geen platte kunnen vangen!!!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • marco23
    Newbie
    • 28-04-2006
    • 28
    • rijen

    geen platte kunnen vangen!!!!!

    hallo vissers.

    ik zit een beetje met een probleem!!
    bij ons in het dorp Rijen houden we ieder jaar het koningsvissen.
    dat zijn drie wedstrijden in de avond van 2 uurtjes lang.
    we vissen op gewicht.
    en we vissen op een middelgrote vijver van ongeveer 1,50 m diepte water op 9,5 meter vaste stok.
    er zit zat brasem op maar je kan als je geluk heb er maar een enkele vangen.
    ik ben de eerste wedstrijd 3e geworden met drie vissen 800gr.
    dat is niet veel dus!! ik had er 1 brasempje bij.
    ik heb gewoon met een kant en klaar brasemvoer gevist en met maden en casters gevist.

    heefd misschien nog iemand tips om toch wat meer brasem te kunnen vangen op dat soort moeilijk water,betreft: voer,aas,montage enz..

    alvast bedankt.
    als ze me missen dan ben ik vissen!!!!!
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    #2
    dood voer, montage strak en stil over de bodem een pieren of castermadecocktail wil prima. Ook mais zijn ze niet vies van!

    Reageer

    • bosonkruid
      aaach tuff, haarbal
      • 25-12-2003
      • 1072
      • vorselaar (belgië)

      #3
      Marco, vijvervissen, dan kan je van ons wel iets leren(Vlamingen)
      Ik zou het zo aanpakken: niet te veel voeder en volledig gokken op de caster: je voeder erin gooien en daarna tussen 3 vingers (max 5-6 )casters bijvoeren met de regelmaat van de klok (elke 3-4 min).
      Je haak vlak bij of net van de grond en vissen met 1 fantastisch mooie dikke caster.
      vooral het casters bijvoeren op deze manier is essentieel. Kan even duren eer je resultaat hebt maar de volhouder wint.
      Deze manier van vissen kan je enkel doen als je je casters perfect op dezelfde plaats kunt voeren, dus vissen waar dat mogelijk is, desnoods kortbij.
      Veel succes
      groetjes Zjul
      groetjes

      Zjul

      om te laat te komen moet je niet snel zijn

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Marco je vraagd om hulp ,dus eigenlijk zie je het niet meer zitten Wij hebben hier in den Briel ook van die vijvers ,en met brasem Nou heb ik een systeem op die poelen dat ik nooit in de midden zal eindigen Ik ga op m,n plaat of ik trek het potje uit Kijk ik lees al die verhalen van jullie forum mannen ,en,ik vind het prachtig Maar ik denk dat je in dit geval met de gevoelige visserij niet ver zal komen Stel dat ik op jou kanis zou moeten zitten ,het pennentje wat het moet doen zal tussen de 1,5 of 2 gr zitten de lijn lengte 9 mtr 14 honderste onderlijn 10 honderste haak 12 of 14 en groot aas, worm of 3 a4 maden 7 voerballen ter grote van een tennis bal En dan komt het moeilijkste ,wachten en wachten en geduld het probleem is je hebt maar twee uur en dan kan je wel van alles gaan zitten rommelen maar geloof me het werkt niet Rustig wachten en geduld En dat zou ik bijna vergeten ik zou min 30cm over de grond vissen je laatste loodje ongeveer 2 a3 cm boven de grond ,en een heel klein val loodje op de grond Dat moet zo groot zijn dat je dobber niet weg drijft dat zet je dan zo,n 10 cm van de haak En verder het klinkt ***lig hangt die hengel maar in de steun En echt dat dobbertje zal weg lopen Maar rust en kalmte dat moet het met deze visserij doen Als je drie platte pakt ben je de man Marco denk er in ieder geval over na Ik wens je in ieder geval veel sucses P S niet bij voeren !!
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • vis liefhebber
          Newbie
          • 23-05-2006
          • 14

          #5
          gewoon veel voor je zelf gaan vissen daar leer je ook een hoop van en de juiste mensen kennnen dat helpt ook heel veel maar nomaals veel oefenen dat scheelt de helft

          veel succes ~_~

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door vis liefhebber

            gewoon veel voor je zelf gaan vissen daar leer je ook een hoop van en de juiste mensen kennnen dat helpt ook heel veel maar nomaals veel oefenen dat scheelt de helft

            veel succes ~_~
            :noidea: :redmoon:

            Reageer

            • SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

              #7
              ik denk dat het grootste probleem is dat de wedstrijd maar 2 uur duurt. Ik ciste eerst wedstrijden op een stilstaand water en die wedstrijden duurde 3 uur. In het laatste uur werd altijd de brasem gevangen. Daarvoor maar enkele vissen.
              Het duurt gewoon even voordat je die vis zover krijgt dat ze gaan bijten. De verschillende technieken die hierboven beschreven worden werken allemaal denk ik. Wat Jan zegt is inderdaad waar. Als je ze op die manier gaat vangen vang er zo een heleboel en win je de wedstrijd. Gaan ze niet bijten kun je gewoon naar huis.
              Met licht vissen vang je sneller vis maar je verstoord ook eerder je voerplek waardoor de echte voedselnijd niet op gang komt.

              Sjaak van Voorden

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎