kunstaas keuze

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    kunstaas keuze

    Kunnen jullie mij helpen/vertellen welke soort kunstaas ik moet gebruiken voor het snoek vissen baars en eventueel snoekbaars.
    ik vis op ondiepe slootjes met redelijk veel planten groei en ook voor het baarzen maar die gebruik ik ook op de rivier net als met snoekbaars[maar die bevis ik liever me shads af]
    als je antwoordt zet er dan bij voor welke vissoort en diepte deze is.
    hewt hoeven geen merkvissen te zijn een beschrijving[kleur groote diepte ] is al genoeg prijs tot c.a 5 euro p.s.[of net ietsie hoger]
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    #2
    en weten jullie ook het beste getij[op de rivier] voor baars is hoogtij beter of laagtij of er gens tussening !!???
    laat het me weten.

    groetjes speciman

    Reageer

    • mr.T fish
      Frequent aanwezig
      • 01-05-2010
      • 220
      • appingedam

      #3
      Ik vind dat kleine spinnertjes goed werken voor baars, neem nou de Mepps Agila, en dan een rode.
      Ook heb ik een kleine spinner met een rode ''staart'' die eigenlijk voor forel is, vannochtend nog een baars op gevangen.

      Rond de 3a4 p.s.

      Greetzz
      Zeg maar Timon

      Reageer

      • speciman
        zo kalm als een zalm
        • 07-05-2010
        • 347
        • maas

        #4
        heb jee ook nog wa tips hoe ik een stek kan herkennen[voor baars ] aan wat kan je zien dat daar waarschijnlijk baars/vis zit[vooral dan op de rivier maas/hollandsche ijssel]

        Reageer

        • Jimme
          Komt net kijken
          • 30-08-2009
          • 56
          • Zeewolde

          #5
          Vaak ondiepe en zeer heldere/kleine stekjes.

          Ik woon zelf ook in de Polder (Zeewolde) en daar stikt het van de kleine plasjes/slootjes/meertjes. Het zijn hier dan meer aaneengesloten stukjes water met af en toe een heel klein poeltje. Laten we zeggen van 5x5 meter. Hier vond ik wel Baars en ook Snoek. Ook veel voorn. Ik zou zelf kleine Plugjes proberen op baars.

          Reageer

          • RvHartingsveldt
            Newbie
            • 23-07-2010
            • 19
            • Nieuwerkerk aan den ijssel

            #6
            als je op ondiep water wil vissen met een kunstaas zou ik zoizo wat sterker draad neemen 25/100 bijvoorbeeld

            je kunt zo'n siliconen visje (als je begrijpt wat ik bedoel) kopen daar zit dan een dreg aan en een gewone haak die is handig voor snoek en snoekbaars

            ps. een ijeren draadje is onmisbaar anders kan je draad worden doorgebeten

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2326
              • Ter Apel

              #7
              Wat ik kan aanraden uit eigen ervaring zijn de klassieke Ondex spinners. Deze zijn in verschillende maten verkrijgbaar waarbij de kleine maten geschikt zijn voor baars en de grotere voor snoek. Verder zou je voor baars kleine twisters (lengte ± 5 cm) op een 5 grams loodkop kunnen proberen.

              Maak wel gebruik van een staaldraadje. Er staat altijd een kans dat je een snoek haakt en het laatste wat je wilt is dat de snoek je lijn doorbijt en je alles kwijt bent.

              Naast kunstaas zou je het ook eens kunnen proberen met een trosje wormen. Eventueel bijvoeren met wat verknipte wormen, zodat er een geur verspreid wordt waar hopelijk baars op afkomt. Wil je echt op grote baars dan zou je ook een doodaasvisje kunnen proberen.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • RvHartingsveldt
                Newbie
                • 23-07-2010
                • 19
                • Nieuwerkerk aan den ijssel

                #8
                ik zelf vind zulke gwn de beste



                wel wat duurder maar als je een goede viswinkel kent waar de spinners erg goedkoop zijn (bij mij zijn e 4a5 euro

                Reageer

                • speciman
                  zo kalm als een zalm
                  • 07-05-2010
                  • 347
                  • maas

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                  Wat ik kan aanraden uit eigen ervaring zijn de klassieke Ondex spinners. Deze zijn in verschillende maten verkrijgbaar waarbij de kleine maten geschikt zijn voor baars en de grotere voor snoek. Verder zou je voor baars kleine twisters (lengte ± 5 cm) op een 5 grams loodkop kunnen proberen.

                  Maak wel gebruik van een staaldraadje. Er staat altijd een kans dat je een snoek haakt en het laatste wat je wilt is dat de snoek je lijn doorbijt en je alles kwijt bent.

                  Naast kunstaas zou je het ook eens kunnen proberen met een trosje wormen. Eventueel bijvoeren met wat verknipte wormen, zodat er een geur verspreid wordt waar hopelijk baars op afkomt. Wil je echt op grote baars dan zou je ook een doodaasvisje kunnen proberen.
                  welke haakmaat heb je daarvoor nodig??
                  en ik ga vooral dan op de rivier[zijn de baarzen tog wel wat mooier,en sterker]

                  Reageer

                  • rovertje
                    Maas & Waaler
                    • 18-06-2008
                    • 293
                    • 2e Krib

                    #10
                    Mag ik weten waarom je bij alle vragen en antwoorden van die ontiegelijke domme smiley's gebruikt?
                    Zijn van die irritante dingen en zeker als iemand netjes en gewoon antwoord aan je geeft!
                    Net of je niet serieus genomen word.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎