154
    • Beek (zuid-limburg)

    hoe warmer.......hoe slechter de vangst?

    Hoi,

    Ik was afgelopen zaterdag wezen vissen met de feeder en vaste stok. Ik was rond de klkok van 06.15 aan het water. Meteen vanaf het begin deed de vis redelijk tot goed bijten, echter het werd wel snel duidelijk, dat hoe warmer het werd, des te minder er aan de haak kwam.
    Is het overdag gewoonweg te warm om te vissen...of is er een andere verklaring voor????
    Helma !


    [Gewijzigd door helpat op 06-26-06 at 05:03 PM]
  • vislood
    Sportvisser
    • 18-03-2003
    • 717
    • Grubbenvorst

    #2
    Ben afgelopen Zaterdagnacht met maat gaan koppelvissen. Begonnen om 19.00 uur tot 22.00 uur alleen wat voorntjes. Jammer genoeg geen teller aangezet maar de hele nacht door met twee man alleen maar platte gevangen eerst met caster maar dit koste te veel onderlijnen ( te diep geslikt) overgeschakelt op worm daarna geen problemen meer brasems wogen geschat tussen de 1 en 2,5 kg met uitschieters. Vanaf 6.00 uur was het afgelopen alleen nog af en toe een voorn. Het is me opgevallen dat met warm weer de vis alleen aast als er een boot voorbij komt net of de vissen met de boot over zwemmen en kijken wat er opdwarrelt
    Groetjes Ruud

    Reageer

    • minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

      #3
      Dat is allemaal van een aantal factoren afhankelijk. Het is wel erg kort door de bocht om te stellen dat als het overdag warm is de vis niet of minder bijt. Over wat voor water praat je dan stromend, stilstaand, diep of ondiep.
      Mijn voorkeur gaat uit voor het vissen net na de middag en dat is vaak op het heetst van de dag. Zaterdag ging er 66 kg brasem aan de kant (4.5 uur) en de week ervoor (29 graden zuidooster kracht 3) 54 kg. Water : stilstaand -diep.
      Het is naar mijn idee niet zo dat de vis minder bijt naarmate het warmer wordt, maar dat het zaak is om de vis "vast" te houden op de stek en dat is het kunstje dat behalve erg nauw let ook niet iedereen gegeven is.
      Als de vis minder bijt wil dat per defenitie niet zeggen dat de vis er niet zit. Misschien moet je vele malen veranderen in loodzetting en diepte. Hoe dan ook, ik ben er allerminst van overtuigd dat warm weer de beet doet afnemen.
      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

      Reageer

      • vislood
        Sportvisser
        • 18-03-2003
        • 717
        • Grubbenvorst

        #4
        Ik praat over de maas ongeveer 3 tot 4 meter diep en feedervissen en met helder weer denk ik dat je op die diepte de bodem nog kunt zien
        Groetjes Ruud

        Reageer

        • helpat
          Frequent aanwezig
          • 27-09-2004
          • 154
          • Beek (zuid-limburg)

          #5
          ik praat over vijver, stilstaand water, max. 2,5 meter diep

          Reageer

          • hbtje
            Sportvisser
            • 02-02-2005
            • 773
            • heerde

            #6
            denk dat de ochtend uren en de avond uren altyd beter zijn,
            groet hbtje
            wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

            Reageer

            • Eijkb
              Banned
              • 13-08-2003
              • 215

              #7
              Tja, en een vijver is qua omstandigheden niet te vergelijken met een meer open water. Zeker de visvijvers in Belgie zijn altijd te bevissen. Zit genoeg vis op een kleine oppervlakte dus de kans dat er eentje bijt is wat groter dan op een stromende rivier met -tig zijtakken.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎