apeldoorns kanaal nog niet veel vis

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ultimate
    Newbie
    • 10-05-2006
    • 49

    apeldoorns kanaal nog niet veel vis

    hoi allemaal ik heb een vraagje.
    heb nu 3 dagen achter elkaar gevist aan apeldoorns kanaal tussen emst en vaassen maar wat me opvalt is dat er nog maar weinig beet is of ik doe iets gigantisch fout.

    ik heb geprobeerd 10cm boven de bodem /op de bodem / met een sleepje helaas weinig resultaat op een avond uurtje of 4 maar 4voorntjes van +/- 8 cm. als lokvoer sensas gardons met pinkies en wat casters erdoor heen.

    haakmaat 22 met pinkie gevist en caster en pinkie+caster ook weinig resultaat.

    ik heb gevist op 5meter en op 8meter (kanaal is +/-15breed) hoofdlijn 0,12mm onderlijn 0,08mm haak22
    doe ik iets nu niet goed of hebben er meerdere last van:?

    alvast bedankt gr mike
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

    #2
    Allereerst welkom op 'ons' forum!!

    Het Apeldoorns kanaal was eens een schitterend viswater waar regelmatig wedstrijden werden georganiseerd. Sinds er geen water meer geloosd wordt dat is 'vervuild' met fosfaten, is er een kristal helder kanaal ontstaan.

    Een tijdje geleden werd de visstand van dit kanaal nog besproken in VIS-tv. De OVB constateerde toen ook al een drastische achteruitgang in de visstand. Eigenlijk logisch; fosfaten staan aan 't begin van de voedselketen van de vissen.
    Volgens die uitzending zou er geen verbe****** in de visstand komen zolang er "te schoon" water wordt geloosd.

    Ik vind dit kanaal een voorbeeld van doorgedraafde milieu-activiteiten. ~_~
    Groet'n,

    Ronald


    ><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

    Reageer

    • ultimate
      Newbie
      • 10-05-2006
      • 49

      #3
      hoi bedankt voor je reactie maar hebben we het wel over het zelfde kanaal want zo kristal helder is het water toch niet maar me voer en de wijze waarop ik vis is dus wel goed

      gr mike

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        #4
        Apeldoorns kanaal; Begint bij Dieren en gaat via Apeldoorn naar Hattem en mondt daar weer uit in de IJssel.

        Het kan zijn dat door het mooie weer tijdelijk 't water troebel is door de algvorming. Zelf ben ik er al een aantal jaartjes niet meer wezen vissen.
        Door die uitzending van VIS-tv en het feit dat er al een tijd lang (bijna) geen wedstrijden meer worden georganiseerd, concludeer ik dat de visstand niet meer de moeite waard is om te gaan bevissen. Wellicht dat het traject bij Hattem dat in rechtstreekse verbinding staat met de IJssel nog goeie vangsten oplevert?

        Jouw hengelopzet is fijn genoeg om vis mee te vangen!
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        • ultimate
          Newbie
          • 10-05-2006
          • 49

          #5
          oke bedankt voor de reacties onze plaatselijk hengel vereneging de HVO vist daat toch regelmatig wedstrijden hoor maar verder in de buurt bij ons zit niet echt veel andere plekken of wel

          gr mike

          Reageer

          • † molleboon
            Molleboon
            • 31-05-2005
            • 47
            • Noordsingel 213 8091 XM Wezep

            #6
            Het Apeldoornskanaal bij Hattem is de laatste jaren erg achteruitgegaan.
            Voor een jaar of 5-6 terug kon je er hele mooie vangsten verwachten, maar nu is het p.
            Deze winter was in de haven wel een leuk visje te vangen maar nu helemaal niets meer. Het kanaal vanaf de brug tot aan de IJssel varieert slecht tot zeer matig. Iedere woensdagmorgen hebben ze daar
            een wedstrijdje van ongerveer 10 man, waarvan nr.1 blij mag zijn met gemid. 2 kilo.
            Afgelopen week een avondwedstrijd van de vereniging met een uitslag 1. 4750 gr 2. 3 en 4 met
            een gewicht van 3.5 kg. Alles kleine voorn en een enkele brasem.

            Gr. Molleboon

            Reageer

            • hbtje
              Sportvisser
              • 02-02-2005
              • 773
              • heerde

              #7
              vis er af en toe ook wel eens,wat mij daar op valt dat je heel weinig moet voeren en zeker de ballen niet te hard aan knijpen
              en veel kleine vis de gene die een brasem of een zeelt vangt is daar meestal dan ook winnaar

              groet hbtje
              wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

              Reageer

              • janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ultimate

                hoi allemaal ik heb een vraagje.
                heb nu 3 dagen achter elkaar gevist aan apeldoorns kanaal tussen emst en vaassen maar wat me opvalt is dat er nog maar weinig beet is of ik doe iets gigantisch fout.

                ik heb geprobeerd 10cm boven de bodem /op de bodem / met een sleepje helaas weinig resultaat op een avond uurtje of 4 maar 4voorntjes van +/- 8 cm. als lokvoer sensas gardons met pinkies en wat casters erdoor heen.

                haakmaat 22 met pinkie gevist en caster en pinkie+caster ook weinig resultaat.

                ik heb gevist op 5meter en op 8meter (kanaal is +/-15breed) hoofdlijn 0,12mm onderlijn 0,08mm haak22
                doe ik iets nu niet goed of hebben er meerdere last van:?

                alvast bedankt gr mike
                Mike ik heb er van 1965 tot ongeveer 1980 met ontzettend veel plezier gevist wat zwom daar een alver rond en je zat daar hardstikke lekker in het riet Maar ja overal nam de verkeersdruk toe zo ook langs het kanaal Het grind weggetje werd autoweg of fiets pad je kon steeds moeilijker aan de waterkant komen de kleine brasem ,grote heb ik er nooit gevangen trok weg de alver verdween min of meer En vroeger zaten er altijd vissers Vorig jaar ben ik er nog eens langs gereden ,en er was geen sterveling te zien En het water, je kon er je haar in kammen Wat een bud sloot met een boog er om heen rijden Mike sterkte
                Groeten van Jan de visser

                Reageer

                • Breambuster
                  Met enige kennis...
                  • 12-08-2005
                  • 342

                  #9
                  Hallo,

                  Ik heb nog in het kanaal gevist en het is erg belangrijk dat je het over erg schraal houdt. Ik vis meestal tegenover Café Ruys (1e kruispunt vanaf Apeldoorn), als ik niets vang ga ik wel even aan te tap hangen. Maar dat gebeurt niet zo veel. Ik vis daar ook met Sensas Etang, gemengt met jawel, bosgrond of tuinaarde. Verhouding 70% bosgrond of tuinaarde en 30% voer, zo wordt het lekker donker. Voeren doe ik alleen met de cup, geen ballen gooien. Ik vis meestal superlicht 6/100 en haakje 24, slanke dobber 0,2 of 0.3 met glasvezel antenne. Zo weet ik nog wel wat voorntjes te vangen en soms een dikke platte. Daarnaast heb ik zeer lichte latex elastiek (0.6mm) in de top. Ik geef toe dat de vangsten achteruit lopen, maar er is nog steeds vis te vangen!

                  M.v.g.
                  Breambuster.

                  Reageer

                  • TIP
                    Frequent aanwezig
                    • 31-01-2004
                    • 201
                    • wapenveld

                    #10
                    hoi probeer het eens met een lange slag de vis heeft daar een hekel aan de schaduw van de hengel in het water wij hebben er wel suc mee dus dun vissen licht en ver weg van de hengel dat komt door dat het water helder is dat geld voor het boven kanaal kom je onder de bonenburgersluis in heerde varanderd het water aanzienlijk daar stroomt het en kun je dus veel minder gevoelig vissen daar vang je ook brassem wel veel casters gebruiken werk daar altijd .
                    de groetjes tip
                    ver weg korf slingeraar
                    gj kommer

                    Reageer

                    • ultimate
                      Newbie
                      • 10-05-2006
                      • 49

                      #11
                      he bedankt voor alle reacties.

                      maar zoals bij apeldoorn zuid bij het kanaal de weg richting dieren is dat ook weinig die kant op?
                      voor de rest is hier dan eigelijk weinig de ijssel zelf maar dat moet nog even wachten

                      gr mike

                      Reageer

                      • Breambuster
                        Met enige kennis...
                        • 12-08-2005
                        • 342

                        #12
                        Hallo,

                        Vlakbij Dieren zit altijd een oude man in een bootje te vissen. Het bootje zie je wel eens liggen als je er langs rijdt vóór de grote brug over het kanaal. De ebste man weet regelmatig wat vis te vangen, dus het moet lukken!

                        M.v.g.
                        Breambuster

                        Reageer

                        • ultimate
                          Newbie
                          • 10-05-2006
                          • 49

                          #13
                          hoi bedankt ga ik daar eens kijken
                          ik heb ook al gehoort bij de ijssel bij veessen bij de haven weet iemand waar dat zit?
                          alvast bedankt gr mike

                          Reageer

                          • SJEFKE
                            Newbie
                            • 18-03-2005
                            • 4

                            #14
                            Hallo,

                            Vanaf Apeldoorn gezien is cafe Ruys (lieren) zo'n beetje het eindpunt waar je nog iemand ziet vissen, in dieren zie je ook nog wel eens vissers met de vaste stok. Ter hoogte van Loenen en Eerbeek zie je alleen nog af en toe iemand op karper vissen. Het water is hier zo helder dat je tot op de bodem kijkt, door alle sprengen die hier op het kanaal uitkomen. Verder is het op sommige plaatsen zo ondiep geworden dat het lijkt of de eenden niet zwemmen maar over het water lopen

                            Reageer

                            • Breambuster
                              Met enige kennis...
                              • 12-08-2005
                              • 342

                              #15
                              Hallo,

                              Er waren plannen om het kanaal weer uit te diepen en vrij te stellen voor de recreatie scheepvaart. Dit zou een goede zaak zijn, alleen onhaalbaar, diverse bruggen moeten dan worden gesloopt. En nog maar niet te spreken van al het vervuilde slipafval wat weggevoerd moest gaan worden. Al met al koste het geloof ik 500 miljoen, dus jammer maar helaas. Over 25 jaar heb je alleen nog maar riet staan en spreekt men over het Apeldoorn-dierense greppel....
                              Het is een water waar je secuur en erg licht moet vissen, perfect om te trainen.

                              M.v.g.
                              Breambuster

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎