Kapot hengeldeel repareren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • joppievis
    Stekvisser
    • 18-04-2006
    • 41
    • Sebaldeburen

    Kapot hengeldeel repareren

    Bij een stomme aktie is vorige week het derde deel van Silstar Taktiq 13 meter geknapt (plus handdeel in het water, restdeel topset en kopdeel schepnetsteel, jaja handig he?).
    Via marktplaats heb ik gevraagd of iemand dat 3 deel nog had.
    Nu kreeg ik een reaktie van iemend die zei, dat het derde deel (topset dus), met een busje mogelijk te repareren was.
    Nu is vroeger wel eens een hengel van mij gerepareerd op die manier, maar dat was ver onder de topset.
    Ik ben van mening als het zou kunnen deel 3 via een intern busje en extra wikkeling te maken, dat je dan juist een zwakke plek aan het maken bent.
    Het derde deel op die manier repareren kan volgens mij niet, of heb ik het totaal mis?
    (topset met elastiek montage, 3e deel is gerekend inclusief top, dus niet de belgische methode)
    Je bent zoals je bent, of je wordt beter dan je ooit bent geweest, je leert tenslotte elke dag...........


    hengelsport4me.webklik.nl
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    #2
    Joppievis,

    Ik weet niet of er een goede hengelsportzaak in de buurt zit maar bij mij is het derde deel van mijn hengel al eens gerepareerd via DB hengelsport in Helmond.Daarna nooit geen problemen mee gehad !
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

    Reageer

    • joppievis
      Stekvisser
      • 18-04-2006
      • 41
      • Sebaldeburen

      #3
      Ok dat is een positief bericht, ik ben idd via via bezig, en heb een telefoonnummer gekregen van iemand.
      Ik zal eens kijken wat hier verder uitkomt, en zoals je weet voor (bijna) alles is een oplossing.
      Je bent zoals je bent, of je wordt beter dan je ooit bent geweest, je leert tenslotte elke dag...........


      hengelsport4me.webklik.nl

      Reageer

      • joppievis
        Stekvisser
        • 18-04-2006
        • 41
        • Sebaldeburen

        #4
        Inmiddels is de topset van mijn hengel UITSTEKEND gerepareerd, en heeft de de test met glans doorstaan.
        Wel is de hengel 7 cm korter geworden, door de manier waarop het kapotte deel gerepareerd is.
        Nu, daar merk je helemaal niks van, en de hengel doet zijn werk weer zoals van ouds.
        Hulde aan de vakman die dit klusje heeft geklaard, toppie toppie.
        En dat voor maar 25 euro..................

        Greetz van Jop
        Je bent zoals je bent, of je wordt beter dan je ooit bent geweest, je leert tenslotte elke dag...........


        hengelsport4me.webklik.nl

        Reageer

        • reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3497
          • Asten

          #5
          Jop,

          Goed om te horen. Ik heb inderdaad met mijn hengel ook nooit meer problemen gehad.
          Ben blij dat er nog zulke goede vakmensen rondlopen !
          Groeten

          Frank

          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

          Reageer

          • miracoli
            http://www.lichtletter.be
            • 24-05-2003
            • 222
            • Kortemark

            #6
            Joppievis,
            Kun je eens vertellen hoe de reparatie is uitgevoerd?
            Zo'n dingen interesseren mij nogal.
            http://www.sadoradesigns.be

            Reageer

            • joppievis
              Stekvisser
              • 18-04-2006
              • 41
              • Sebaldeburen

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door miracoli

              Joppievis,
              Kun je eens vertellen hoe de reparatie is uitgevoerd?
              Zo'n dingen interesseren mij nogal.
              Het 3e deel was dus door midden, het deel is als het ware in teleskoop weer in elkaar gestoken.
              Nu klinkt dit heel simpel, maar dat is tot op zekere hoogte waar.
              Beide delen moeten namelijk "loepzuiver" in elkaar passen.
              Dus dat was voorzichtig schuren en passen en kijken.
              Toen de passing echt perfekt was zijn de delen in elkaar geschoven met een soort hars.
              Dat gedeelte waar de overlapping is, is nogmaals nabewerkt en voorzien van een hars laag.
              Ik noem het hars, maar kan net zo goed een soort hecht lak zijn of zo.
              De afwerking is werkelijk subliem, allen is de hengel 7 cm korter geworden, door het teleskoop effekt.
              Maar dat mag de pret echt niet drukken, de hengel is al goed getest en geeft geen krimp.
              Echt vakwerk, dat kan ik wel zeggen.
              Op mijn website staat er bij mijn weblog wel een fotootje van, van het gerepareerde deel.

              Greetz van Jop

              Je bent zoals je bent, of je wordt beter dan je ooit bent geweest, je leert tenslotte elke dag...........


              hengelsport4me.webklik.nl

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎